خرید کاشی سنتی خام

0
خرید کاشی سنتی خام : خرید کاشی سنتی خام : کاشی سنتی از اصلی ترین بخش های هنرهای تجسمی و صنایع دستی ایران است. کاربرد روزمره و عمومی کاشی در ساخت و ساز و نماهای معماری بیش از هر مورد دیگری بر رونق این کالای ساختمانی افزوده است.

خرید کاشی سنتی خام

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : گرچه امروزه از کاشی به عنوان هدیه نیز در قالب قاب ها و دیوارکوب های زیبا استفاده می شود. به هر شکل کاربرد روز افزون این نوع کاشی باعث شده است که خرید و فروش آن در مقیاس وسیعی رواج بیابد و روزانه به مقیاس های بزرگی در بازار مصالح تزئینی ساختمانی خرید و فروش شود.
کاشی سنتی خام
خرید کاشی سنتی خام نیز بخشی از این معاملات را شکل می دهد. کارگاه های نقاشی و لعاب کاری کاشی که دست اندرکار تهیه و ساخت این کاشی ها هستند به صورت مرتب این کالا را از مراکز تولید آن خریداری می کنند. بدون شک خرید و فروش این مورد نیز همچون سایر موارد معامله در بازار تحت تاثیر تحولات و نوسانات قیمت است. نوشتار زیر در مورد خرید کاشی سنتی خام تهیه شده است. شما هم اگر مایلید در این مورد بیشتر بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

برای خرید کاشی سنتی خام به کجا باید مراجعه کرد؟

این روزها بازار کالاهای مختلف دستخوش نوسانات زیادی است. خرید و فروش هر نوع کالا برای آنکه با اطمینان صورت گیرد مستلزم رعایت نکاتی است. از آن جمله می توان مراجعه به مراکز معتبر را جزو مهم ترین ها برشمرد. خرید کاشی سنتی خام هم از جمله همین موارد است. برای تهیه این نوع کاشی جهت انجام سایر مراحل تا رسیدن به کاشی آماده لازم است که به مراکز فروش مراجعه یا با سایت فروش در فروشگاه اینترنتی ارتباط برقرار کنید.

کاشی خام سنتی چه مصارفی دارد؟

سفال های خام که برای تهیه کاشی سنتی به کار می روند در اندازه ها و توسط دست و قالب های مختلف ساخته می شوند. صافی و یکنواختی سطح این کاشی ها با یکدیگر متفاوت است. از آنجا که کاربرد آنها نیز تاحدی با هم تفاوت دارد، انتخاب کاشی مناسب برای هر کار باید با دقت صورت گیرد. کاشی های سفالی یا خشت های خام در اندازه های مختلف ارائه می‌شود و برای مواردی چون تابلوسازی، نقاشی های سنتی روی کاشی، کار بر روی نمای ساختمان و نیز در مساجد و مقبره ها به شکل نمادین به کار می روند. المان های شهری و نمای پایه تندیس هم از دیگر مواردی است که جهت تهیه به خشت خام نیاز دارند. البته در تمامی این موارد خشت خام مصرفی بر طبق سفارش، رنگ و لعاب گرفته و به طرح مربوطه منقش می شود.

اندازه های کاشی سنتی

اندازه های این کاشی ها در ابعاد ۵ سانت، ۷، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ سانت است که در موارد و مکان های مختلف به کار می روند. هرچه ابعاد این کاشی ها کوچک تر و ساخت آنها دقیق تر باشد از آنها در موارد حساس و کارهای ظریف تر استفاده می شود. در برخی نمادهای تجسمی درون شهری می توان نمونه این کاشی ها را در بافت تابلوهای کاشی کاری شده مشاهده کرد. هم چنین از این نمونه ها در سفره خانه های سنتی برای نمای حوض ها و دیواره ها استفاده می شود که تاثیر زیادی در زیباسازی محیط دارند.

جنس کاشی سنتی خام چیست؟

جنس کاشی ها نیز از گل رس بوده که توسط دست و قالب های مخصوص ساخته می شوند. سپس بسته به نوع کاربرد با انواع رنگ سفال رنگ آمیزی خواهند شد. بدیهی است درجه غربالگری و خلوص خاک رس به کار رفته برای تهیه گل رس مصرفی تاثیر زیادی در کیفیت کاش سنتی خام تهیه شده دارد. سفال های مخصوص ساخت کاشی سنتی کاملا صاف و صیقلی هستند. به طوری که با خرید آنها می توان به راحتی به کار لعاب کاری پرداخت و کاشی های بسیار زیبا و باکیفیتی تدارک دید. ضخامت این سفال ها نیز با یکدیگر متفاوت است اما در مورد انواع باکیفیت و استاندارد این اندازه بین نیم سانت تا حداکثر ۲ سانت است.

قیمت کاشی سنتی خام

قیمت این نوع کاشی که خام بوده و مصارف کاربردی مستقیمی در تولید ندارد به مراتب کمتر از کاشی سنتی آماده است. علاوه بر کسر دستمزد رنگ آمیزی، لعاب کاری و پرداخت نهایی سفال، این تولیدات به دلیل عمده فروشی از قیمت های بسیار مناسبی برخوردارند. جهت خرید کاشی سنتی خام می توان به مراکز فروش این محصولات مراجعه و ضمن بازدید از مدل های مختلف نسبت به انتخاب جنس دلخواه اقدام نمود. چنین فروشگاه هایی در مراکز تولید کاشی سنتی به فراوانی یافت می شوند. شهرهای سنتی یزد و اصفهان و نیز کرج و کاشان از عمده ترین تولید کنندگان کاشی سنتی خام هستند.

خرید اینترنتی کاشی سنتی

برای خرید کاشی سنتی خام می توان مستقیما به فروشگاه های مربوطه مراجعه کرد. اما راه های دیگری نیز برای این کار وجود دارد. از آن جمله خرید اینترنتی کاشی سنتی خام است که از هر نظر آسان تر و کاملا به صرفه است. در این روش سفارش دهنده از رفت و آمدهای اضافه معاف است و می تواند انواع مدل های کاشی سنتی را از طریق اینترنت مشاهده و خریداری کند. هم چنین امکان دریافت مشخصات کالا، تصاویر مربوط به آن و قیمت نیز از طریق سایت فروش فراهم شده است. در نهایت ثبت سفارش خرید نیز در سایت خوگرپلاس امکان پذیر است. صرفه جویی در زمان و هزینه از شاخص ترین مواردی هستند که در خرید اینترنتی کاشی سنتی خام می توان بدان اشاره کرد. از دیگر مزایای این نوع خرید امکان مشاهده همزمان و مقایسه سفال ها به لحاظ قیمت و مشخصات با یکدیگر است. علاوه بر تمام این موارد شما می توانید خرید خود را در سایت فروشگاه اینترنتی خوگرپلاس ثبت کنید. این کار بسیار آسان بوده و تنها با چند کلیک امکان پذیر است.

 نتیجه گیری

از مجموع آنچه گفتیم چنین برمی آید که خرید کاشی خام سنتی می تواند بسیار آسان و موفقیت آمیز باشد، تنها به شرط آنکه در شناخت کالا و اصول لازم هنگام انتخاب و خرید آن دقت صورت گیرد. از مهم ترین نکات در این خرید شناخت انواع سفال های موجود و تشخیص مورد مناسب برای استفاده تخصصی از آن است. ابعاد و کیفیت سفال خام کاشی نیز به عوامل زیادی وابسته است که دقت در انتخاب را می طلبد. کاربرد این کاشی ها در تابلوسازی و نقاشی های سفالین از موارد مهمی هستند که به خرید این نوع کاشی منجر می شوند. قیمت و نحوه خرید این کاشی ها نیز در خرید حضوری و اینترنتی با یکدیگر تا حدودی با هم متفاوت است.  انتخاب شهرهایی که از مراکز تولید کاشی سنتی محسوب می شوند می تواند بر سهولت و کیفیت این خرید تاثیر عمیقی داشته باشد. اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.  
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد