آیا ثبت شرکت دارای فوائد بیشتری است و یا فعالیت تجاری انفرادی

0

آیا ثبت شرکت دارای فوائد بیشتری است و یا فعالیت تجاری انفرادی : جهت شروع کسب و کار و فعالیت تجاری در ابتدا شما با موانع فکری زیادی مواجه می شوید. موانعی که عبور از آن ها بسیار دشوار خواهد بود.

آیا ثبت شرکت دارای فوائد بیشتری است و یا فعالیت تجاری انفرادی

یکی از آن ها مسئله انتخاب بین ثبت شرکت و انجام فعالیت به صورت انفرادی است.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : هر یک از این موارد نقاط مثبت و منفی مخصوص به خود را دارد؛ اما درنهایت باید به یکی از این موارد تن بدهید. ثبت شرکت مراحل اداری پیچیده ای دارد؛ اما فعالیت انفرادی به جز مراحل ابتدایی جهت اخذ مجوز کسب و کار دشواری دیگری ندارد.

اما آیا این مورد به تنهایی کافی است که برتری یکی از این برای ما اثبات شود؟ در جواب باید بدانید که فعالیت های انفرادی محدودیت های فراوانی نسبت به ثبت شرکت دارند. البته در فعالیت به صورت انفرادی نیز گزینه هایی وجود خواهید داشت که باید آن ها را هم بررسی کنید. در کل برای اکثر افراد این موضوع که فعالیت خودرا باید فردی آغاز کنند یا به عنوان شرکت همیشه چالش بزرگی بوده است.

بنابراین در این متن تلاش می کنیم که تمامی نقاط مثبت و منفی این دو، فواید ثبت شرکت و غیره را بررسی کنیم.

فواید ثبت شرکت چیست؟

کسب و کارهای بزرگ به فعالیت هایی گفته می شود که برنامه ای جهت گسترش و رشد دارند. تجارت های بزرگ باید برای اهداف خود زمان بندی و برنامه بلند مدت با در نظر گرفتن بودجه و مقادیر تولید داشته باشند. این موارد به ما خاطرنشان می کنند که انجام دستیابی به اهداف با فعالیت های تجاری انفرادی محقق نمی شود. پیشبرد این اهداف تنها با فعالیت تحت عنوان شرکت میسر است.

اما فواید ثبت شرکت چیست و چه مزیت هایی برای افرادی که تجارت انفرادی را انتخاب کرده اند؛ دارند؟ باید اشاره شود که افراد حقیقی و حقوقی به دلیل اطمینان و اعتمادی که علامت تجاری ثبت شده به همراه خود می آورند؛ بیشتر مایل به همکاری با افرادی هستند که تحت عنوان شرکت فعالیت می کنند. این تنها یکی از فواید ثبت علامت تجاری است.

مورد دیگر که باید به آن اشاره شود؛ اعتبار و ضمانتی است که علامت تجاری برای صاحب آن به ارمغان می آورد. اعتباری که با آن قادر خواهند بود که به تقاضا برای هر نوع وام از هر بانک و یا نهادی بپردازند.

در فعالیت تحت عنوان شرکت به این دلیل که با شرکا و دیگر فعالان اقتصادی نسبت به ثبت آن اقدام می کنند؛ در صورتی که زیان به بار بیاید؛ این ضرر بین شرکا تقسیم می شود و شدت زیان برای هر فرد کاهش پیدا می کند. اتفاقی که اگر برای یک فرد به تنهایی رخ دهد؛ نابودی کامل کسب و کار او را به همراه دارد.

آیا فعالیت های انفرادی محدودیت دارند؟

همان طور که گفته شد؛ فعالیت های انفرادی محدودیت های بسیاری دارند. به عنوان مثال فرد به عنوان شخص حقیقی امکان شرکت در مزایده ها و مناقصات دولتی را ندارد و برای این کار باید به عنوان یک شرکت ثبت شده، ثبت نام کند. این یکی دیگر از فواید ثبت شرکت است که تجارت انفرادی از آن بی بهره خواهد بود.

زمانی که یک شرکت به ثبت می رسد؛ کلیه مدارک و عناوین ثبتی آن در سامانه روزنامه های رسمی کشور قابل مشاهده خواهد بود. این بدین معنا است که اگر معامله کنندگان دیگر قصد تحقیق در رابطه با سابقه شما و علامت تجاری ثبت شده توسط شما را داشته باشند؛ با مراجعه و کسب اطلاع از این مراجع از سابقه و عملکرد شما اطمینان پیدا می کنند.

دیگر محدودیت های فعالیت انفرادی

مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد؛ ورود به بازارهای بین المللی و تجارت با آن ها است. تولید انبوه و پا گذاشتن به خارج از مرزهای ایران برای تجارت تنها به عنوان یک شخص حقوقی قابل انجام است. این بدین معنا است که شما جهت تجارت بین الملل به ثبت یک شرکت نیاز دارید. این مورد یکی دیگر از محدودیت های بی شمار تجارت انفرادی به حساب می آید که باید به آن توجه داشته باشید.

به طورکلی زمانی که بخواهید به اهداف گسترده تر دست پیدا کنید؛ به ثبت شرکت نیاز دارید. محدودیت های تجارت انفرادی اکثر افراد را از انجام این کار باز می دارد. چراکه تنها مراحل ثبت پیچیده از موارد منفی این کار یعنی ثبت شرکت به حساب می آید. البته افرادی نیز جهت ایجاد کسب و کار مالکیت فردی را حائز اهمیت می دانند و در این زمینه فعالیت می کنند.

آیا تجارت انفرادی فوایدی دارد؟

تجارت انفرادی بین سرمایه گذاران همیشه با عنوان تجارت پر ریسک و خطرناک یاد شده است. از دلایل این امر باید به این موضوع اشاره شود که اگر تجارت فردی در سراشیبی قرار بگیرد؛ تمامی ضررهای وارده را تنها یک فرد باید متحمل شود.

این امکان وجود دارد که آن فرد با افراد و وکلای مختلفی در ارتباط باشد و مشورت های خوبی از آن ها جهت پیشبرد تجارت خود دریافت کند؛ اما باید به این مورد اشاره شود که اتکا به مشورت های وکلا و افراد مختلف در تجارت فردی تضمین خوبی برای ماندگاری تجارت نیست.

چرا که در دنیای اقتصاد همه روزه شاهد تغییرات و سراشیبی و اوج گرفتن های گوناگون و مختلفی هستیم که اگر شخص سرمایه گذار در یکی از آن سراشیبی ها قرار بگیرد؛ امکان اینکه دیگر روی صعود را به خود نبیند؛ بسیار زیاد است. این تجارت و فواید آن تنها یک مورد را شامل می شود که شما اختیار تام در تصمیمات و شراکت واحد در سود حاصله دارید. پس با توجه به فواید ثبت شرکت انجام این کار توصیه نمی شود.

سخن پایانی

فواید ثبت شرکت به گونه ای است که شما با مطالعه اولیه در رابطه با ان متوجه می شوید که تا چه حد ثبت شرکت به تجارت شما کمک می کند. تمامی شرکت ها، بانک ها و مراکز دولتی به افراد حقوقی به دلیل اعتبار ثبت شرکت راحت تر اعتماد می کنند و به همین خاطر رابطه بهتری با آن ها دارند.

تجارت انفرادی به تجارت پرزیان و پرخطر در دنیای امروز اقتصاد تبدیل شده است و در تمامی محفل های اقتصادی اجتناب از آن توصیه می شود. در این رابطه جهت کسب اطلاعات از دیگر فواید ثبت شرکت بهتر است که به سایت ثبت فردا مراجعه کنید. زیرا وکلا و متخصصان این سایت در کار خود بسیار مهارت دارند و با کم ترین هزینه به شما نیز کمک می کنند که بهترین ثبت شرکت را انجام دهید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد