بهترین کافه های تهران با عکس و آدرس

0

بهترین کافه های تهران با عکس و آدرس : این روزها چیزی که در شهر تهران به وفور دیده می‌شود، کافه‌هایی هستند که در واقع یک خانه ی قدیمی بوده اند. با زیاد شدن

بهترین کافه های تهران با عکس و آدرس

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این روزها چیزی که در شهر تهران به وفور دیده می‌شود، کافه‌هایی هستند که در واقع یک خانه ی قدیمی بوده اند. با زیاد شدن خانه های قدیمی که تبدیل به کافه شده‌اند، جمعیتی که دوست دارند این فضا را تجربه کنند نیز بیشتر می شود. عناصر موجود در این خانه ها باعث می‌شوند شما از اینکه وارد یک مهمانی در چند دهه‌ی پیش شده اید، احساس خوبی داشته باشید. این لیست به معرفی خانه های قدیمی تهران که کافه شده‌اند، پرداخته است. شاید بتوان همین خانه های قدیمی که به کافه تبدیل شده‌اند را در میان بهترین کافه های تهران قرار داد.

کافه گفتار، از بهترین کافه های تهران

کافه گفتار دکوراسیونی دارد که ممکن است هر لحظه چشم تان به یکی از جزییاتش بیفتد و لبخندی به روی لب تان بیاورد. این کافه منویی از غذاها و نوشیدنی‌های نوستالژیک را ارائه کرده که مخصوص افرادی با روحیه‌ی خاطره باز است. مثلا بعضی روزها می‌توانید دمپخت گوجه سفارش بدهید و برای چند ساعت به دهه ۶۰ برگردید. البته کافه گفتار بر خلاف خانه های قدیمی دیگر، حوض و جای نشستن در حیاط ندارد. ولی میزهایی برای نشستن در بالکن خانه‌ی قدیمی برای شما مهیا شده است. گفتار یکی از خانه های قدیمی تهران است که به کافه تبدیل شده اند. همانطور که پیش از این گفتیم، بهترین کافه های تهران هم ممکن است همین ویژگی ها را داشته باشند.

خانه هنر واژه، جایی برای قدیمی بودن

یکی دیگر از خانه های قدیمی تهران که کافه شده اند، خانه فرهنگ و هنر واژه است. این کافه که در مرکز شهر تهران است، همه‌ی عناصر خانه های قدیمی مثل پنجره‌های بزرگ رو به حیاط، حوض، باغچه و فضای داخلی دلباز را دارد. یک خانه واقعی که به یکی از بهترین کافه های تهران برای وقت گذرانی در «گذشته» تبدیل شده است.

کافه کارفه، کافه‌ای نو در خانه ای قدیمی

بهترین کافه های تهران با عکس و آدرس : کافه کارفه در میان کافه‌هایی است که اهل هنر می‌گویند از بهترین کافه های تهران است. کارفه در واقع یک خانه‌ی قدیمی ساخت است که طبقه زیرین و حیاطش این روزها جایی است که می‌توانید به بهانه‌اش با دوستانتان دیداری تازه کنید. این کافه معمولا به خاطر نزدیکی به خانه هنرمندان، بعد از تئاترهای محبوب بسیار شلوغ است و ممکن است جای نشستن پیدا نکنید. اما اگر خوش شانس باشید، گاهی بدون اعلام قبلی در این کافه موسیقی زنده را هم شاهد خواهید بود. البته این خانه که تبدیل به کافه شده است در انتهای یک کوچه‌ی بن بست آرام قرار دارد و ممکن است تا انتهای کوچه بروید و پیدایش نکنید. کافی است به شماره پلاک موجود در آدرس کافه کارفه و تابلوی کوچکش در انتهای کوچه دقت کنید.

خانه یرما با زیباترین منظره‌ی کریمخان

این روزها در محدوده‌ی خیابان کریمخان پر از خانه های قدیمی است که تبدیل به کافه شده اند. یرما هم یکی از زیباترین خانه های قدیمی تهران است که تبدیل به کافه شده است. خانه یرما از آن کافه هایی است که اگر یک بار بروید، حتما باز هم خواهید رفت. کافه‌ای با فضای باز زیبا، دکوراسیون و نور پردازی چشم نواز، باغچه ها و ایوان بزرگ و استخری خالی که گاهی در آن میزی برای نشستن می‌گذارند. از ایوان و میزهایی که نزدیک به پنجره‌های بزرگ کافه هستند می‌توانید کلیسای سرکیس مقدس را ببینید و لامپ های ریسه‌ای که شب ها در کافه روشن می‌شوند؛ این منظره را تبدیل به یکی از دیدنی ترین مناظر خیابان کریمخان کرده اند. خانه یرما یکی از بهترین کافه های تهران در منطقه‌ی کریمخان است.

عمارت روشنان، جایی برای اهل مطالعه

عمارت روشنان که یک مجموعه فرهنگی است، جایی برای خرید و مطالعه‌‎ی کتاب است. همچنین در کنار این مجموعه فرهنگی یک کافه هم برای استفاده از محیط عمارت وجود دارد. این عمارت در شمال تهران است و دکور و حال و هوای خوشی دارد. خوشبختانه در سالهای اخیر خانه های قدیمی تبدیل به کافه شده اند و به این وسیله تعداد زیادی از این خانه ها به جای تخریب، کاربری دیگری پیدا کرده اند. عمارت روشنان یکی از بهترین کافه های تهران در سبک خانه های قدیمی را دارد.

خانه ۱۳۰۷، خانه ای قدیمی که کافه شد

این خانه در سال ۱۳۰۷ توسط یک خانواده زرتشتی ساخته شد تا زمانی که در سال ۱۳۹۵ برای راه اندازی کافه از صاحب اصلی آن خریداری شد؛ هنوز متعلق به خانواده زرتشتی بود. پس از خریداری خانه و بازسازی‌های اولیه، این خانه‌ی قدیمی و زیبا تبدیل به یکی از بهترین کافه های تهران شده است. چرا که دسترسی آن بسیار راحت است و در جای دنجی از شهر قرار دارد. همچنین اگر ظهر روزهای تعطیل به این کافه سر بزنید، منوی غذاهای خانگی شان شما را حتما خوشحال خواهد کرد.

کافه دور میز، در لیست بهترین کافه های تهران

هر کس برای انتخاب کافه، معیارهایی دارد. بعضی ها به دنبال محیطی آرام با موسیقی خوب و دکوراسیون زیبا هستند و برخی دیگر به دنبال فضای پویایی که در کنار ویژگی های ظاهری، منوی با کیفیتی هم داشته باشد. کافه دور میز یکی از همین کافه های پویا است که در کنار داشتن طراحی دلنشین، موسیقی خوب، فضای باز و گاهی هم اجراهای زنده یا پخش کنسرت های معروف؛ منوی فوق العاده ای هم دارد. این کافه با داشتن چنین ویژگی هایی از بهترین کافه های تهران نیست؟ بله، هست. بهتر است حتی این کافه را در میان بهترین کافه های خیابان کریمخان بگذاریم. اگر به دنبال کافه های بیشتری با فضای باز هستید، این مطلب را بخوانید.

کافه تهرون ویلا، معرف کافه گردهای حرفه‌ای

کافی است ماهی چند بار به کافه های مختلف بروید یا چرخی در اینستاگرام بزنید تا با این کافه‌ی محبوب حیاط دار و حوض دار آشنا باشید. کافه تهرون ویلا را دیگر تقریبا اکثر کافه گردهای تهرانی و غیر تهرانی می‌شناسند. چرا که مدت‌ها یکی از موضوعات عکس‌های صفحات مجازی بوده و هست. حتی اگر تاثیر شبکه‌های مجازی را در محبوبیت یک کافه فراموش کنیم، کافه تهرون ویلا با داشتن فضایی صمیمی و غذاهای خانگی خوشمزه؛ یکی از بهترین کافه های تهران است که در یک خانه قدیمی برپا شده است.

کافه گودو یاس، یک کافه در خانه ای قدیمی

یک خانه قدیمی دنج، یک حیاط بزرگ حوض دار، یک ساختمان دو طبقه و میزان بالایی از خلاقیت در طراحی؛ که کافه گودوی یاس را ساخته اند. این کافه یکی از بهترین کافه های تهران به لحاظ داشتن فضای باز، فضای بسته، منوی متنوع و کیفیت خوب است. اگر به کافه گودوی یاس می‌روید، حتما چای آلبالویی شان را امتحان کنید.

کافه حیاط شماره ۶۵، حیاطی برای حیات در گذشته

به پلاک ۳۲ در خیابان موسوی که می‌رسید باید چند پله بالا بروید تا به خانه‌ای جمع و جور و طراحی شده با رنگ های گرم برسید.  اگر قصد نداشته باشید در فضای بسته بمانید، کافیست از ایوان خانه چند پله پایین بروید تا به حیاط با صفای کافه برسید. حیاط شماره ۶۵ در کنار فضای زیبا و کارکنان خوش برخورد،  منوی متنوع و خوردنی‌های خوشمزه‌ای برای پذیرایی از مهمانانش دارد. این کافه که گاهی میزبان رویدادهای متفاوت هم می‌شود، یکی از بهترین کافه های تهران برای وقت گذرانی و جمع‌های دوستانه در مرکز شهر است.

خانه‌ی فاموری از بهترین کافه های تهران

شلوغی شهر جایی است که باید فضایی آرام هم برای به در بردن خستگی و نوشیدن یک آبمیوه یا چای داشته باشد. جمهوری یکی از همین خیابان‌های قدیمی و بسیار شلوغ تهران است. اگر بدانید بعد از انجام کار یا خریدتان، یک کافه در خانه ای قدیمی انتظارتان را می کشد، حتما خوشحال می‌شوید. خانه‌ی فاموری از همان کافه هاست که به خاطر فضای زیبایش در میان محبوب ترین و بهترین کافه های تهران قرار گرفته است. اما حواستان باشد که اگر در روزهای تعطیل قصد رفتن به این کافه رستوران را دارید، ممکن است در صفِ خالی شدن یک میز بمانید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد