هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

0

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به چه نکاتی باید توجه کرد؟ کاشی مشبک گونه ای از کاشی سنتی ایرانی است که در آن کاشی ها به شکلی کنار هم قرار می گیرند که نور و باد بتوانند از آن عبور کند و در عین حال مانع اشراف بیرون به داخل خانه شود.

درواقع از این نوع کاشی کاری برای تهویه هوا و تامین نور استفاده می شود.

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در گذشته غالبا از این طرح برای تزئین محراب مساجد استفاده می کردند که به دلیل استفاده زیاد، تنوع زیادی پیدا کرد. مانند کاشی مشبک پله ای، کاشی مشبک دایره ای و کاشی مشبک هتلی. کاشی مشبک هتلی به دلیل استفاده رایج آن در نمای هتل ها به این نام معروف شده است.

نحوه ساخت این کاشی به این ترتیب است که ابتدا سفال های لعاب دیده را براساس طرح اصلی برش می زنند و سپس در کنار هم قرار می دهند تا طرح اصلی ساخته شود.

مهمترین نکات خرید کاشی سنتی مشبک

محیط مورد استفاده

کاشی ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به کاربرد میزان مقاومت آنها در برابر نور، رطوبت، دما، اصطحکاک متفاوت خواهد بود .

همانطور که گفته شد، کاشی های مشبک برای محیط هایی استفاده میشود، که نیاز باشد نور و هوا از آن عبور کند. محیط مورد استفاده اولین نکته ای است که در هنگام خرید کاشی های سنتی مشبک باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از کاشی ها در محیطی غیر از آنچه برای آن مناسب هستند، موجب کاهش طول عمر و زیبایی آن ها می شود.

اگر قصد دارید از این سبک از کاشی جهت نما استفاده کنید، باید دقت کنید که آیا کاشی مشبک شما در برابر نور خورشید، افزایش و کاهش دما و همینطور ضربه و فشار مقاوم است؟

اگر برای سرویس بهداشتی یا حمام قصد خرید دارید، باید میزان مقاومت در برابر مواد شیمیایی و شوینده، رطوبت و لک پذیری کاشی را بررسی کنید.

رطوبت پذیری نکته بسیار مهمی در انتخاب کاشی است؛ بخصوص اگر انتخاب شما برای شهر های شرجی و مرطوبت باشد. در صررتی که به میزان رطوبت پذیری کاشی توجه نکنید، بعد از مدتی ظاهر کاشی شما تغییر خواهد کرد.

اگر کاشی مشبک را برای آشپزخانه خود درنظر دارید، باید بدانیدکه آشپزخانه مکانی است که در معرض بیشترین میزان لکه های چربی و آلودگی قرار دارد. بنابراین باید بیشتر از سایر فضاها روی انتخاب کاشی کاری آن دقت کرد.

درجه بندی کاشی

یکی دیگر از نکاتی که در خرید کاشی مشبک همیشه باید مورد توجه قرار گیرد، درجه کاشی است. در تولید کاشی ها به دلایل فنی متفاوت کیفیت همه کاشی ها یکسان نیست. به همین خاطر کاشی ها دارای درجه های یک، دو و سه هستند. کاشی هایی که نظر مقاوت و رنگ کیفیت کمتری دارند، در درجه کمتر دو و سه قرار خواهند گرفت.

کاشی هایی که هیچ نقصی در سطح لعاب و کناره ها نداشته باشند، کاشی درجه یک نامیده می شوند.

به اطلاعات موجود در جعبه کاشی توجه کنید. زیرا درجه بندی کاشی و سایر نکات فنی مربوط از قبیل تناژ رنگی، سایز، میزان استحکام، نفوذ پذیری، استانداردی که تحت لیسانس آن ساخته شده، سال تولید و … روی جعبه کاشی ثبت شده است.

مشخصات فنی

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تا آنجا که امکان دارد کاشی هایی را انتخاب کنید که مربوط به یک دوره تولید است. تا از نظر رنگ و … با یکدیگر متفاوت نباشند. همچنین در هنگام نصب کاشی مشکل ایجاد نکند.

دقت کنید که قبل از نصب کیفیت کاشی ها را از نظر رنگ و لعاب و … چک کنید. چرا که ممکن است جعبه های انتخابی که مربوط به دوره های تولید متفاوت هستند، از نظر تناژ رنگی یا اندازه متفاوت باشند و غالبا روی جعبه ذکر شده بعد از نصب کاشی شکایتی پذیرفته شده نیست. بنابراین پیش از آغاز نصب باید به بررسی کاشی ها پرداخته شود.

همچنین انحنای کاشی ها باید مورد بررسی قرارگیرد. اگر کاشی کمی مقعر باشد در هنگام نصب کاشی به مشکل برخواهید خورد. ویژگی دیگر کاشی سالم این است که معمولاً کمی محدب است. که پس از اجرای کار، به دلیل انبساط رطوبتی و … این انحنا تا حدودی برگشته و کاشی صاف تر می شود.

کلام آخر

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به سه نکته اصلی باید دقت داشته باشیم، مکان مورد استفاده، درجه بندی و مشخصات فنی کاشی های انتخاب شده است.

کاشی سنتی مشبک ظرافت های خاصی دارد و کسی می تواند تمام ظرافت هاو نکات کاشی را در ساخت و نصب و عرضه آن رعایت کند که تجربه بالایی در این صنعت داشته باشد. در خرید کاشی مشبک علاوه نکات ذکر شده به مرکزی که قصد خرید از آن را دارید نیز توجه کنید.

خرید از فروشگاه معتبر رضایت خاطر را برای شما به همراه خواهد داشت. خوگرپلاس با فعالیت های متعددی که انجام داده است، رضایت مشتریان و خریداران خود را جلب کرده است. این فروشگاه با تیم متخصص و حرفه ای خود با تامین کنندگان بنام در حوزه ساختمان همکاری می کند. شما می توانید با ورود به سایت خوگرپلاس کاشی سنتی مورد نظر خود را اینترنتی خریداری نمایید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد