ثبت برند در قائم شهر

0

ثبت برند در قائم شهر : حتما نام قائم شهر را شنیده اید؛ زیرا قائم شهر یکی از پرجمعیت ترین شهر های استان مازندران است.

ثبت برند در قائم شهر

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : قائم شهر نسبت به سایر شهرهای استان مازندران اهمیت بیشتری دارد. زیرا قائم شهر به عنوان قطب قدرتمند صنعتی و صادراتی استان مازندران شناخته می شود. از اهمیت ارتباطی این شهر نیز نباید غافل شد. زیرا قرارگیری در مسیر جاده فیروزکوه باعث اهمیت ارتباطی این شهر شده است.

به دلایل یاد شده؛ قائم شهر محل مناسبی جهت راه اندازی کسب و کار و تجارت در حوزه های مختلف است. از طرفی جهت فعالیت قانونی در تمامی حوزه ها به ثبت شرکت و ثبت برند نیاز خواهد بود. بنابراین در این مقاله به بررسی شرایط و مزایای ثبت برند در قائم شهر خواهیم پرداخت.

چرا در قائم شهر ثبت برند داشته باشیم؟

قائم شهر یکی از مهم ترین شهر های شمالی کشور است. همانطور که ذکر شد؛ اهمیت این شهر در ایران زبان زد است. زمین های حاصلخیز و محصولات کشاورزی مختلف مانند برنج، گندم و جو، لوبیا وغیره باعث شده است که این شهر به یکی از قطب های اصلی صنعت کشاورزی در ایران و خاورمیانه تبدیل شود.

امکانات زیاد و فضای باز تجاری در این شهر باعث شده است که بسیاری از افراد به سرمایه گذاری در این شهر و راه اندازی کسب و کار خود تمایل داشته باشند. امکانات موجود در قائم شهر راه را جهت توسعه اقتصادی هموار کرده است. از این رو فعالیت های اقتصادی بسیاری در این شهر شکل گرفته است. به همین دلیل هنگامی که از فعالیت اقتصادی و تجاری صحبت به میان می آید؛ اولین مسئله که به ذهن می رسد؛ ثبت شرکت و ثبت برند در این شهر است.

تصور کنید که شما به عنوان فرد یا گروهی خواهان راه اندازی کسب و کار در زمینه مورد علاقه خود در قائم شهر هستید. جهت فعالیت قانونی و ورود به بازار به صورت مطلوب با هدف کسب درآمد و افزایش سود، به ثبت برند در قائم شهر نیاز دارید.

جهت جلوگیری از نام و نشان های جعلی شبیه به نام کسب و کار یا شرکت شما، نیاز به ثبت برند یک نیاز اساسی و غیر قابل اجتناب محسوب می شود. بنابراین در ادامه چگونگی ثبت برند در این شهر و نکات مهم آن را توضیح می دهیم.

چگونه نام برند را انتخاب کنیم؟

اولین گامی که جهت مالکیت یک برند باید بردارید؛ انتخاب نام و تصویری زیبا، مناسب و مرتبط با حوزه کاری شما برای برند مدنظر است. نام انتخابی شما باید ویژگی هایی داشته باشد. به عنوان مثال اولین ویژگی نام برند این است که باید به یادماندنی باشد. فارغ از مسائل شخصی و ذهنی نام برند مستلزم رعایت قوانین و مقرراتی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

قوانین انتخاب نام برند

۱- نام برند نباید یک واژه عام باشد. به عنوان مثال کلمه «کفش»یک واژه عام است و در علامت تجاری قابل استفاده نیست.

۲- نام برند نباید شامل واژه یا واژگان توصیف کننده باشد. برای مثال استفاده از عبارات «فرش ارزان »، «پتوی سبک»، « موبایل زیبا» وغیره در برند تجاری ممنوع است. به بیانی دیگر عباراتی که موصوف ساز باشند؛ در نام برند قابل استفاده نیستند.

۳- نام یا تصویر برند نباید گمراه کننده باشد. بدین معنا که خریدار یا مصرف کننده نباید با مشاهده کالا در رابطه با مبدا جغرافیایی، ماهیت محصول، محل تولید وغیره گمراه شود. به عنوان مثال اگر محصولی در ایران تولید شده باشد؛ اما نقشه کشور آلمان روی آن درج شده باشد؛ ممکن است که خریدار را به اشتباه بیندازد.

به گونه ای که خریدار تصور می کند که محل تولید این محصول شرکت آلمان است. لازم به ذکر است که تصمیم در رابطه با گمراه کنندگی نام برند یا تصویر برند مستقیما با قاضی است.

۴- نام برند نباید با نظم عمومی و اخلاق حسنه مغایرت داشته باشد. برخی نام ها بر خلاف موازین شرعی و نظم عمومی هستند. به عنوان مثال اسامی تجاری مانند « ورزشگاه سفید پوستان» یا «آزانس توسعه بیکاری» قابل ثبت نیستند.

آنچه نباید در نام برند به کار رود

  • تصویر برند نباید شامل علامت های رسمی دولتی و علامت کشورهای مختلف دیگر باشد. به عنوان مثال پرچم کشور در تصویر برند وجود داشته باشد.
  • نام برند باید صفت مشخصه داشته باشد. به عبارتی دیگر، علامت تجاری باید به گونه ای باشد که بین کالای مذکور و سایر کالاها تمایز ایجاد کند. هر علامتی که این ویژگی را نداشته باشد؛ قابلیت ثبت پیدا نمی کند.
  • با هیچ یک از برندهای به ثبت رسیده؛ شباهت بسیاری نزدیکی نداشته باشد. اگر برند تجاری شما مشابه سایر برند تجاری باشد؛ به طوری که در یک نگاه فرد را به گمراهی و اشتباه بیاندازد؛ اظهارنامه علامت تجاری شما رد خواهد شد. در این صورت، نام تجاری مد نظر شما شانس کم تری جهت تایید در دفعات بعد دارد.

کلمه لاتین در نام تجاری

نام تجاری یا برند مد نظر شما نباید از کلمات غیر فارسی تشکیل شده باشد. مگر اینکه شما به عنوان متقاضی ثبت برند کارت بازرگانی داشته باشید. در مقالات آموزشی قبلی ثبت فردا در رابطه با اخذ کارت بازرگانی به صورت مفصل توضیح داده ایم.

فرایند ثبت برند در قائم شهر

گام اول جهت ثبت برند در هر زمینه ای ثبت نام در سامانه مربوطه است. این مرحله به حضور فیزیکی نیاز ندارد و به صورت غیرحضوری انجام می شود. به طور کلی، ثبت نام در این سامانه فرایندی با مراحل زیر است:

  • تکمیل مشخصات
  • آپلود مدارک مورد نیاز (لیست مدارک در سایت موجود است)
  • تایید اطلاعات و مدارک بارگذاری شده
  • پرداخت هزینه ثبت برند به صورت آنلاین
  • دریافت شماره اظهارنامه و رمز از طریق پیامک

لازم به ذکر است که پاسخ به درخواست متقاضیان ثبت برند در این سامانه از بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است.

مدت زمان و هزینه ثبت برند در قائم شهر

اگر تمامی مدارک شما کامل بوده و هیچ مشکلی در فرایند ثبت برند از جمله عدم انتخاب نام منحصر به فرد وجود نداشته باشد؛ فرایند ثبت برند در قائم شهر به زودی انجام خواهد شد. در غیر این صورت، پروسه طولانی تری را برای ثبت برند باید طی کنید.

در این رابطه جهت اطلاع از هزینه ثبت برند کافی است که به سایت ثبت فردا مراجعه کرده که کارشناسان موسسه ثبت فردا به طور کامل شما را راهنمایی کنند. ضمن اینکه متخصصان این سایت بسیار ماهر بوده و هزینه مناسبی از شما دریافت خواهند کرد.

کلام آخر

قائم شهر یکی از شهرهایی به شمار می رود که از نظر جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی نظر اکثر صاحبان کسب و کار را به خود جلب کرده است. همانطور که ذکر شد؛ قائم شهر محل مناسبی جهت راه اندازی کسب و کار و تجارت در حوزه های مختلف است.

از طرفی، جهت فعالیت قانونی در تمامی حوزه ها باید به ثبت شرکت و ثبت برند بپردازید. به همین دلیل در این مقاله در رابطه با اهمیت ثبت برند در این شهر و چگونگی مراحل آن توضیحاتی ارائه شد. در نهایت نیز دانستید که سایت ثبت فردا یکی از مراکز معتبر فعال در این زمینه است که در این مسیر شما را یاری می کند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد