ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری در گنبد کاووس

0

ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری در گنبد کاووس : گنبد کاووس یا گنبد قابوس مرکز ترکمن صحرا محسوب می شود. این شهر از نظر بازرگانی و تجاری اهمیت بسیاری دارد. زیرا در مسیری قرار گرفته است که رونق بازرگانی در این آن زیاد خواهد بود. (در مسیر جاده ابریشم قدیم).

ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری در گنبد کاووس

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به دلیل شرایط مناسب این شهر جهت راه اندازی کسب و کار جدید توجه بسیاری از فعالان حوزه تجاری، اقتصادی، کشاورزی و بازرگانی به این شهر جلب شده است.

همانطور که می دانید؛ اولین گام جهت راه اندازی کسب و کار قانونی ثبت شرکت است. علاوه بر این، به منظور ورود مناسب به بازار حوزه مورد نظر خود ثبت شرکت وجهه قانونی و اهمیت برای کسب و کار شما ایجاد می کند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین ثبت شرکت در گنبد کاووس خواهیم پرداخت.

ویژگی ثبت شرکت

ثبت شرکت مزایای متعددی دارد. همانطور که می دانید؛ قالب های تجاری ثبت شرکت متفاوت است. در ادامه ویژگی مشترک تشکیل انواع شرکت را بیان می کنیم.

  • وجهه قانونی: شما به عنوان صاحب کسب و کار که درآمد مناسبی دارید؛ به فکر توسعه کار خود هستید. توسعه کسب و کار منوط به جذب مشتریان بیشتر و جذب مشتریان بیشتر منوط به جلب اعتماد افراد است. یکی از راه های جلب اعتماد افراد ثبت شرکت قانونی خواهد بود. از طریق ثبت شرکت به صورت قانونی، وجهه قانونی به کسب و کار خود می دهید.
  • حمایت دولت: در هر کشوری در دنیا دولت جهت قانونی کردن کسب و کار ها بسیار تلاش می کند. به همین دلیل، برای افرادی که کار خود را به صورت قانونی ثبت کرده و به تاسیس شرکت می پردازند؛ مزایایی مانند اعطای وام مالی، حمایت قانونی و حقوقی، تسهیلات ویژه وغیره را در نظر می گیرد.
  • ضرر مالی کمتر: پس از ثبت شرکت در صورتی که شرکت ضرر مالی متحمل شود؛ این ضرر بین افراد تقسیم شده و فشار مالی و روانی کم تری برای اعضا ایجاد می شود.

به طور کلی، استفاده از مزایای ثبت شرکت شما را در دستیابی به هدف نهایی یک کسب و کار یعنی کسب سود بیشتر یاری می کند. بنابراین در ادامه شرایط ثبت شرکت در گنبد کاووس را بیان خواهیم کرد.

حداقل شرکای لازم جهت تشکیل شرکت در گنبد کاووس

تعداد حداقل شرکا جهت تشکیل شرکت در انواع قالب های تجاری و غیر تجاری بسیار متفاوت است. برای مثال حداقل ۲ عضو جهت تشکیل شرکت تجاری لازم است. هر یک از این اعضا باید آورده ای در شرکت داشته باشند. این آورده مجموعا سرمایه شرکت را تشکیل می دهد. در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران حداقل شرکای لازم جهت تشکیل شرکت با توجه به نوع آن قوانین زیر وضع شده است:

  • شرکت سهامی خاص: جهت تشکیل شرکت سهامی خاص حداقل ۳ عضو لازم است.
  • شرکت سهامی عام: جهت تشکیل شرکت سهامی عام همکاری ۵ نفر احتیاج است.
  • شرکت با مسئولیت محدود، تضامنی، نسبی و مختلط غیرسهامی: جهت تشکیل این شرکت ها حداقل ۲ عضو کافی خواهد بود.
  • شرکت تعاونی: جهت تشکیل شرکت سهامی عام وجود حداقل ۷ شریک الزامی است.

تغییر در تعداد شرکای شرکت

سوالی که در این رابطه وجود دارد؛ سرنوشت شرکت پس از تشکیل و تغییر تعداد نفرات و شرکا است. تصور کنید که شما با همراهی یکی از دوستان خود به تشکیل شرکت با مسئولیت محدود اقدام کرده اید. اگر پس از ثبت کامل شرکت و طی مراحل قانونی شریک یا دوست شما به هر دلیلی قادر به ادامه فعالیت نباشد یا از دنیا برود و هیچ گونه ورثه ای نداشته باشد؛ تکلیف شرکت چیست؟

پاسخ ساده است. شرط حداقل تعداد شرکا نه تنها پیش از ثبت شرکت بلکه پس از آن و در حین انجام فعالیت شرکت نیز باید رعایت شود. در صورتی که شرکت به دلیل عدم رعایت قانون حداقل تعداد شرکا قادر به ادامه فعالیت و ادامه حیات خود نباشد؛ انحلال شرکت راه حل مناسبی خواهد بود. در مقالات قبلی ثبت فردا در رابطه با انحلال شرکت و راه های آن توضیحات کامل و مفصلی داده شده است؛ اما شرکت تجاری به صورت کلی به دو صورت قهری و ارادی منحل می شود:

  • انحلال ارادی شرکت تجاری: بدین صورت که شرکا سهام خود را به یکی دیگر از شریک های خود به صورت ارادی منتقل می کنند.
  • انحلال قهری شرکت تجاری: مانند مثال بالا تمام شرکای یک شرکت به دلیلی فوت شوند و تنها ۱ فرد در شرکت باقی بماند؛ انحلال شرکت به صورت قهری صورت خواهد گرفت.

مدارک اولیه جهت ثبت شرکت در گنبد کاووس

شاید اطلاع دارید که جهت ثبت شرکت در گنبد کاووس یا هر شهر دیگری مدارکی لازم است. علاوه بر این، باید فرایند قانونی جهت ثبت شرکت طی شود. در ادامه به بررسی مدارک اولیه جهت ثبت شرکت خواهیم پرداخت:

۱- تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضیان تشکیل شرکت؛ اعم از سهامداران، اعضای هیئت مدیره و بازرسین شرکت.

۲- اخذ و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره و بازرسین شرکت از مراکز پلیس + ۱۰

۳- ارائه مدارک تحصیلی برای آن دسته از شرکت هایی که در زمینه ای فعالیت دارند که نیاز به ارائه مدرک تحصیلی باشد.

۴-اخذ و ارائه مجوز فعالیت برای شرکت هایی که در زمینه ای فعالیت می کنند که به ارائه مجوزات لازم از سازمان های مربوطه نیاز دارند.

۵- ارائه آدرس و کد پستی جهت احراز محل سکونت و محل فعالیت شرکت.

مراحل ثبت انواع شرکت و موسسات غیر تجاری در گنبد کاووس

۱- جمع آوری و تهیه مدارک مورد نیاز با توجه به ماهیت و نوع شرکت؛

۲- مراجعه به سایت اینترنتی اداره ثبت شرکت های جمهوری اسلامی ایران؛

۳- ورود و تکمیل اطلاعات درخواستی در قسمت پذیرش تاسیس شرکت؛

۴- بررسی درخواست ثبت شرکت توسط کارشناس حقوق سایت؛ در این مرحله ۲ تصمیم محتمل است:

الف) تایید اطلاعات وارد شده متقاضی

ب) عدم تایید اطلاعات وارد شده متقاضی و ارسال دستور بابت رفع نقص

۵-ارسال نسخه اصلی صورت جلسه؛ در این مرحله پس از دریافت تاییدیه سایت نسخه اصلی صورت جلسه و ضمائم آن را از طریق باجه های پستی توسط پست ویژه به آدرس درج شده در سامانه ارسال می کنید.

پس از ارسال منتظر تایید یا رد درخواست خود خواهید ماند. در صورت رد به متقاضی نامه ای ارسال شده و نواقص پرونده گوشزد خواهد شد؛ اما در صورت قبول درخواست، طی مراحل زیر الزامی است:

۱- تعیین نام شرکت

۲- پرداخت حق الثبت

۳- پرداخت حقوق دولتی توسط متقاضی

۴-ثبت مفاد شرکت نامه یا اظهارنامه به ترتیب تاریخ یا شماره معین در دفتر ثبت شرکت های تجاری.

مدت زمان و هزینه ثبت شرکت در گنبد کاووس

در صورتی که مایل به ثبت شرکت در گنبد هستید؛ آگاهی از مراحل ثبت شرکت و مدارک مورد نیاز الزامی است. شرکت تا اینجا این اطلاعات در اختیار شما قرار داده شد. اما همانطور که می دانید؛ ثبت شرکت پیچیدگی های خاص خود را دارد.بنابراین برای هر فرد یا گروهی دشواری های متفاوتی ایجاد می شود.

به طوری که این امر باعث تغییر مدت زمان ثبت شرکت است. در رابطه با هزینه نیز باید بدانید که گروه متخصص ثبت فردا اعلام آمادگی خود را جهت ثبت شرکت در شهر گنبد کاووس با قیمت مناسب اعلام کرده است. جهت اطلاع از هزینه ثبت برند کافی است که به سایت ثبت فردا مراجعه کنید که کارشناسان موسسه ثبت فردا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

کلام آخر

شهر گنبد کاووس به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خود محلی مناسب جهت شروع فعالیت در زمینه های مختلف است. در این مقاله علاوه بر بررسی موقعیت شهر گنبدکاووس و مزایای آن جهت راه اندازی کسب و کار به بررسی مدارک لازم جهت ثبت شرکت و فرایند ثبت شرکت در گنبد کاووس پرداختیم.

در نهایت نیز در رابطه با هزینه ثبت شرکت در این شهر دانستید که اگر این امر را به سایت ثبت فردا بسپارید؛ ضمن اینکه هزینه کم تری را پرداخت خواهید کرد؛ دچار اتلاف زمان نیز نمی شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد