معرفی  قالب های ثبت شرکت در گرجستان

0

معرفی  قالب های ثبت شرکت در گرجستان : کشور گرجستان که بین قاره آسیا و اروپا واقع شده است، از غرب با دریای سیاه و از شرق یا جمهوری آذربایجان هم مرز است. همچنین در شمال و جنوب کشور گرجستان کشور های روسیه و ترکیه قرار دارند.

معرفی قالب های ثبت شرکت در گرجستان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : کشور گرجستان علاوه بر موقعیت جغرافیایی مناسب از نظر اقتصادی رو به پیشرفت است و همین باعث می شود که بانک جهانی گرجستان را به عنوان یکی از پیشتازترین کشور ها در عرصه اقتصادی بداند. به همین دلیل شرایط کشور گرجستان برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان بسیار مناسب است.

از طرفی دیگر مالکیت خارجی شرکت هایی که در گرجستان ثبت می شوند، آزاد است و برای سرمایه گذاران خارجی محدودیتی از این نظر وجود ندارد. همچنین سرمایه گذاران داخل این کشور از طریق تاسیس شرکت های خارجی حساب های دارای سوددهی افتتاح می کنند و این موضوع آنها را از عوارض واردات و مالیات های گمرکی معاف می کند.

در ادامه این مقاله با ثبت فردا همراه باشید تا با معرفی  قالب های ثبت شرکت در گرجستان آشنا شوید.

دلیل سرمایه گذاری در گرجستان

در سال های اخیر کشور گرجستان از نظر سرمایه گذاران خارجی جذابیت بسزایی داشته است. اقتصاد کشور گرجستان به سرعت در حال رشد است؛ بنابراین اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار جدید به منظور رشد و شکوفایی در اقتصاد گرجستان هستید، نباید وقت خود را تلف کنید.

گرجستان طی دهه گذشته با پیشرفت چشمگیری روبه رو بوده است و به دنبال رشد و پیشرفت بیشتر است؛ بنابراین معرفی قالب های ثبت شرکت در گرجستان امری ضروری است؛ اما قبل از آن به بررسی اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در گرجستان می پردازیم.

موقعیت جغرافیایی گرجستان

این کشور در جاده معروف تاریخی ابریشم واقع شده است. در حقیقت جاده مانند پلی است که آسیای غربی و اروپای شرقی را به هم وصل می کند. موقعیت استراتژیک گرجستان همان چیزی است که این کشور را به یک تقاطع بین دو قاره، ایجاد فرصت های با ارزش برای فعالیت های واردات و صادرات، تجارت بین المللی، سرمایه گذاری های تجاری خارجی و غیره تبدیل می کند.

این کشور از چهار طرف با دریای سیاه، روسیه، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان هم مرز است؛ همچنین گرجستان به بسیاری از اقتصادهای پررونق اطراف دسترسی دارد. گرجستان بیشتر یک راهرو ترانزیت با دسترسی متنوع به دریا و زمین است. این ویژگی درهای اروپا را برای مشاغل آسیایی به ویژه بین چین و اروپا باز می کند.

سهولت سرمایه گذاری در گرجستان

گروه بانک جهانی هر ساله گزارشی را منتشر می کند که در این گزارش سهولت انجام کار در بسیاری از کشورهای جهان اعلام می شود. موضع گرجستان چشمگیر است. این کشور تا ماه مه ۲۰۱۸ در ششمین رده بندی جهانی قرار دارد.

این بالاترین مقام یک کشور در بین اروپا و مناطق آسیای میانه است. سهولت و امنیت سرمایه گذاری در گرجستان توجه سرمایه گذاران خارجی را به ثبت شرکت در این کشور جلب کرده است. از این رو معرفی  قالب های ثبت شرکت در گرجستان امری ضروری جهت آگاهی شما محسوب می شود.

اقتصاد عاری از فساد گرجستان

همانطور که می دانید، فساد ممکن است به راحتی هر نوع حرفه مرفه را فلج کند. قبل از شروع کار خود در آنجا باید درباره وضعیت فساد یک کشور اطمینان حاصل کنید. هنگام صحبت از جورجیا باید بدانید که فساد در اقتصاد گرجستان به طور مداوم در حال کاهش است.

مالیات اندک

تعداد مالیات در سال های اخیر در گرجستان رو به کاهش است. برای روشن شدن دلیل باید بدانید که دولت تصمیم دارد از این روش به عنوان روشی مناسب برای جذب تجارت خارجی استفاده کند و راه را برای ایجاد شرکت هایی در خاک گرجستان هموار سازد؛ به همین دلیل مالیات در حال حاضر فقط مالیات های اساسی تجارت را شامل می شود.

حتما با مطالعه موارد بالا شما نیز به فکر سرمایه گذاری در گرجستان افتادید؛ اما باید بدانید که اولین قدم سرمایه گذاری (اگر از طریق تاسیس شرکت در آن کشور باشد.) ثبت شرکت است. در ادامه به معرفی قالب های ثبت شرکت در گرجستان می پردازیم.

 قالب های ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان دارای انواع متعددی است. سایت ثبت فردا به بررسی انواع ثبت شرکت در گرجستان می پردازد:

شرکت با مسئولیت محدود در گرجستان

شرکت با مسئولیت محدود یکی از محبوب ترین و رایج ترین  قالب های ثبت شرکت در کشور گرجستان است. یکی از این دلایل این است که این امکان را دارند که این نوع شرکت ها به صورت فردی یا به صورت چند نفری (با چند شریک) به ثبت برسند.

مسئولیت افراد حاضر در شرکت نسبت به دیون شرکت محدود به دارایی های شرکت است. سرمایه داخل شرکت به سهام تقسیم می شود؛ البته باید توجه داشت که سهام جدید در این شرکت صادر نخواهد شد.

شرکت با سهامی خاص در گرجستان

از دیگر  قالب های شرکت در کشور گرجستان شرکت با سهامی خاص است. در این نوع شرکت ها سرمایه به مقادیر مساوی تقسیم می شود که سهام نام دارد. این سهام ها به نوعی وثیقه هایی تضمین کننده هستند که سرمایه فرد حاضر در شرکت نسبت به دارایی ها، حقوق و تعهدات سهامداران به شمار می رود.

در این نوع شرکت نیز مسئولیت افراد حاضر در شرکت نسبت به دیون شرکت محدود به دارایی های شرکت است.

شرکت هلدینگ بین المللی سهامی عام

مانند سایر کشورهای جهان شرکت های هلدینگ در گرجستان شرکت هایی هستند که به عنوان شرکت مادر به وجود آمده اند و چندین شرکت دیگر را تحت نظارت خود قرار می دهند. در این نوع شرکت ها نیز مسئولیت افراد حاضر در شرکت نسبت به دیون شرکت محدود به دارایی های شرکت است.

مشارکت عمومی

شرکت هایی که چندین شریک در قالب یک مجموعه فعالیت های مستقل از هم دارند. در این نوع شرکت ها تمام شرکا در قبال تمام دیون شرکت مسئول هستند.

شراکت تجاری

شرکت های تجاری از دو یا چند شریک تشکیل می شوند. این شرکا ممکن است اشخاص حقیقی یا اشخاص حقوقی باشند. مسئولیت این شرکا در مقابل دیون و بدهکاری های شرکت تقسیم می شود. مسئولیت شرکا در قبال یکدیگر نیز طبق تفاهم نامه از قبل تنظیم شده، مشخص است.

مشارکت محدود

همچون شرکت های عمومی چندین شریک در قالب یک مجموعه فعالیت های مستقل از هم دارند. تفاوت آنها در نوع شرکا است. در مشارکت های محدود دو نوع شریک وجود دارد:

  • شرکایی که به میزان سرمایه اولیه خود در شرکت نسبت به دیون شرکت مسئولیت دارند.

۲- شرکای اصلی که در برابر دیون شرکت به صورت نامحدود مسئول هستند.

شرکت های تعاونی

شرکت های تعاونی با هدف توسعه امور مشترک المنافع شکل می گیرند. هدف سود فردی هر شریک نیست بلکه اهداف تیمی در این شرکت ها دنبال می شوند. مسئولیت شرکا در قبال دیون شرکت به میزان سرمایه اولیه خود در شرکت است.

کارآفرینی فردی

در این قالب شرکتی فردی به عنوان یک کارآفرین به صورت حقیقی فعالیت دارد. این فرد در مقابل تمامی دیون و تعهدات مجموعه ای که راه می اندازد، مسئول است.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی  قالب های ثبت شرکت در گرجستان پرداختیم. از آنجایی که سرمایه گذاری در کشور گرجستان با استقبال بی نظیری همراه بوده، ثبت شرکت در این کشور نیز رشد چشمگیری داشته است. اگر تصمیم بر ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در شرکت توسعه یافته گرجستان را دارید، شرکت ثبت فردا شما را در این راه پر پیچ و خم به نحو احسن یاری می کند؛ کافی است با ما در تماس باشید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد