نحوه نصب کاشی سنتی چگونه است؟

0
نحوه نصب کاشی سنتی چگونه است؟ نحوه نصب کاشی‌های سنتی یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد علاقه‌مند به این حوزه است. اما چگونه می‌شود به راحتی این کار را انجام داد؟ آیا روش خاصی جهت انجام این کار وجود دارد؟ آیا خود ما امکان نصب را داریم؟ اگر خودمان نخواهیم نصب را انجام دهیم، باید از چه کسی کمک بگیریم؟ هزینه نصب به چه صورتی خواهد بود؟

نحوه نصب کاشی سنتی چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اگر شما هم این سوالات را در ذهن دارید و پاسخ آن‌ها را نمی‌دانید، با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی تمامی زوایا مرتبط با نصب کاشی سنتی خواهیم پرداخت.

نصب کاشی توسط خود ما یا نصاب متخصص؟

زمانی که سراغ اینکا‌ر می‌رویم، سوالات بسیاری ذهن ما را درگیر می کند. بیشتر از همیشه زمانی درگیر این سوال می‌شویم که هزینه اعلام شده توسط نصاب بیش از آن چیزی باشد که تصور کرده‌ایم. اما چه چیزی باعث می‌شود که بسیاری از افراد نصب توسط فردی متخصص را ترجیح دهند. به طور قطع مزایای بسیار در پشت این حقیقت نهفته است. نصابی که در این کار ماهر باشد، کار شما را در زمانی بسیار کوتاه و با حداقل مصالح مورد نیاز انجام خواهد داد. در نتیجه شما هم در زمان خود هم در ابزار صرفه‌جویی کرده‌اید. البته شاید در نگاه اول متوجه این موضوع نشوید. اما نصب توسط فرد شما دردسرهای زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. به همین جهت بهتر است که از نصابی که ماهر و منصف باشد، کمک بگیرید. البته اگر هنوز اصرار دارید که خودتان نصب را انجام دهید، با ماه همراه باشید. در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت که این کار را با کمترین دوریز و خسارت انجام دهید.

ابعاد فضای خود را در نظر بگیرید

در نصب کاشی سنتی باید به این نکته توجه کنید که ابعاد فضای شما چقدر است. حتی شما باید شکل فضایی که قرار است در آن نصب را انجام دهید، در نظر داشته باشید. در نتیجه بر اساس شکل فضا و ابعاد شاید نیاز به تغییر ابعاد برخی از کاشی‌های سنتی باشد.

پیش از نصب کاشی سنتی، سطح را صاف کنید

هیچ بستری در مرحله اول به صورت کامل مسطح و بدون ایراد نیست. در نتیجه به وسیله ابزارهای بسیار ساده باید سطح را از تمام پستی‌ها و بلندی‌ها مبرا کنید. پس از صاف کردن سطح مورد نظر باید به واسطه برخی از ابزار از جمله نخ و شاقول کار ترازبندی را انجام دهید. ترازبندی شما باید بر اساس محیط مورد نظر باشد. در این زمان لازم است که با نخ مرزهای خود را به صورت کامل مشخص کنید.

آماده سازی ملات، تخصصی اما ساده

ساخت ملات یکی از مهم‌ترین مراحل نصب کاشی سنتی است. درنتیجه باید در انجام آن تخصص داشته باشید. اما اگر اطلاعات کافی در رابطه با درست کردن این ترکیب ندارید، با ما همراه باشید. جهت ایجاد ترکیب صحیح ملات کافی است که از دوغاب ماسه به علاوه سیمان استفاده کنید. البته بندها را باید با ترکیب دیگری پر کنید که در ادامه به شما خواهیم گفت. نسبت ترکیب این دو ماده جهت هر متر مربع ۵ قسمت ماسه و یک قسمت سیمان است. البته بهتر است که پیش از آماده سازی ملات با کسی که در این زمینه تخصص دارد، مشورت کنید.

ملات را روی نخ ها بریزید

این مرحله باید پس از نخ کشی انجام شود. نخ کشی را باید به صورت تخصصی و بر اساس ابعاد انجام دهید. در نتیجه پس از خرید کاشی سنتی و ابعاد آن به انجام این کار بپردازید.

قرار دادن کاشی سنتی

پس از دو مرحله قبل نوبت به قرار دادن کاشی روی ملات می‌شود. در این مرحله سعی کنید که بدون خطا کاشی را بر اساس مرزبندی های انجام شده روی ملات قرار دهید. البته اگر خطایی وجود داشت، نگران نباشید. برای گرفتن ملات و چسبیدن کاشی به سطح کمی زمان نیاز است.

استفاده از جدا کننده

در نصب کاشی سنتی به صورت عمومی از وسیله‌ای به نام جدا کننده یا اسپیسر استفاده می‌شود. این وسیله سبب می‌شود که کاشی بعدی در جایگاه درستی قرار بگیرد. بدون استفاده از اسپیسر نصب بسیار مشکل می‌شود. همچنین احتمال خطا افزایش پیدا می‌کند.

درزها را پر کنید

پس از قرار دادن کاشی‌ها نوبت به پرکردن درزها می‌رسد. جهت انجام این مرحله شما نیاز به ملات یا چسب‌های مخصوص درزگیری خواهید داشت. این درزگیرها در واقع نقش مهمی دارند. اگر توجه کنید تفاوت دمای هوای سبب انقباض و انبساط مصالح می‌شود. همین امر سبب آسیب‌دیدگی مصالح پس از مدتی خواهد شد. درزها فضایی هستند که مصالح برای انقباض و انبساط جا داشته باشند. به همین جهت از ملات یا درزگیرهای به خصوصی استفاده می‌شود.

هزینه نصب کاشی سنتی به چه صورت است؟

اگر به دنبال نصب کاشی سنتی باشید باید بدانید که هزینه نصب آن به عوامل متفاوتی از جمله متراژ، مصالح مورد استفاده، هزینه نصاب و غیره دارد. در نتیجه عدد دقیقی برای این کار قابل درنظر گرفتن نیست. به صورت کلی اگر به دنبال عددی دقیق برای نصب هستید، باید با شخصی که در این امر مسلط است، مشورت کنید. توجه داشته باشید که به صورت عموم قیمت به روز اعلام می‌شود و اگر یک ماه قبل قیمت گرفته باشید، این مبلغ قابل استناد نیست.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی نحوه نصب کاشی سنتی پرداختیم. مراحل را به صورت کامل شرح دادیم و به شما گفتیم که جهت نصب به چه مصالحی نیاز خواهید داشت. همچنین به مقایسه نصب توسط خود شما و نصاب حرفه‌ای پرداختیم. اما در نهایت شما هستید که تصمیم می‌گیرید این کار را چه کسی باید انجام دهد. اگر که زمان کافی جهت انجام آن دارید، به طور قطع تجربه دلنشین و جذابی برای شما رقم خواهد خورد، در غیر اینصورت بهتر است که از شخصی حرفه‌ای در این حوزه کمک بگیرید. البته توجه داشته باشید که مطالب مطرح شده در این مقاله نکات ابتدایی هستند و شاید جهت نصب کاشی سنتی، نیاز به تحقیق بیشتر و مطالعه مقالات جامع‌تر که به بررسی کامل این موضوع پرداختند، باشد. اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد