فرش کلاسیک در تهران و هزینه های مربوط به خرید آن

0

فرش کلاسیک در تهران و هزینه های مربوط به خرید آن : از شواهد تاریخی چنین بر می آید که سنت استفاده از فرش توسط ایرانیان قدمتی دیرینه دارد. این واقعیت از دست نوشته ها و شواهد تاریخی و باستانی به خوبی قابل استنباط است؛ اما لذت خریداری فرش چندان  به زمان مربوط نیست و همواره وجود دارد.

فرش کلاسیک در تهران و هزینه های مربوط به خرید آن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : خرید فرش و انتقال آن به منزل شاید یکی از مهیج ترین انواع خرید باشد چراکه با این کار در واقع قطعه ای از هنر ذهن طراحان فرش را با خود به خانه می بریم. در خرید فرش دستبافت این مورد بسیار حساس تر نیز هست زیرا محصول خریداری شده به واقع هنر سرپنجه های قالیباف های زبردست نیز هست.

از طرفی وجود سیستم مدرن و پیشرفته ای که مراحل کار را از طراحی اولیه تا تولید و عرضه نهایی این محصول هدایت می کند، جملگی هزینه بر است. وجود اطلاعات کافی در این مورد هدفی است که مطلب زیر دنبال می کند.

شما نیز با ما همراه شوید تا از فرش کلاسیک در تهران و هزینه های مربوط به آن آگاهی پیدا کنید.

فرش کلاسیک در تهران و چگونگی خرید و فروش آن

با وجود بازارهای پررونق و تنوع محصولات فرش امروزه کمتر خانه ایرانی پیدا می شود که حتی با وجود مبلمان مدرن از وجود یک یا چند قطعه فرش بی بهره باشد. انواع فرش مدرن و کلاسیک و نیز بافت های فانتزی درخشان منازل ایرانیان را مانند هر زمان دیگری آراسته است.

فرش کلاسیک در تهران نیز چه به عنوان کالایی مصرفی یا هنری باشد و چه به منظور تهیه جهیزیه از بازار خوبی بهره مند است. رواج این معامله و ویژگی همگانی آن باعث شده است که برای ایجاد سهولت در روند آن تمهیداتی فراهم شود. در ادامه مطلب به آنها می پردازیم.

خرید اینترنتی فرش کلاسیک در تهران

یکی از مواردی که تهیه فرش را در کلان شهری چون تهران آسان تر کرده است، وجود سایت های فروش فرش یا فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده این کالا است. مراکزی که با وجود تنوع بی نظیر و امکان قیمت گذاری مناسب کالای خود خرید را عملا برای همگان مقدور می کنند.

سایت سرای ابریشم نیز یکی از همین مراکز است. عرضه انواع فرش ماشینی و دستبافت در این فروشگاه عملا آن را به مرجعی مطمئن برای تهیه آنلاین این کالا تبدیل کرده است.

این نوع خرید علاوه بر امکانات خوبی که در مورد تعداد و تنوع کالای فرش در اختیار مشتریان می گذارد، آنها را به لحاظ ارسال رایگان نیز آسوده خاطر می کند. آن هم در شرایطی که ترافیک کلافه کننده و آلودگی هوا نیز بر مشکلات معمول تردد شهری اضافه می شود و عملا وقت و هزینه زیادی را بر مشتریان تحمیل می کند.

برای تهیه فرش کلاسیک چه هزینه هایی صرف می شود؟

تهیه فرش و حواشی آن در هر شکل آن صنعتی پرهزینه و زمان بر است. تهیه فرش های ماشینی به تجهیزات و نیروی کار متخصص برای به کارگیری آنها نیاز دارد. همچنین بر این موارد نکاتی چون هزینه انبارداری و تردد بین شهری ملزومات و شاغلین این بخش را نیز باید اضافه کرد.

در مورد فرش دستبافت نیز ناگفته پیداست که هزینه های سنگین دستمزد بافندگان و نیز زمان طولانی بافت بر عهده تولید کنندگان است. در ادامه مطلب به هزینه های اصلی و جانبی تولید فرش کلاسیک در تهران می پردازیم.

تولید فرش و هزینه های مربوط به طراحی

هیچ فرشی بدون وجود طراحی قوی امکان مقبولیت کافی را برای عرضه پیدا نمی کند. علاوه بر طرح های سنتی که در فرش های کلاسیک به کار می روند، این روزها مردم نسبت به طرح های فانتزی، ترکیبی و مدرن اقبال بیشتری نشان می دهند.

چنین عواملی باعث می شود تا تولیدکنندگان فرش با صرف زمان و هزینه بیشتری روی این موضوع سرمایه گذاری کنند. اجرای طرح ها و مراحل مقدماتی تا پیش از پیاده سازی آنها نیز به نوبه خود هزینه هایی را برای کارفرمایان و تولیدکنندگان فرش در بر دارد.

مجموع این عوامل تولید فرش کلاسیک در تهران را با چالش قیمت روبه رو می کند.

فرش کلاسیک و هزینه نخ و رنگ های مصرفی

در صنعت قالی بافی نخ های مصرفی و رنگ هایی که جهت رنگرزی آن مصرف می شوند نیز مانند سایر اجزا هزینه بر هستند. از آنجا که جنس نخ و رنگ به طور مستقیم بر کیفیت محصولات نهایی موثر است، زمان و دقت زیادی نیز صرف انتخاب این موارد می شود.

مراحل رنگرزی نخ  و تهیه ملزومات اولیه کار نیز نیازمند صرف هزینه، نیروی کار و تجهیزات مدرنی است که به طور موثری کیفیت نهایی محصولات را رقم می زند.

در مواردی که ملزومات و مواد اولیه وارداتی هستند و از سایر کشورها تهیه می شوند نیز هزینه ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کنند.

عواملی این چنین نیز بر قیمت فرش کلاسیک اثر می گذارد و آن را دچار نوسان می کند. هرچند برای کسانی که درک بالایی از هنر فرش و صنعت ممتاز آن دارند، این هزینه ها کاملا توجیه پذیر است.

نتیجه گیری

از مطلب فوق چنین برداشت می شود که فرش و صنایع وابسته به آن از جمله علایق دیرینه ما ایرانیان است که در جهان نیز با استقبال خوبی روبه رو شده است.

تهیه هر قطعه فرش اعم از ماشینی یا دستبافت مستلزم صرف هزینه هایی است که تولیدکنندگان آنها را برعهده می گیرند؛ البته این هزینه ها به منزله سرمایه گذاری در موردی هنری و در عین حال مصرفی محسوب می شوند.

مواردی چون طراحی اولیه، تغییر و تبدیل طرح ها و پیاده سازی آنها، تهیه نخ و رنگرزی و نیز هزینه محل و کارگران بافنده و متخصصان راه اندازی تجهیزات بافندگی بر مجموع این هزینه ها اضافه می شود.

سایت فروش اینترنتی سرای ابریشم به عنوان مرجعی صاحب اعتبار در صنعت هنری فرش در این زمینه شناخته شده است. مراجعه به این فروشگاه اینترنتی برای مشتریان با مشاهده طیف وسیعی از نمونه های کم نظیر و زیبای فرش همراه است. خرید به این روش نیز به منزله برخورداری از مزایایی چون ارسال رایگان و دریافت مشاوره از کارشناسان فروش اینترنتی سایت است.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد