بهترین هدیه سازمانی چیست؟

0

بهترین هدیه سازمانی چیست؟: هدیه دادن گرچه جزو وظایف کاری یا قوانین اداری نیست اما به عنوان یک فاکتور موثر برای علاقمند کردن افراد به محیط کار از بازخورد خوبی برخوردار است. تجربه نشان می دهد که هدیه سازمانی در افزایش رغبت افراد به کار و رفع خستگی آنها در مسیر انجام امور اداری بسیار موثر است.

بهترین هدیه سازمانی چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : انتخاب هدیه در چنین موقعیتی بستگی مستقیم به انگیزه های افراد و شناخت همکاران دارد. به طوری که یک هدیه ممکن است برای فردی مناسب باشد در حالی که همان مورد برای دیگری چندان تناسبی ندارد.

در این مطلب ضمن بررسی راه های انتخاب بهترین هدیه سازمانی به چند مورد مناسب برای این کار نیز می پردازیم. این مطلب را تا انتها با ما همراه  باشید و از آموخته های خود در این مسیر استفاده کنید.

گرفتن هدیه سازمانی چه تاثیری در روحیه کارمندان دارد؟

هدیه گرفتن برای همه افراد بدون استثنا جذاب و شیرین است. حتی کسانی که با گرفتن هدیه به ظاهر چندان شاد نمی شوند نیز بدون شک در قلب خود احساس رضایت و خرسندی خواهند کرد.

مناسبت های مختلف فرصت خوبی برای هدیه دادن به کسانی است که مورد علاقه یا احترام ما هستند. علاوه بر خانواده، آشنایان و فامیل از این جمله کارمندان سازمانی هم در این لیست قرار می گیرند.

وجود روابط کاری بین افراد در طول زمان روابط عاطفی و اجتماعی مثبتی بین آنها پدید می آورد. بر همین اساس نیز موقعیت های خوبی برای دادن هدیه سازمانی به همکاران به وجود می آید.

تجربه نشان می دهد که گرفتن این هدایا تاثیرات روحی مثبتی برای افراد به دنبال دارد. از جمله روابط مثبت کاری بین اعضای یک تیم یا گروه کاری با گرفتن هدایای تشویقی بهتر می شود.

برای مثال تقدیم یک خودکار و روان نویس به همکاران انگیزه آنها در سر و سامان دادن به نوشته ها و موارد ثبت شده اداری را بیشتر می کند.

چه وسایلی را می توان در لیست هدیه سازمانی جای داد؟

اگر قصد خرید هدیه سازمانی برای کارمندان خود دارید بهتر است ابتدا لیستی از هدایای مناسب تهیه کنید. در چنین لیستی افراد بنابر موقعیت شغلی و اجتماعی دسته بندی می شوند. هم چنین در صورتی که با روحیات کارمندان خود آشنا باشید، انتخاب چنین هدیه سازمانی آسان تر و دقیق تر نیز انجام خواهد شد.

برای مثال خرید سررسید و تقویم رومیزی برای کارمندانی که با زمان و تاریخ انجام امور اداری سروکار دارند گزینه مناسبی به حساب می آید.

هم چنین ممکن است شما در مقام کارمند مایل باشید تا برای کارفرما یا رئیس خود هدیه سازمانی تهیه کنید. در این حالت نیز هدایای مناسبی روی سایت ویستور موجود است.

خانم یا آقا بودن هدیه گیرنده نیز از موارد مهمی است که باید مراعات شود. زیرا بعضی هدایا برای برخی افراد مناسبت نداشته و کاملا بی فایده هستند.

کادوی خوب سازمانی چه مشخصاتی دارد؟

این سوال که یک هدیه سازمانی خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می کند. شاید این طرز فکر که نوع این هدیه با انواع هدایای عادی و روزمره تا حدودی متفاوت است چندان اشتباه نیز نباشد. زیرا محیط دادن و گرفتن هدیه و نیز مناسبت آن قدری با موارد دیگر متفاوت است. اما به هر حال این مورد نیز به نوبه خود کادو سازمانی است و طبعا ویژگی های مختص به خود را دارد.

در این بخش از مطلب به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که ما را به خرید کادوی خوب سازمانی هدایت می کند.

هدیه خوب، همان هدیه مناسب است!

شاید ذکر این جمله به تنهایی چندان راهنما به نظر نرسد اما با توضیحاتی که در ادامه می آید موضوع روشن تر خواهد شد.

در اولین وهله یک هدیه مناسب باید نشانگر موقعیت اجتماعی فرد و نیز میزان نزدیکی او با هدیه دهنده باشد. برای مثال خرید کادو برای همکاری با سابقه دوستی طولانی مسلما با تهیه هدیه برون سازمانی برای فردی که چندان با شما آشنا نیست متفاوت خواهد بود.

شما با روحیات همکار نزدیک و دوست قدیمی خود بیشتر آشنا هستید. از طرفی نیز سالها دوستی تعارفات را بین شما کمتر کرده است. در چنین شرایطی دست شما برای خرید هدایای متنوع بازتر است. مثلا ممکن است برای دوست نزدیک خود حوله یا فایل تهیه کنید.

اما در مورد یک همکار یا کارفرمای تازه یا غریبه رعایت بعضی اصول اجتماعی لازم به نظر می رسد. با این اوصاف هدیه با دقت و مراقبت بیشتری تهیه می شود. مثلا در این مورد سررسید، تقویم رومیزی یا اسپیکر گزینه های خوبی به نظر می رسند.

یافتن چنین اقلامی با قیمت مناسب در سایت فروش کالا و فروشگاه اینترنتی بسیار آسان است. کافی است به فروشگاه ویستور وارد شده تا با سیل انواع هدیه و کادو سازمانی مواجه شوید. مسلما برگزیدن یک مورد مناسب از میان چنین تنوع بالایی آسان تر خواهد بود.

آیا دادن و گرفتن کادو سازمانی با اصول خاصی اجرا می شود؟

با داشتن روابط دوستانه و صمیمی بعضی اصول و مقررات به تدریج کمرنگ تر می شوند. اما این به آن معنا نیست که در هنگام دادن یا گرفتن هدیه بی مبالات باشیم. شناختن آئین های اجتماعی و آدابی که بیانگر ادب افراد است در همه جا و به هر مناسبت مفید است. برای مثال هنگام دادن خودکار یا روان نویس بهتر است آن را جعبه زیبا و مناسبی قرار داده و همراه با شاخه گلی تقدیم کنیم.

شما هم اگر در موقعیت دادن هدیه یا گرفتن آن هستید بهتر است این آداب را رعایت کنید. با این کار بر ارزش شما و هدیه ای که ردوبدل می شود افزوده خواهد شد.

نتیجه گیری

بهترین هدیه سازمانی چیست؟: از آنچه گفته شد چنین نتیجه می گیریم که هدیه سازمانی را باید با رعایت برخی اصول و موازین رد و بدل کرد. گرچه این اصول در جایی ثبت نشده اما مراعات آنها بر ارزش و موقعیت مثبت هر دو طرف دهنده و گیرنده هدیه می افزاید.

انتخاب هدیه متناسب نشانگر نگرش ژرف شما در مورد گیرنده آن خواهد بود. برای مثال رتبه اداری و سوابق دوستی در انتخاب نوع هدیه اهمیت زیادی دارند. برای دوستان و همکاران سازمانی با سابقه دوستی طولانی امکان تهیه هدیه به راحتی وجود دارد.

اینکه چه هدایایی در لیست سازمانی قرار می گیرند بستگی مستقیم به محیط کار و نوع نیازهای همکاران دارد. از طرفی هدیه خوب در واقع همان چیزی است که مناسب بوده و کاربری لازم را داشته باشد. مثلا در محیط اداری که به وسایل دیجیتال مجهز است هدایایی در همین راستا مانند اسپیکر کاملا مناسب است.

بسته بندی زیبا و شکیل و نیز اضافه کردن شاخه ای گل یا روبانی زیبا بدون صرف هزینه یا زمان چندان به طور چشمگیری بر ارزش هدیه شما خواهد افزود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد