شرایط و مراحل ثبت شرکت در نور

0

شرایط و مراحل ثبت شرکت در نور : در هر شهر و استانی با توجه به نیازهای شهر، کسب و کارهای رایج، تولیدات، فرآورده ها و شرایطی که بر آن حکم فرما است؛ افراد متخصص در زمینه های خاص این فرصت را دارند که با یکدیگر شراکت کرده و کسب و کار خود را گسترش دهند.

شرایط و مراحل ثبت شرکت در نور

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : شهرستان نور که یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین شهرهای استان مازندران است که بستر بسیار مناسبی جهت فعالیت و آغاز کسب و کارهای اقتصادی و ثبت شرکت دارد و به دلیل بافت تفریحی و گردشگری مناسب شرایط ویژه ای جهت جذب سرمایه ایجاد کرده است. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با شرایط، فرایندها و مراحل ثبت شرکت در نور آشنا کنیم.

همچنین این امکان را دارید که جهت دریافت خدمات گوناگون در زمینه ثبت شرکت در قالب های مختلف، داخل یا خارج از کشور با صرف کم ترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن با کارشناسان و متخصصان سایت ثبت فردا مشورت کنید که اطلاعات تکمیلی در این باره را در اختیار شما قرار دهند.

شرایط ثبت شرکت در شهر نور

شرکت های تجاری و بازرگانی قالب های متنوعی دارند. در شکل گیری قالب های مختلف و تنظیم مقررات مجزای آن ها، مولفه ها و موارد متفاوتی همچون تعداد شرکا، مقدار سرمایه و آورده آن ها، میزان امنیت مالی شریکان، چگونگی خروج اعضا از شرکت، میزان مسئولیت و وظایف شرکای آن ها و موارد دیگر نقش دارد.

به طور کلی قالب های شرکت های بازرگانی بر اساس ماده ۲۰ قانون تجارت به شرح زیر است:

  1. شرکت های سهامی اعم از سهامی عام و سهامی خاص
  2. شرکت های تضامنی
  3. شرکت های با مسئولیت محدود
  4. شرکت های نسبی
  5. شرکت های مختلط سهامی
  6. شرکت های مختلط غیر سهامی
  7. شرکت های تعاونی تولید و مصرف

شرکت های یاد شده بر پایه میزان مسئولیت سهامداران به ۴ دسته زیر تقسیم می شوند.

شرکت های سرمایه ای

در این شرکت های تجاری مسئولیت شرکای شرکت به آورده و سرمایه آن ها در شرکت محدود شده است. این شرکت ها قالب های شرکت های سهامی خاص، عام و شرکت های با مسئولیت محدود را در بر می گیرند.

شرکت های شخصی

در شرکت های شخصی مسئولیت سهامداران محدودیتی نداشته و به عبارتی نامحدود هستند. به همین دلیل تعهدات و مسئولیت های مالی شریکان دارایی های شخصی شرکا را نیز در بر می گیرد. از این دسته شرکت ها باید به شرکت های تضامنی و شرکت های نسبی اشاره کرد.

شرکت های مختلط

در شرکت های مختلط مسئولیت عده ای از شرکا به سرمایه آن ها محدود شده است و مسئولیت دسته ای دیگر نامحدود است. شریکانی که مسئولیت آن ها محدود است را شرکای عادی و دسته دوم یعنی شرکای دارای مسئولیت نامحدود را شرکای ضامن می نامند. از این دسته شرکت ها باید به شرکت های سهامی و شرکت های مختلط غیر سهامی اشاره کرد.

شرکت های کمیتی

این شرکت ها با هدف رفاه اعضا تاسیس می شوند. تعداد شرکا در این شرکت ها زیاد است و سهامداران هیچ مسئولیت خاصی ندارند. از جمله این شرکت ها باید به شرکت های تعاونی تولید و مصرف، اعتبار و وام روستایی اشاره کرد.

شرایط ثبت شرکت در نور

به هنگام ثبت انواع قالب های شرکت های تجاری در نور لازم است که موارد زیر رعایت شود:

  • جهت ثبت هر قالب از انواع شرکت های تجاری حضور تعداد مختلفی از شرکا لازم است. باید توجه داشته باشید که حداقل تعداد اعضا جهت تاسیس شرکت سهامی عام ۵ شخص، برای شرکت های تضامنی، نسبی، مختلط غیرسهامی و با مسئولیت محدود حداقل ۲ نفر، برای شرکت سهامی خاص و شرکت مختلط سهامی حداقل ۳ نفر و برای شرکت تعاونی حداقل ۷ نفر برآورد می شود.
  • چند شرکت در کنار یکدیگر این امکان را دارند که بدون وجود اشخاص حقیقی شرکتی جدا و مستقل ثبت کنند.
  • اینکه اشخاص سوء پیشینه داشته باشند؛ مانعی در مسیر ثبت شرکت به وجود نخواهد آورد. آن ها صرفا این امکان را نخواهند داشت که از اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و از بازرسین شرکت باشند.
  • چنانچه موضوع فعالیت شرکت شما به مجوز نیاز داشته باشد؛ دریافت این مجوز از نهادهای مربوطه الزامی است.
  • حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت ۱۰۰.۰۰۰ تومان است. با این حال میزان آورده یا سرمایه اولیه تا حدودی نشان دهنده از اعتبار شرکت خواهد بود.
  • پایین ترین سن جهت ثبت شرکت ۱۸ سال است.

مراحل ثبت شرکت در نور

جهت انجام امور و مراحل ثبت شرکت در نور ضرورت دارد که فرایند اداری ثبت شرکت انجام شود. این مراحل به شرح زیر است:

  • فراهم سازی مدارک و اسناد لازم؛
  • تنظیم برگه های ثبتی و نام نویسی در سامانه اداره ثبت شرکت ها؛
  • ارائه اوراق از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها؛
  • بررسی و بازبینی مدارک ارسال شده به وسیله کارشناس مربوطه؛
  • ارائه آگهی تاسیس در صورت نبود مانع در روند صدور آگهی؛
  • ارائه آگهی جهت انتشار در روزنامه رسمی پیشبرد امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی، دریافت کد اقتصادی و پلمپ دفاتر تجاری پس از ثبت شرکت.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت

لازم به ذکر است که این مدارک به نسبت قالب های شرکتی که ثبت می کنید؛ متغیر هستند؛ اما بعضی از مدارک مشترک آن ها به شرح زیر است که جهت ثبت شرکت باید این مدارک را ارائه دهید.

  1. مدارک شناسایی اعضای هیات مدیره و شرکا یعنی کپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی.
  2. امضای اقرارنامه عدم اشتغال در نهادهای دولتی توسط تمامی اعضای هیات مدیره.
  3. مدارک تحصیلی خواسته شده جهت موضوعاتی که ارائه مدرک تحصیلی در آن ها ضروری است.
  4. دریافت گواهی مجوز فعالیت مخصوص موضوعاتی که نیازمند ارائه مجوز هستند.
  5. ارائه گواهی سوء پیشینه.
  6. گزینش اسامی مورد نظر مخصوص شرکت به ترتیب اولویت.
  7. تعیین موضوع فعالیت شرکت.
  8. تشخیص میزان آورده و سرمایه اولیه شرکت.
  9. تعیین سهامداران و میزان سهام هر یک از آن ها.
  10. تعیین صاحبان امضا در شرکت.
  • نشانی دفتر یا محل فعالیت شرکت.

سخن آخر

در این مقاله گفته شد که جهت تاسیس شرکت در شهرستان نور لازم است که مراحل ثبت شرکت در نور که در بالا به آن اشاره کردیم؛ طی شود. شهرستان نور به دلیل وجود جاذبه های زیست محیطی و گردشگری و بافت مناسب اقتصادی محل مناسبی جهت سرمایه گذاری و تاسیس شرکت به شمار می رود.

ما در این مقاله به توضیح مراحل ثبت شرکت در نور پرداختیم و شما را با فرایند آن آشنا کردیم. به طوری که این فرصت را دارید که جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی ثبت شرکت در این شهر به سایت ثبت فردا مراجعه کرده و از خدمات آن ها با پرداخت هزینه ای مناسب بهره مند شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد