مدارک مورد نیاز جهت تعلیق کارت بازرگانی

0

مدارک مورد نیاز جهت تعلیق کارت بازرگانی : امروزه انجام فرآیند صادرات و واردات از دغدغه های بسیاری از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کارها محسوب می شود. صادرات و واردات علاوه بر ارز آوری کشوری سود بسزایی نیز به همراه دارد. اما جهت انجام این فرآیندها نیاز به کسب تجربه و اطلاعات لازم در این زمینه است. گاهی اوقات به دلیل مشکلات پیش آمده نیاز به تعلیق کارت بازرگانی است.

مدارک مورد نیاز جهت تعلیق کارت بازرگانی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : سایت ثبت فردا از جمله سایت های فعال و محبوب در این زمینه است. از این رو انجام فرآیند ثبت، تعلیق و ابطال کارت بازرگانی زیر نظر کارشناسان مجرب انجام می گیرد.

  • تعلیق کارت بازرگانی به چه معنا است؟
  • مدارک مورد نیاز جهت تعلیق چیست؟

اگر شما دچار مشکلاتی شده اید که نیاز به تعلیق این کارت دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

تعلیق کارت بازرگانی به چه معنا است؟

کارت بازرگانی به دلیل کاربردهای چشمگیر و مهمی که دارد؛ بسیار حائز اهمیت است. این کارت بر طبق قوانین و براساس شرایط لازم صادر می شود. به همین سبب مفقود یا دزدیده شدن کارت بازرگانی عواقب جبران ناپذیری را نیز به همراه دارد.

غیرفعال کردن کارت بازرگانی از جمله کارهای توصیه شده در این مواقع محسوب می شود. تعلیق در کارت بازرگانی به دو صورت، دولتی و شخصی انجام می شود.

تعلیق کارت بازرگانی به صورت دولتی

تعلیق دولتی به معنای ایجاد محدودیت در میزان نقل و انتقالات است. همچنین در صورت مشاهده هر گونه واگذاری کارت بازرگانی، تعلیق دولتی نیز صورت می گیرد. در واقع اگر صاحب این کارت هرگونه فعالیت غیرقانونی را انجام دهد و دولت متوجه آن شود، تعلیق اتفاق می افتد.

در صورت تعلیق به این نوع، امکان اخذ مجدد کارت بازرگانی کمی مشکل است. اما اگر ثابت شود که سوء تفاهمی ایجاد شده باشد، امکان اخذ مجدد یا برداشتن تعلیق وجود خواهد داشت.

تعلیق کارت بازرگانی به صورت شخصی

نوع دیگر تعلیق به صورت شخصی است. در واقع  تعلیق شخصی زمانی انجام می گیرد که کارت بازرگانی شما مفقود یا دزدیده شده است. در این صورت باید با توجه به قوانین موجود، جهت پیشگیری سوءاستفاده از کارت بازرگانی نسبت به تعلیق آن اقدام کنید. لازم به ذکر است که پس از تعلیق شخصی دوباره قادر به اخذ کارت بازرگانی نیز هستید.

توجه داشته باشید که اگر پس از دزدیده شدن کارت بازرگانی یا مفقود شدن آن نسبت به تعلیق اقدام نکنید، عواقبی چون تعلیق به صورت دولتی ممکن است که برای شما اتفاق بیوفتد.

مدارک مورد نیاز جهت تعلیق کارت بازرگانی چیست؟

همان طور که ثبت کارت بازرگانی نیاز به مدارکی دارد، ابطال و تعلیق آن نیز نیازمند مدارک مشخصی است. اگر کارت بازرگانی شخص حقیقی یا حقوقی بنا بر درخواست وی، جهت پیشگیری از سوء استفاده احتمالی نیاز به تعلیق داشته باشد، پیش از هر اقدامی ابتدا باید مراحل زیر را انجام دهد:

  • تقاضانامه کتبی شخص حقیقی یا حقوقی
  • در صورت سرقت یا مفقودی کارت بازرگانی، اطلاع به اداره آگاهی
  • درج آگهی در روزنامه کثیر الانتشار (نام دارنده حقیقی یا حقوقی کارت بازرگانی به همراه شماره کارت بازرگانی)

چنانچه شما به عنوان فعال اقتصادی یا صاحب کسب و کار قصد تعلیق کردن کارت بازرگانی خود را جهت جلوگیری از سوء استفاده احتمالی دارید، با توجه به مراحل ذکر شده اقدام کنید.

لازم به ذکر است تعلیق دولتی نیاز به این مدارک ندارد. از این رو که در صورت مشاهده انجام تخلفی چون: واگذاری کارت بازرگانی نسبت به تعلیق و در مواردی ابطال آن اقدام می کنند.

به صورت کلی در تعلیق کارت بازرگانی به صورت دولتی شما هیچ دخالتی نخواهید داشت. تنها نیاز است که با ارائه مدارک و شواهدی جهت نشان دادن فعالیت صحیح خود نسبت به رفع تعلیق اقدام کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم که تمامی نکاتی که مرتبط با تعلیق کارت بازرگانی هستند را برای شما مطرح کنیم. اگر شما نسبت به تعلیق به موقع اقدام نکنید، مشکلات بسیاری پیش خواهد آمد. همچنین برای انجام این کار نیاز به مدارک مشخصی است که در این مقاله مطرح شد.

نکته قابل توجه در کارت های بازرگانی تعلیق آن ها است. به عبارتی زمانی که با مفقود یا دزدیده شدن آن مواجه می شوید، باید در اسرع وقت نسبت به تعلیق آن اقدام کنید. به این سبب که از بروز رخدادهای احتمالی پیشگیری

ثبت فردا با کارشناسان مجرب و مورد تایید شما را در ثبت، تعلیق و ابطال کارت های بازرگانی یاری می کند. اگر احساس می کنید که در انجام اینکار نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید، باید با مشاورین ثبت فردا جهت دریافت اطلاعات لازم، هماهنگ شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد