فرش خانه کلاسیک را چگونه باید انتخاب کرد؟

0

فرش خانه کلاسیک را چگونه باید انتخاب کرد؟ فرش یکی از ضروری ترین اسباب ما ایرانی ها است که در هر خانه و اتاقی حداقل یکی از آن ها دیده می شود.

فرش خانه کلاسیک را چگونه باید انتخاب کرد؟

انتخاب فرش یکی از مهم ترین انتخاب های مربوط به دکوراسیون و زیبایی منزل است و به عنوان نقش وسیله ای که در مرکز خانه به چشم می آید، نقش مهمی در زیبایی خانه و چیدمان منزل ایفا می کند.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرش ها از نظر مدل و نوع به انواع مختلفی تقسیم می شوند که یکی از زیباترین و اصیل ترین آن ها فرش  کلاسیک است. فرش کلاسیک که محصولی از هنر و صنعت اصیل ایرانی است، از فرش های قدمت دار و پر نقش و نگاری است که طرفداران بسیار زیادی در سر تا سر دنیا در اختیار دارد.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه انتخاب فرش خانه کلاسیک مناسب برای منزل خود آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را برای محل سکونت خود داشته باشید. لازم به ذکر است که شما عزیزان این فرصت را دارید که به منظور خرید اینترنتی فرش کلاسیک در انواع و اقسام طرح و نقش از قسمت فروشگاه سایت معتبر سرای ابریشم بازدید کنید تا پس از انتخاب فرش مورد نظر خود و خرید فرش کلاسیک آن را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

فرش کلاسیک برای چه دکوراسیونی مناسب تر است؟

فرش های کلاسیک در واقع همان فرش های با طرح و نگاره های سنتی و قدیمی تر هستند که امروزه با نام فرش کلاسیک شناخته می شوند و منظور از کلاسیک وجود ویژگی اصالت و درجه یکی آن ها است. ویژگی اصلی این فرش ها طرح و نگار سنتی تر آن ها و همچنین استفاده از رنگ های ملایم و آرامش بخش است که این فرش ها را به بهترین انتخاب برای انواع دکوراسیون رسمی، سنتی و کلاسیک تبدیل می کند.

با این وجود به منظور خرید فرش خانه کلاسیک لازم است که نکات متعددی را در نظر داشته باشید. در ادامه مقاله به آن ها می پردازیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه فرش خانه کلاسیک مناسب تهیه کنم؟

خرید فرش کلاسیک مناسب به عوامل متعددی بستگی دارد و در صورتی که قصد دارید، بهترین فرش را برای اتاق، پذیرایی یا دکوراسیون محل کار خود تهیه کنید، لازم است به نکاتی که در زیر این تیتر قصد داریم به آن ها بپردازیم، توجه ویژه کنید.

توجه به بودجه خود و قیمت فرش

عوامل بسیار زیادی در افزایش نرخ بهای یک فرش دخیل هستند و این امکان وجود ندارد که صرفا به یکی بپردازیم؛ اما با این حال باید گفت که مهمترین آن ها میزان تراکم و شانه فرش است. ارتقا این عامل موجب زیبایی، ظرافت و کیفیت بیشتر و همچنین افزایش قیمت فرش می شود.

فرش های مختلف با تعداد شانه ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ که تراکم این فرش ها تقریبا حدود ۳۶۰۰ است، از جدیدترین و گران ترین فرش های موجود به شمار می روند. فرش خانه کلاسیک ماشینی با شانه و تراکم بالا و به تبع آن قیمتی بالاتر از سایرین که منقش به نقوش چشم نواز فرش های ماشینی هستند، به اندازه ای عالی و ظریف بافته شده اند که به بهترین شکل ممکن کلیه جزئیات نقش و نگاره ها را در معرض نمایش قرار می دهند.

از طرفی جنس فرش نیز در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است و فرش های مرغوب تر با توجه به دوام، ماندگاری، لطافت و زیبایی خود از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند.

توجه به جنس فرش

فرش ها در انواع ماشینی و دستباف ساخته و تولید می شوند. جنس فرش های ماشینی عموما از متریالی مانند آکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از این سه جنس است. فرش های دستباف نیز دو نوع ابریشمی و پشمی را تشکیل می دهند.

هر یک از این جنس ها و کیفیت ها مزایای خاص و منحصر به فردی را برای مشتری ارائه می دهند که در خرید فرش خانه کلاسیک لازم است به نیاز و خواسته خود از جنس و کیفیت یک فرش توجه ویژه داشته باشید.

در اینجا انتخاب جنس فرش بهتر است با توجه به محیطی که قصد قراردهی فرش را داریم، انجام شود. به عنوان مثال در اتاق های خواب و محیط هایی که رفت و آمد کمتری دارند، بهتر است از فرش هایی که دارای بافت ظریف و لطیف است، استفاده کنیم و برای پذیرایی فرش های با تراکم و ضخامت بالاتر بکار بریم تا ماندگاری بیشتر آن تضمین شود.

توجه به دکوراسیون و کف پوش منزل

البته بهتر آن است که پیش از چینش اسباب و اثاثیه منزل در ابتدا با توجه به کف پوش و فضای خانه اقدام به خرید فرش کلاسیک خود کنید و سپس اثاثیه خود را در صورت تمایل در هماهنگی با فرش بخرید.

با این حال اگر دکوراسیون خانه شما دارای سبک کلاسیک است و تمایل دارید که با خرید یک فرش مناسب زیبایی دکوراسیون خود را دو چندان کنید، انتخاب فرش خانه کلاسیک برای فضای منزل شما بسیار فریبنده و زیبا به حساب می آید.

به همین منظور این قابلیت را دارید که با توجه به انبوهی از رنگ ها و نقش و نگارهای مختلف با توجه به فضای منزل از بهترین رنگ ها و نقش و نگاره های کلاسیک در خدمت هرچه زیباترسازی دکوراسیون خود بهره بگیرید.

توجه به اندازه و ابعاد فرش

فرش های کلاسیک در ابعاد و اندازه های مختلف از اتاق های کوچک تا سالن های اجتماعات و پذیرایی های بزرگ برای شما عزیزان موجود هستند؛ البته یکی از بهترین انتخاب ها از نظر ابعاد فرش این است که ابعاد فرش را به نحوی گزینش کنید که حداقل تا کف پایه جلویی مبلمان منزل شما برسد. به عبارت دیگر هنگامی که روی مبل می نشینید، پاهای شما روی فرش قرار گرفته باشند.

سخن آخر

فرش خانه کلاسیک یکی از اصیل ترین و زیباترین فرش هایی است که همواره در خانه خود یا خانه اطرافیان خود حداقل شاهد یکی از آن ها هستیم. خرید فرش کلاسیک به عوامل بسیاری بستگی دارد که ما در این مقاله تا جای ممکن آن ها را به اختصار برای شما شرح دادیم و امیدواریم با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله بهترین انتخاب را برای منزل خود داشته باشید.

شما علاقه مندان این فرصت را دارید که به منظور خرید اینترنتی فرش کلاسیک در انواع نقش و نگاره ها و ابعاد با قیمت های مناسب از قسمت فروشگاه سایت معتبر سرای ابریشم بازدید کنید و سفارش خود را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد