ثبت شرکت تضامنی چه مزایایی دارد؟

0

ثبت شرکت تضامنی چه مزایایی دارد؟ امروزه شرکت ها در حوزه فعالیت، کارکرد، مسئولیت مالکان و غیره در انواع مختلفی به ثبت می رسند که هر کدام از آن ها نقاط ضعف و قوت مخصوص به خود را دارند و با ثبت هرکدام اشخاص حقیقی این امکان را پیدا می کنند تا از امکانات و خدمات ویژه ای بهره مند شوند.

ثبت شرکت تضامنی چه مزایایی دارد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این مقاله ما قصد داریم که شما را با ثبت شرکت تضامنی و همچنین مزایای ثبت شرکت تضامنی آشنا کنیم تا برای شما به طور کامل شفاف سازی شود. پس اگر برای شما سوال شده است که شرکت تضامنی چیست و چه مزایا و نقاط قوتی برای مالکان به همراه دارد، برای پاسخ دهی به سوال خود لطفا در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

همچنین قبل از ادامه مقاله درباره مزایای ثبت شرکت تضامنی شما علاقه مندان به ثبت انواع شرکت خصوصا شرکت تضامنی این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایت موسسه ثبت فردا به آدرس اینترنتی ثبت فردا از مشاوره رایگان و خدمات ویژه کادر مجرب و متخصص ما بهره مند شوید و در کوتاه ترین زمان و صرف حداقل هزینه به ثبت شرکت خود در قالب دلخواه بپردازید.

انواع شرکت های قابل ثبت در ایران کدام هستند؟

در قوانین بازرگانی و تجاری کشور ما انواع شرکت های بازرگانی در ۷ شکل و با خصوصیات و قابلیت های متفاوت قابلیت ثبت دارند. این ۷ نوع به شرح زیر هستند:

  1. شرکت های سهامی _ اعم از سهامی عام و سهامی خاص
  2. شرکت های با مسئولیت محدود
  3. شرکت های تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

شکل ها و قالب های بالا را ممکن است از لحاظ عواملی که در افزایش یا کاهش اعتبار شرکت ها نقش دارند، به دو دسته شرکت های شخصی و شرکت های سرمایه تقسیم کرد. شرکت های سهامی بهترین نمونه شرکت های سرمایه هستند و در این نوع شرکت ها مهم ترین و تاثیر گذارترین عامل میزان سرمایه شرکت است.

در نوع دیگر شرکت ها یعنی شرکت های شخصی که شرکت های تضامنی بهترین نماینده در میان این نوع شرکت ها به شمار می آیند، اعتبار و شخصیت شرکای شرکت مهم ترین و ارزشمندترین عامل تعیین کننده محسوب می شود.

منظور از شرکت تضامنی چیست؟

به نقل از ماده ۱۱۶ قانون تجارت شرکت های تضامنی به وسیله ۲ یا چند شریک و با مسئولیت های تضامنی به منظور فعالیت در حوزه تجارت و بازرگانی تاسیس می شوند. مسئولیت شرکا و مالکان شرکت های تضامنی در برابر بدهی های احتمالی شرکت بدون محدودیت است. به این معنا که اگر خسارت یا بدهی ای به وجود بیاید که از سرمایه اصلی شرکت فراتر باشد، هر یک از شریکان شرکت مسئول پرداخت بدهی های شرکت قلمداد می شوند.

به این ترتیب در شرکت های تضامنی هر قراری غیر از این بین شریکان منعقد شود، در واقع برای شخص سوم و طرف معامله باطل و بی ارزش است.

در نامگذاری شرکت های تضامنی نیز قوانین مخصوصی حاکم است. مطابق با ماده ۱۱۷ قانون در نامگذاری این دسته از شرکت ها حتما باید عنوان شرکت تضامنی و دست کم نام یکی از شرکا قید و ذکر شود. اگر اسم و عنوان شرکت دربردارنده نام تمامی شرکا یا افراد مسئول در آن نباشد، ضرورت دارد تا پس از قید نام شریک یا شریک هایی که در نام شرکت قید شده است، عباراتی از قبیل “و شرکا” یا “برادران” درج شود. مثال: شرکت تضامنی محمدی و برادران یا شرکت تضامنی اکبری و شرکا.

مزایای ثبت شرکت تضامنی چه است؟

بدیهی است که ثبت شرکت تضامنی که در آن پای کل سرمایه و اموال شخصی مالکان و شرکا در میان است، ریسک بالایی برای آن ها در پی دارد. حتما باید از خود پرسیده باشید چرا اشخاص و سهامداران اقدام به ثبت شرکت های تضامنی می کنند؛ در صورتی که این امکان را نیز دارند که به ثبت و تاسیس شرکت هایی با مسئولیت کمتر بپردازند. پس مزایای ثبت شرکت تضامنی چیست؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، موضوع فعالیت این نوع شرکت ها تجاری در نظر گرفته می شود. از این رو با عنایت به قوانین مرسوم بر آن عقلانی است که بین افراد بسیار نزدیک و مورد اطمینان مانند افراد یک خانواده یا دوستان و آشنایان چندین ساله که به یکدیگر اعتماد زیادی دارند، به ثبت برسد.

شرکت های تضامنی به منظور فعالیت و کسب و کار در عناوین و موضوعاتی مانند تجارت خانه ها، واردات و صادرات، حمل و نقل درون کشوری یا بین المللی (در شکل های مختلف حمل و نقل جاده ای، راه آهن، هوایی یا دریایی) محصولات، پخش، فروش و غیره همچنین فعالیت های بانکی، بیمه ای، صرافی و مانند آنها ثبت می شوند.

دیگر مزیت های شرکت های تضامنی

شرکت های تضامنی عموما به وسیله افرادی تاسیس و بنیانگذاری می شوند که از یکدیگر شناخت بسیار زیادی دارند و دارای اعتماد قابل توجهی به هم هستند و به منظور کسب و کار نزد مشتری ها و طرفین قرارداد خود نیز نیاز به اعتبار بسیار بالایی دارند چراکه شرکت های قالب تضامنی در بین دیگر اشکال و قالب ها پایدارترین و معتبرترین نوع شرکت قلمداد می شوند. با ارزش ترین مزیت شرکت های تضامنی نیز همین اعتبار آن نزد مخاطب های شرکت به شمار می آید.

اشخاص ثالث و طرفین قرارداد با این شرکت ها با آگاهی و شناخت قوانین و مقررات حاکم بر قالب شرکت های تضامنی با خیالی آسوده تر و ساده تر به این طرف قرارداد خود اعتماد می کنند؛ بنابراین شرکت های تضامنی در بازار پر از رقابت امروز نسبت به شرکت های در قالب دیگر مانند مسئولیت محدود، اعتبار، ارج و پشتوانه بسیار بالاتری دارد و معمولا با قابلیت بالا در معاملات گسترده تر و پر درآمد تر مشارکت می کند و این عامل از تاثیرگذارترین مزایای ثبت شرکت تضامنی شناخته می شود.

از طرف دیگر بانک ها و موسسات اعتباری گوناگون به یمن اعتبار و پشتوانه بالایی که شرکت های تضامنی به طرفین قرارداد خود ارائه می دهند، به این شرکت ها تسهیلات و خدمات مالی و وام های بیشتر و با سخت گیری کمتری تقدیم می کنند چراکه بازگشت و پرداخت بدهی های شرکت به این موسسات تضمین شده قلمداد می شود.

سخن آخر

شرکت تضامنی شرکتی است که اکثرا توسط افراد یک خانواده یا آشنایان بسیار قابل اعتماد تشکیل شده است و مسئولیتی نامحدود و فراتر از میزان سرمایه شرکت در قبل پرداخت بدهی ها و دیون شرکت دارد. ما در این مقاله به تفصیل درباره مزایای این شرکت ها و مشکلات و مزیت های احتمالی که در جریان این شرکت ها به وجود می آید، صحبت کردیم و بیشتر به مزایای ثبت این قالب شرکت ها داخل کشور پرداختیم.

شما عزیزان این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایت معتبر ثبت فردا به نشانی اینترنتی ثبت فردا از خدمات ویژه در زمینه ثبت شرکت با کمترین دستمزد و در سریع ترین زمان ممکن بهره ببرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد