نکات خرید فرش کلاسیک جدید

0

نکات خرید فرش کلاسیک جدید : فرش کلاسیک جدید در زمره فرش هایی قرار می گیرد که به صورت نوین تولید و پرداخته می شوند؛ در واقع این نوع از فرش ها دیگر به روش های سنتی و دستی تولید نشده است و روش ها و تکنولوژی های جدید تری در ساخت آنها استفاده می شود.

نکات خرید فرش کلاسیک جدید

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به دلیل اینکه فرش کلاسیک نوین از نوع فرش های ماشینی است، استانداردهای لازم در ساخت آن رعایت شده است. به دلیل افزایش جمعیت و نیاز روز افزون افراد به لوازم و تجهیزاتی مانند: فرش در منزل دیگر روش های دستی جوابگوی این حجم از درخواست ها نیستند و تولیدکنندگان فعال در این صنعت از ماشین های خودکار جهت تولید فرش استفاده می کنند.

افرادی که به تغییر دکوراسیون علاقه دارند و می خواهند، فرشی مناسب با لوازم و تجهیزات داخلی خود انتخاب کنند، بهتر است، قبل از خرید فرش کلاسیک به نکاتی در این خصوص توجه کنند. در این مقاله قصد داریم تا این نکات را مورد بررسی قرار دهیم و به شما در انتخاب بهترین فرش کلاسیک جدید کمک کنیم؛ بنابراین مطالعه این مقاله خالی از لطف نیست.

چه عواملی در خرید فرش کلاسیک جدید تاثیر گذار است؟

به دلیل تنوع بسیاری که در فرش های کلاسیک نوین وجود دارد، انتخاب بهترین فرش ممکن است، برای برخی از افراد دشوار باشد؛ در واقع بدون اطلاع از ویژگی های فرش خرید آن امری بیهوده به شمار می رود زیرا ممکن است، فرش مد نظر مرغوب نباشد و این امر سبب شود تا مقاومت فرش در برابر عوامل متفاوت کاهش پیدا کند؛ به همین دلیل در خرید فرش کلاسیک نوین باید عوامل زیر را  بررسی کرد.

تراکم و شانه فرش عاملی مهم در قیمت

یکی از مهمترین عواملی که در قیمت فرش و کیفیت آن تاثیرگذار است، تراکم فرش عنوان می شود. تراکم به شانه فرش می گویند که در عددهای ۱۲۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰ و غیره شناخته می شود. این عددها نشان می دهد که فرش از چه تراکمی برخوردار است.

هر چه عدد شانه فرش بیشتر باشد، از تراکم بالاتر و ظرافت بیشتری برخوردار است؛ به همین دلیل قیمت آن در مقایسه با فرش هایی که کم تراکم هستند، بیشتر است. تراکم فرش همچنین نشان می دهد که فرش مقاومت بالایی در برابر عوامل متفاوت مانند پارگی، فشار، شستشو و غیره از خود نشان می دهد و به راحتی تغییراتی در بافت آنها ایجاد نمی شود.

طرح و رنگ و تاثیر آن در قیمت ها

یکی دیگر از عواملی که تاثیر بسزایی در قیمت فرش در زمان خرید آن دارد، طرح و رنگ آن عنوان می شود. فرش های کلاسیک جدید در طیف گسترده از طرح و رنگ و با توجه به نیازهای افراد تولید می شوند. طرح فرش کلاسیک در انواع متنوعی مانند: گل، شاخ و برگ، طرح حیوانات، نقوش اسلیمی و غیره است که به صورت نوین در فرش های ماشینی به کار برده می شود. هر چقدر این طرح ها ساده تر باشند، قیمت فرش پایین تر در نظر گرفته می شود.

همچنین رنگ فرش های کلاسیک نوین تنوع زیادی ندارند و تنها چند نوع رنگ اصلی در آنها به کار برده می شود زیرا به دلیل شلوغی طرح این فرش ها تنوع رنگ بسیار ممکن است، سبب سردرگمی و گیجی افراد شود و محیط خانه را شلوغ تر نشان دهد.

به همین دلیل اگر قصد خرید اینترنتی فرش کلاسیک را دارید، بهتر است به طرح و رنگ آن توجه ویژه ای داشته باشید و متناسب با دکوراسیون داخلی خانه خود فرش مناسبی را انتخاب کنید.

بافت فرش کلاسیک

همه فرش ها دارای تار و پودی هستند که بدنه و پایه اصلی فرش را تشکیل می دهند؛ در واقع بدون تاروپود محکم فرش ها مقاومت بالایی ندارند و به راحتی از هم گسسته می شوند؛ به همین دلیل بافت فرش از جمله مهمترین ویژگی هایی است که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید.

نوع الیاف

فرش کلاسیک جدید با توجه به درجه بندی که دارد، از الیاف متفاوتی جهت ساخت آن استفاده می شود. برخی از این فرش ها را از الیاف ابریشمی تولید می کنند که این فرش ها قیمت های بسیار گزافی دارند و هر فردی از عهده خرید آنها بر نمی آید.

در واقع الیاف فرش ممکن است، از جنس پلی استر و پنبه باشد و نخ خاب نیز از الیاف اکرویلیک هیت ست ساخته شود. نخ خاب به الیافی گفته می شود که در شکل ظاهری فرش و رنگ آن تاثیر بسزایی را می گذارد؛ بنابراین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

دستی یا ماشینی بودن فرش کلاسیک جدید

فرش ها ممکن است، به صورت دستی و ماشینی تولید شوند که هر کدام از این روش ها هزینه های متفاوتی را برای افراد در بر دارد. فرش هایی که به صورت دستی تولید می شوند، به دلیل سختی کار و ظرافت و دقتی که در آنها به کار برده شده است، به نوعی هنر دستی محسوب می شوند و از فرش های ماشینی گران قیمت تر هستند.

همچنین زمان طولانی جهت ساخت این فرش ها نیاز است که این امر نیز هزینه ها را افزایش می دهد. افرادی که قصد خرید فرش کلاسیک جدید را دارند، بهتر است، به سایت سرای ابریشم www.sarayeabrisham.com مراجعه کنند تا در آنجا هر نوع فرشی را که مد نظر دارند، انتخاب کنند و به صورت اینترنتی سفارش دهند تا در کمترین زمان ممکن فرش مد نظر را خریداری کنند.

ابعاد و اندازه فرش

یکی از نکاتی که باید در زمان خرید فرش به آن توجه کنید، ابعاد و اندازه آن است. فرش ها در ابعاد ۶، ۱۲ و ۹ متری تولید می شوند و با توجه به اندازه ای که دارند، هزینه های متفاوتی برای آنها در نظر گرفته می شود؛ البته در برخی از مواقع ممکن است، فرش های باکیفیت تر در اندازه های کوچک تولید شوند که در این صورت هزینه آنها از فرش هایی با ابعاد بزرگ تر بیشتر باشد.

در واقع ابعاد و اندازه فرش تنها ملاک هزینه های آن در نظر گرفته نمی شود و باید به ویژگی های دیگر فرش نیز توجه داشت.

خرید فرش کلاسیک جدید از طریق اینترنت چه مزایایی دارد؟

با خرید اینترنتی فرش کلاسیک این امکان را دارید تا از مزایای بیشمار آن نهایت استفاده را ببرید که در ادامه به این مزایا اشاره می کنیم.

  • بیمه نامه
  • ضمانت نامه
  • دریافت شناسنامه فرش
  • دریافت فرش در سریع ترین زمان ممکن
  • استفاده از خدمات ویژه سایت مانند: تخفیفات جشنواره ها
  • امکان مشاهده جزئیات کامل فرش
  • صرفه جویی در زمان خرید
  • کاهش هزینه های اضافی مانند هزینه رفت و آمد و حمل بار
  • مشاوره با متخصصین آنلاین موجود در سایت
  • پرداخت هزینه ها درب منزل بعد از دریافت فرش
  • امکان مقایسه قیمت ها در سایت های متنوع

با توجه به مطالبی که درباره خرید انواع فرش کلاسیک جدید عنوان شد، نتیجه گرفته می شود که این فرش ها باید بر اساس ویژگی هایی که دارند، قیمت گذاری شوند و در خرید اینترنتی باید درباره کلیه جزئیات فرش از جمله تراکم، طرح، رنگ، بافت، اندازه و سایر نکاتی که در هزینه ها تاثیرگذار است، اطلاعات کاملی را به دست آورد.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد