شرایط عام پذیرش سرمایه گذاری برای ثبت شرکت خارجی چیست؟

0

شرایط عام پذیرش سرمایه گذاری برای ثبت شرکت خارجی چیست؟ سرمایه گذاری در خارج از کشور یکی از مواردی است که سرمایه گذاران توجه ویژه ای به آن دارند و در جهت تامین منافع خود نسبت به ثبت شرکت اقدام می کنند. جهت سرمایه گذاری و تاسیس شرکت های مد نظر خود در کشورهای دیگر مجوزهایی صادر می شود.

شرایط عام پذیرش سرمایه گذاری برای ثبت شرکت خارجی چیست؟

یه گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بنابراین افراد جهت دریافت این دسته از مجوزها نیازمند ارائه مدارک و رعایت برخی از شرایط هستند. مجوزهایی که جهت ثبت شرکت صادر می شوند، موارد خاصی را برای انجام این کار بررسی می کنند. پروژه های کلی و سرمایه گذاری های مربوطه به نوعی شرایط لازم برای ثبت این دسته از شرکت ها است.

علاوه بر این شرایط کلی برخی دیگر از موارد جزئی تر نیز وجود دارد که باید جهت ثبت شرکت خود از آن آگاهی داشته باشید. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که سرمایه گذاری به این روش را درنظر دارید؛ اما در رابطه با آن اطلاعاتی کسب نکرده اید، بهتر است با ما همراه باشید و نکات ذکر شده در متن را به خوبی به یاد بسپارید.

شرایط پذیرش سرمایه گذاری در خارج از کشور

شرایط پذیرش این دسته از سرمایه گذاری ها نه تنها شامل شرایط کلی است بلکه افراد بایستی برخی دیگر از موارد را رعایت کنند. در همین راستا و بر اساس ماده ۵ آیین نامه سرمایه گذاری خارجی افراد متقاضی چه افراد حقیقی و چه افراد حقوقی موظف به ارائه مستندات کافی مبنی بر فعالیت های تجاری و اقتصادی خارج از کشور هستند؛ اما پرسشی که اغلب در این مورد پیش می آید، آن است که چرا این کار باید انجام شود؟

دلیل ارائه مستندات فعالیت های تجاری

همانطور که در بالا اشاره شد، ارائه مدارک لازم که نشان دهنده انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی در خارج از کشور جهت ثبت شرکت خارجی لازم است؛ اما چرا این کار لازم و ضروری به نظر می رسد؟ آیا عدم انجام این کار در روند فعالیت های تجاری اختلال ایجاد می کند؟

در پاسخ به این پرسش ها بایستی بگوییم که این امر جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی و سوء استفاده های گوناگون لازم و ضروری است زیرا در برخی موارد فرد امکان خروج سرمایه داخلی و ورود دوباره آن را ندارد که نوعی سوء استفاده از این موقعیت به شمار می آید.

منظور از فعالیت های تجاری در این مورد چیست؟

این دسته از فعالیت ها به مواقعی اشاره دارد که مسئولان به پذیرش واحد پولی که از صادرات اجناس داخلی به دست می آید، تمایلی ندارند. در نتیجه افراد سرمایه گذار بایستی فعالیت های خود را که در خارج از ایران به آن مشغول هستند، اثبات کنند.

علاوه بر آن هدف از فعالیت های تجاری هرگونه فعالیتی است که به رشد درآمد ارزی در خارج از ایران کمک می کند. در این صورت سرمایه های علمی یا ارث های خانوادگی نیز از جمله این فعالیت ها هستند و در این موارد جای می گیرند. به هر حال ارائه این دسته از مدارک جزو شرایط پذیرش و ثبت شرکت خارجی افراد ایرانی است و برای سرمایه گذاران دیگر ضروری به نظر نمی رسد.

مفاد پذیرش انجام فعالیت های تجاری بدون کسب مجوز قبلی

لازم به ذکر است که برخی از سرمایه گذاران خارجی فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری های خود را در ایران و بدون دریافت مجوز انجام می دهند. برای درک بیشتر بایستی بگوییم که اخذ این دسته از مجوزها وظیفه یا تکلیف نیست بلکه حقی است که به شکل قانونی اعطا می شود.

کسب مجوز برای سرمایه گذاران خارجی

این دسته از مجوزها به سرمایه گذاران خارجی کمک می کند که آنها از مزایای موجود در قوانین سرمایه گذاری بهره مند شوند. قوانین مربوطه نیز به این دسته از سرمایه گذاران یاری رسانده است و آنها در صورت تمایل به راحتی امکان دریافت این دسته از مجوزها را جهت ثبت شرکت دارند.

بر اساس این ماده فردی که در گذشته بدون آنکه تحت پوشش قانون قرار بگیرد، در ایران سرمایه گذاری کرده باشد، امکان دریافت مجوزهای لازم جهت برخورداری از مزایای این روش را دارد؛ در نتیجه از تاجر خارجی که در زمان ورود به کشور ما نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام می کند، تنها در رابطه با سرمایه اولیه خود که در این زمان اعلام کرده است، حمایت می شود.

البته لازم به ذکر است فردی که بعد از گذشت مدتی جهت دریافت مجوز و ثبت شرکت خارجی اقدام می کند، تنها به نسبت سرمایه اولیه خود تحت شمول واقع می شود و تفاوتی با روش پیش ندارد. پس از آن که مجوزهای ثبت شرکت را از نهادهای مربوطه دریافت کردید، امکان بهره مندی از تمامی مزایای آن را دارید.

به عنوان مثال امکان انتقال سود و همچنین موارد دیگر که برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است، را دارید. این دسته از سرمایه گذاری ها از قوانین عمومی ثبت شرکت خارجی پیروی می کنند و هیچ گونه تفاوتی در رابطه با آنها نسبت به دیگر موارد وجود ندارد.

مفاد ثبت شرکت در بنگاه های اقتصادی کدام است؟

علاوه بر روش های ذکر شده، سرمایه فرد خارجی ممکن است از روش بنگاه های اقتصادی در گردش باشد. جهت اجرای این روش نیز قوانینی وجود دارند که به اجرا بهتر آن کمک می کنند. بر اساس قوانین مذکور این دسته از سرمایه گذاری ها زمانی قبول می شوند که ثبت شرکت “ارزش افزوده” را به ارمغان آورد زیرا این ارزش به افزایش سرمایه بنگاه مذکور و همچنین دستیابی به اهداف دیگر یاری می رسانند.

به طور کلی سرمایه گذاری خارجی در بنگاه های مذکور با استفاده از روش های مختلفی اعم از خرید سهم، افزایش سرمایه یا ترکیبی از آنها صورت می پذیرد. لازم به ذکر است که تامین ارزش افزوده از راه های مختلفی انجام می شود و بر اساس قوانین صورت می پذیرد.

نتیجه گیری

ثبت شرکت خارجی یکی از مسائلی است که امروزه ذهن سرمایه گذاران زیادی را به خود مشغول کرده است زیرا انجام فعالیت های تجاری با استفاده از این روش منافعی را برای آنان به دنبال دارد؛ اما انجام این کار منوط به دریافت مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه است.

بررسی مفاد و شرایط پذیرش این دسته از فعالیت ها برای سرمایه گذاران لازم و ضروری به شمار می رود. با مطالعه این متن و همچنین مراجعه به سایت ثبت فردا امکان انجام کارهای خود را به بهترین نحو ممکن دارید و از مزایای آن نیز بهره مند می شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد