ثبت شرکت و رتبه بندی شرکت در بابل

0

ثبت شرکت و رتبه بندی شرکت در بابل : بابل یکی از شهرهای پرجمعیت استان مازندران است که مسافران فراوانی را به دلیل جاذبه های طبیعی به خود جذب می کند. البته علاوه بر این نوع از جاذبه ها بابل در زمینه های دانشگاهی، پزشکی و کشاورزی نیز پیشرفت های زیادی داشته است.

ثبت شرکت و رتبه بندی شرکت در بابل

این اهمیت تاحدی است که این شهر در گذشته به عنوان یکی از شهرهای مهم جهت خرید و فروش به شمار می رفته است.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : وجود هشتاد نوع سوغات مختلف اعم از صنایع دستی همچون سفالگری، حصیربافی و غیره تنها بخشی از صادرات این شهر حاصل خیز و زیبا محسوب می شود. باتوجه به تمامی این پتانسیل های اقتصادی و زیست محیطی طبیعی است که بسیاری از صنعتگران این شهر را جهت راه اندازی کسب و کار خود و ثبت شرکت انتخاب کنند. البته در خصوص این مسئله موارد زیادی باید در نظر گرفته شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

در ثبت شرکت در بابل به چه نکاتی باید توجه شود؟

هنگامی که یک شخصیت حقیقی یا حقوقی قصد ثبت شرکت در بابل را دارد؛ باید به موارد مختلفی توجه کند که تجارت او با موفقیت همراه باشد. یکی از این موارد شناخت انواع شرکت های تجاری است. صنعتگران باید بدانند که شرکت های تجاری هفت نوع مختلف دارند و با توجه به شرایط خود مورد مناسب را انتخاب کنند.

پس از انتخاب نوع شرکت باید در خصوص موضوعات بسیار مهمی همچون نام، مدت، میزان سرمایه، شرکا، اخذ مجوزهای احتمالی، تهیه اسناد و مدارک و اخذ رتبه بندی تصمیم گیری شود.

انواع شرکت تجاری

بر اساس مفاد موجود در قانون تجارت، شرکت های تجاری به هفت مورد سهامی اعم از خاص و عام، با مسئولیت محدود، تضامنی، نسبی، مختلط سهامی و غیرسهامی و شرکت تعاونی تقسیم می شوند. در این بین شرکت های بامسئولیت محدود پرطرفدارترین و نوع تضامنی قابل اعتمادترین شرکت ها هستند.

تعداد شرکا

هریک از این هفت نوع قوانین و مقررات خاص خود را دارند که در مورد جنبه های مختلف یک شرکت با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از این وجوه افتراق تعداد شرکا است. شریک مطمئن یکی از اصلی ترین ملزومات جهت راه اندازی شرکت به شمار می رود. بنابراین اینکه شرکا از بین افراد ناشناس انتخاب شوند؛ منطقی نیست. با توجه به این موضوع از جمله مهم ترین عوامل تعیین نوع شرکت، تعداد شرکا است.

در صورتی که دو شریک مورد اعتماد در اختیار دارید؛ تاسیس شرکت با مسئولیت محدود، نسبی، تضامنی و مختلف غیرسهامی به شما پیشنهاد می شود؛ اما اگر تعداد شرکا بین سه تا پنج نفر باشد؛ سهامی عام و خاص نیز به انتخاب های شما اضافه می شوند. در مورد اعضا بیش از پنج نفر حتی شرکت تعاونی نیز قابل تاسیس است.

میزان سرمایه

سرمایه یک شرکت تجاری ممکن است که نقدی یا غیرنقدی باشد. در هرصورت تمامی سرمایه باید به درستی قیمت گذاری و مشخص شود. هر یک از انواع شرکت در زمان ثبت به حداقل سرمایه نیاز دارند. بنابراین مقدار سرمایه ای که شما و شرکا در اختیار دارید؛ در کنار هدف و تعداد شرکا در تعیین نوع شرکت موثر خواهدبود.

نام شرکت

پس از اینکه نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید؛ مشخص کردید؛ نوبت به انتخاب نام مناسب می رسد. جهت ثبت شرکت در بابل نام آن باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • نو و جدید باشد؛ یعنی در گذشته به ثبت نرسیده باشد.
  • مفهوم مناسبی را منتقل کند.
  • اسامی بیگانه و خارجی در آن به کار نرفته باشد.
  • نوع شرکت بخشی از نام باشد.
  • از اسامی دانشمندان معاصر اجتناب شود.

البته امروزه انتخاب و تایید نام نهایی همانند اکثر مراحل ثبت شرکت به صورت الکترونیکی انجام می شود.

دریافت مجوزات لازم

جهت ثبت شرکت در بابل باید با توجه به فعالیت های آن از مراجع ذی ربط پیش از انجام مراحل ثبتی مجوزات لازم اخذ شود. به عنوان مثال اگر فعالیت های شرکت به حسابداری مربوط است؛ از جامعه حسابداران رسمی ایران باید تاییدیه دریافت کنید. البته این مورد تنها یک نمونه از فعالیت های شرکت های تجاری محسوب می شود که جهت توضیح لزوم اخذ مجوز به آن اشاره شد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در بابل

جهت ثبت شرکت در شهر بابل باید مدارکی همچون موارد زیر را تهیه کنید:

  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه مدیران عامل و بازرسین و تمامی اعضا هیئت مدیره.
  • اخذ و ارائه مجوزات لازم از مراجع ذی ربط.
  • تحویل مدارک و مشخصات مربوط به شرکت شامل کدپستی محل فعالیت شرکت و آدرس دقیق پستی تمامی شرکا.
  • فتوکپی از تمامی مدارک هویتی سهامداران، اعضا هیات مدیره و بازرسین.

اهمیت اخذ رتبه بندی شرکت ها در بابل

با وجود اینکه اخذ رتبه بندی یکی از موارد اختیاری پس از ثبت شرکت است؛ اما موجب افزایش ارزش و اعتبار شرکت خواهدشد. در واقع با اخذ رتبه بندی یک مقیاس قابل اطمینان جهت ارائه خدمات مناسب و کیفیت و کارایی مناسب کارکنان شرکت به وجود می آید. با توجه به اهمیت این موضوع، تمامی سازمان های دولت تنها با شرکت هایی وارد معامله می شوند که موفق به اخذ رتبه بندی شده باشند. بنابراین از اخذ رتبه بندی غافل نشوید.

شرایط

اگر شرکتی به اخذ رتبه بندی تمایل داشته باشد؛ باید شروط زیر را رعایت کند:

  • مدیران شرکت مشاغل دولتی نداشته باشند.
  • مدیران عامل و اعضا هیات مدیره سابقه کار مفید در زمینه موارد اخذ رتبه بندی داشته باشند. در ضمن مدرک تحصیلی مناسب و مرتبط مدیران و پرسنل نیز یکی از موارد مهم در افزایش رتبه شرکت است.
  • پیش از اقدام جهت اخذ رتبه بندی، شرکت در سازمان ثبت شرکت ها ثبت شده باشد.

نتیجه گیری

درست است که تمامی شهرهای شمال ایران بسیار حاصل خیز و زیبا هستند و همواره گردشگران فراوانی را به خود جذب می کنند؛ اما شهر بابل در استان مازندران از نقطه نظرهای دیگر اقتصادی نیز قابل توجه است. بنابراین احداث شرکت در این منطقه سود قابل ملاحظه ای را برای موسسین به همراه خواهد داشت. در این مقاله گفته شد که پیش از ثبت شرکت در بابل باید نوع آن مشخص شود.

در تعیین نوع نیز عواملی همچون تعداد شرکا مورد اعتماد و میزان سرمایه اولیه حائز اهمیت هستند. پس از تعیین نوع شرکت باید نام و دیگر مسائل مربوط به آن مشخص شود و مراحل ثبتی آن یک به یک طی شوند که شرکت مذکور به ثبت برسد. یکی از اقدامات اختیاری پس از ثبت که اعتبار آن را به شدت افزایش می دهد؛ اخذ رتبه بندی است. این امکان موجب می شود که تمامی ارگان های دولتی خواستار انجام معامله با شرکت شما باشند.

در این رابطه باید بدانید که برخی از افراد تمایل دارند که وکلا به امور ثبتی آن ها رسیدگی کنند. در این صورت باید وکالتنامه معتبر نیز ضمیمه مدارک شود. البته یافتن وکلا مجرب و حرفه ای کار سختی است که سایت ثبت فردا در این خصوص متقاضیان عزیز را راهنمایی خواهدکرد. تنها کافی است که با یک کلیک ساده به این سایت مراجعه کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد