خرید کاشی سنتی کرج

0
خرید کاشی سنتی کرج : کاشی سنتی به عنوان بخشی از گنجینه بی پایان هنر ایرانی محسوب می شود. نمایی از رنگ و طرح با پیشینه ای چند هزار ساله که از نیاکانمان برای ما به یادگار مانده است.

خرید کاشی سنتی کرج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : نمونه های فراوان به دست آمده از کاشی کاری های قدیمی، حکایت از آن دارد که سابقه کاربرد این سفالینه لعاب دار در مکان های مختلف بسیار بیش از آن است که به نظر می رسد. از کاخ های ایلامی تا خرابه های شوش و از مقبره و کاخ های آپادانا تا آثار به جا مانده در کرمانشاه و… همه جا ردپای کاشی سنتی ایران به وضوح نمایان است. در همه این بناهای ماندگار که فصل هایی از تاریخ ایران کهن را در خود دارند، کاشی و کاشی کاری نقشی مهم ایفا می کند. ایفای این نقش ها در هر بخش از زندگی عوام و خواص جوامع پیشین، بیش از هر چیز بیانگر عمومیت کاربرد این آثار هنری در همه اعصار و قرون گذشته است. امروزه نیز کاربرد کاشی سنتی در هر جای این سرزمین به نوعی متداول است. مراکز بسیاری به کار ساخت و تولید و نیز خرید و فروش آنها مشغولند. در این مطلب به بررسی خرید کاشی سنتی کرج می پردازیم. شما نیز اگر مایل به کسب اطلاعاتی در این زمینه هستید ما را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.

خرید کاشی سنتی

خرید کاشی از آن دسته مواردی است که می تواند در شرایط خاص با سهولت و امکانات مناسب بسیار راحت صورت گیرد. وجود شعبات مختلف برای این کار باعث شده تا دسترسی به این بخش تزئینی از مصالح ساختمانی به راحتی امکان پذیر باشد. در برخی مناطق ایران عرضه و تقاضای کاشی سنتی بیش از سایر نقاط وجود دارد که کارگاه های بزرگ تولید آن را بیشتر کرده است. اصفهان، کاشان و یزد را می توان به عنوان مراکز بزرگ این کار نام برد. وجود بناهای کاشی کاری شده بسیار در این مراکز نیز نشانه ای دیگر از رونق این صنعت هنری در آنهاست. کرج نیز یکی از مراکز توسعه این هنر سنتی محسوب می شود. خرید کاشی سنتی کرج توسط سفارش دهندگان این کالا از سراسر کشور در کرج امروزه از رونق و رواج خوبی برخوردار است. برای خرید کاشی سنتی در کرج می توان به مراکز تولید و فروشندگان معتبر آن مراجعه کرد. انواع کاشی سنتی با طرح های مختلف در این مراکز موجود و آماده فروش است. سفارشات این طرح ها نیز به ثبت رسیده و جهت سفارش دهندگان مهیا می شود.

کاربرد های کاشی سنتی کرج چه مواردی است؟

بسیاری از مردم تصویر خاصی از کاربرد کاشی سنتی دارند. استفاده مداوم و تکراری از کاشی سنتی طی قرون متمادی در معابد و مراکز مذهبی، معابد و مقبره ها در شکل گیری این تصویر بی تاثیر نبوده است. مورد دیگر کاربرد آن نیز در خانه های قدیمی و بیشتر جهت تزئینات طاق نماها و سالن های سنتی بوده است که هنوز هم تصاویر نوستالژیک و زیبایی از آن در اذهان وجود دارد. اما امروزه این نوع کاربرد انحصاری بسیار تغییر کرده است و کاشی سنتی در مکان های مختلف و برای موارد متفاوت و متنوعی استفاده می شود. یکی از مهمترین و مناسب ترین موارد خرید کاشی سنتی کرج برای استفاده در پوشش داخلی استخرها و مجموعه های ورزشی است. عایق بندی مناسبی که توسط این کاشی ها شکل می گیرد آنها را به محصولاتی مناسب برای دیواره داخلی و نمای استخرها تبدیل کرده است. استقبال از طرح های متنوع و رنگین این نوع کاشی باعث رونق بازار آن شده است. از کاشی سنتی قاب های هنری و دیوارکوب های زیبا نیز تهیه می شود که بیشترین کاربرد آنها در مقوله هدایا و کادوهایی است که بین افراد رد و بدل می شود.

کاربرد کاشی سنتی برای آشپزخانه

سفره خانه ها و رستوران ها نیز از مراکزی هستند که از این نوع کاشی برای تزئینات ورودی، سالن و اصولا پوشاندن دیواره و کف بخش های مختلف رستوران استفاده می کنند. اما شاید بیشترین کاربرد این نوع کاشی در آشپزخانه منازل و رستورا ن ها باشد. نمای زیبا، قابلیت بالای پاکیزه سازی و رعایت بهداشت و عایق بندی مناسب در برابر رطوبت باعث شده تا از این سفالینه ها در آشپزخانه استفاده های مناسبی صورت گیرد. کاشی شکسته هم یکی از سبک های کاربرد کاشی سنتی است. در این روش از کنارهم قراردادن قطعات شکسته کاشی نقش های جدید و زیبایی تولید می کنند. این نقوش در مجموع به طرحی کلی تبدیل می شوند که در سنگفرش کف ساختمان ها بیشترین کاربرد را دارد. زیربنایی و هفت رنگ نیز از دیگر طرح های استفاده شده در کاربرد کاشی سنتی هستند. این نمونه ها به عنوان اشیاء زینتی در منازل و محیط کار مورد استفاده هستند. لذا می توان آنها را به شکل هدیه نیز به کار برد.

نتیجه

در مجموع می توان چنین برداشت کرد که خرید کاشی سنتی کرج برای موارد کاربرد متفاوت و متنوعی صورت می گیرد. از کاربردهای سنتی این کاشی ها موارد معمولی و قدیمی آنها در مساجد، مدارس و موارد مشابه است. اما در موارد جدیدی نیز این کاشی ها قابل استفاده و کاربرد هستند. از آن جمله در پوشش دیواره ها و کف سالن های ورزشی و رستوران ها نیز استفاده می شود. سفره خانه ها، ورودی تالارهای پذیرایی و کارگاه های آموزشی نیز با کاربرد این سفالینه های رنگین به زیبایی و جذابیت کم نظیری دست می یابند. برای خرید کاشی سنتی کرج می توان به مراکز فروش یا کارگاه های تولیدی مراجعه کرد. این مراکز انواع طرح های کاشی را دارند و سفارشات جزئی و کلی را برای سفارش دهندگان فراهم می کنند. خرید کاشی سنتی را می توان به طریقه اینترنتی نیز انجام داد. این روش به دلایل مختلف از راحتی و سهولت زیادی نسبت به خرید کلاسیک برخوردار است. امکان مشاهده مدل های مختلف کاشی و ثبت سفارش خرید در سایت فروشگاه اینترنتی از مزیت های این نوع خرید هستند. علاوه بر این پرداخت غیرحضوری و اینترنتی قیمت کاشی خریداری شده نیز از امکاناتی است که این نوع خرید را نسبت به انواع دیگر آسان تر و راحت تر می نماید. شما هم می توانید با مراجعه به سایت فروش اینترنتی خوگرپلاس برای خرید کاشی از این مزایا و بیش از آن بهره مند شوید. در این سایت هم چنین می توانید از سایر نمونه های کاشی و صنایع دستی زمینه سفال نیز دیدن فرمایید. اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد