بهترین کاشی سنتی حوض

0
کاشی سنتی حوض یکی از کاشی های اصیل ایرانی است که این روزها طرفداران زیادی دارد. اما برای خرید کاشی سنتی باید به چه مواردی دقت کرد؟ بهترین کاشی سنتی حوض چه مولفه هایی دارد؟ قصد دارید که یک انتخاب مناسب و کالایی با کیفیت تهیه کنید؟

بهترین کاشی سنتی حوض

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برای انتخاب یک کاشی مناسب برای استخر یا حوض باید به کیفیت آن توجه کنید؛ در غیر این صورت احتمالاً بعدها با خسارت مواجه خواهید شد. چگونه کیفیت کاشی را تشخیص دهیم؟ پس با ما همراه باشید.

ویژگی بهترین کاشی سنتی حوض

بهترین همیشه واژه کلی جهت بیان ویژگی یک کالاست، چرا که بهترین نسبت به مکان، زمان و منطبق با هر شخص فرق می کند. بمنظور تشخیص کاشی مناسب حوض، اول باید به مکانی که قرار است کاشی در آن نصب شود، دقت کنید. در ادامه می خواهیم ویژگی هایی که به شما در انتخاب مناسب و خرید کاشی سنتی حوض یاری می کند را بیان کنیم.

میزان جذب آب

میزان جذب آب یا W.A (water absorption) یکی از مولفه هایی است که باید به آن به شدت دقت کنید. میزان جذب آب در کاشی با تخلخل رابطه مستقیمی دارد. اگر کاشی دارای تخلخل کمتر باشد، آب کمتری نیز جذب می کند. کاشی حوض مدام با آب در ارتباط است؛ اگر میزان جذب آب کاشی سنتی حوض زیاد باشد، در گذر زمان شاهد این خواهید بود که کاشی ها یک به یک و به آرامی از هم جدا می شوند. جهت اندازه گیری این ویژگی باید به درجه جذب آب کاشی دقت کنید. درجه نفوذ آب کاشی سنتی حوض باید بین ۰.۵ و ۳ درصد وزن خود یا کمتر از آن باشد که در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد.

اندازه

هنگام انتخاب کاشی سنتی حوض حتماً باید به اندازه آن دقت کنید. اندازه کاشی نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی متر باشد چرا که هنگام نصب در قسمت های خمیده و قوسی شکل حوض فاقد جذابیت بصری می شود.

مقاومت

هنگام خرید دقت کنید که کاشی دارای استانداردهای جهانی نظیر استاندارد ایزو باشد. در تست های ایزو آزمایشاتی صورت می گیرد که کیفیت کاشی به خوبی مشخص می شود. در ادامه مواردی که مقاومت یک کاشی سنتی حوض را مشخص می کند، بیان خواهیم کرد.

مقاوم در برابر لغزش

برای انتخاب کاشی مناسب باید دقت کنید که کاشی در صورت تماس با آب دچار لغزش نشود. اندازه گیری میزان لیزی کاشی یا COF  (coefficient of friction) با توجه به اطلاعات روی کاشی مشخص می شود. هرچه میزان این عدد بیشتر باشد میزان اصطکاک کف پا با آن بیشتر است. در نتیجه در هنگام راه رفتن دچار لغزش نخواهید شد. اگر قصد خرید اینترنتی کاشی سنتی حوض دارید، حتماً از فروشنده کالا، از طریق پشتیبانی درباره میزان COF آن راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مقاومت در برابر نور

کاشی سنتی حوض همواره در مواجه با نور قرار دارد، پس باید دقت کنید که کاشی از نظر کیفیت، رنگ و متریال دارای کیفیت قابل قبولی باشد که پس از مدتی کاشی کمرنگ نشود.

مقاومت در برابر تغییرات دمایی

کاشی سنتی حوض باید در برابر شوک گرمایشی تقریباً بین درجه حرارت ۲۰ الی ۱۰۰ مقاومت کند و از خود واکنشی نظیر ترک خوردگی نشان ندهد، در غیر این صورت کاشی از کیفیت پایینی برخوردار است.

میزان ساییدگی کاشی

میزان ساییدگی کاشی با نام اختصاری PEI ( Porcelain and Enamel Institute) نشان داده می شود که مختص کاشی هایی با سطح درخشان است و کاشی های مات دارای چنین ویژگی نیستند. برای انتخاب کاشی سنتی حوض به این نکته باید دقت کافی و لازم را داشته باشید. این ویژگی با علامت های ” Ι، Ⅱ، Ⅲ، Ⅳ، Ⅴ ” نمایش داده می شود که Ι دارای کمترین درجه ساییدگی و Ⅴ دارای بیشترین آن است.

 رنگ

اگرچه انتخاب رنگ کاشی یک سلیقه شخصی می باشد ولی اگر بخواهیم بر پایه زیبایی شناسی و توصیه های طراحان دکوراسیون تصمیم بگیریم، انتخاب رنگ های روشن، نور خورشید را منعکس می کند و به آب حوض یا استخر شما رنگ شفاف و روشنی می بخشد. همانطور که می دانید رنگ های روشن باعث می شود، اجسام بزرگ تر از اندازه واقعی شان به نظر برسند. از سوی دیگر کاشی سنتی حوض با ترکیب رنگی تیره تر فضایی مرموز و کلاسیکی را ایجاد می کند. به طور نمونه کاشی سنتی با رنگ غالب سبز تیره یا طوسی بسیار زیبا و فریبنده می باشد.

طرح کاشی

در انتخاب طرح کاشی باید به سلیقه شخصی و سبک محیط اطراف حوض توجه کنید. اگر محیط پیرامون دارای سبکی سنتی است بهتر است از طرح های اصیل و سنتی استفاده کنید. اما با انتخاب یک فروشگاه سنتی یا آنلاین مناسب به راحتی هم از کیفیت مناسب و هم از طرح های متنوع برخوردار شوید. سایت خوگرپلاس با سابقه درخشان خود در این زمینه پیشنهاد ما به شما است. سایتی که با برندهای سرشناس، سابقه فعالیت و همکاری دارد و مورد قبول کارآزمودگان و صاحب نظران در این زمینه است.

ضمانت

هنگام خرید کاشی حتماً درباره داشتن ضمانت و گارانتی آن اطلاعات لازم را کسب کنید. کاشی سنتی حوض همیشه در معرض آب و نور آفتاب است و یکی از ویژگی های بهترین کاشی سنتی حوض داشتن ضمانت  نامه است.

نتیجه گیری

در پایان به شما پیشنهاد می دهیم تا برای دریافت راهنمایی و مشاوره برای نگهداری و نصب مناسب کاشی سنتی حوض با شخصی که در این زمینه مهارت بالایی دارد، مشورت کنید که قادر باشید در برابر هزینه ای که می پردازید، استفاده مناسبی نیز داشته باشید و لذت کافی را ببرید. اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد