انواع پادری فرش کلاسیک

0

انواع پادری فرش کلاسیک : فرش در خانه از تولید صدای کف هنگام راه رفتن جلوگیری کرده و زیر پای ما را نرم می کند؛ همچنین به عنوان یک وسیله تزئینی بسیار مهم نقش پررنگی را در خانه دارد؛ اما فرش ها تمام سطح کف را پوشش نمی دهند. فرش ها وسط خانه قرار می گیرند و اطراف دیوارها خالی است.

انواع پادری فرش کلاسیک

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : گاهی این فضاهای خالی در نزدیکی درهای ورودی منزل و اتاق ها است. جهت آنکه از خالی بودن سطح نزدیک درها جلوگیری کنیم، از پادری استفاد می کنیم.

پادری ها در ابعاد، طرح ها، رنگ ها و جنس های متفاوتی هستند. ما در این مقاله انواع پادری فرش کلاسیک را بررسی می کنیم. پادری ها معمولا به گونه ای انتخاب می شوند که با فرش منزل همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال اگر فرش شما کلاسیک است، از پادری مدرن مقابل در استفاده نکنید بلکه از پادری کلاسیک بهره ببرید.  در ادامه به بررسی انواع پادری مناسب فرش کلاسیک می پردازیم.

انواع پادری کلاسیک در ابعاد مختلف

هنگام خرید پادری فرش کلاسیک دقت کنید، فضایی که خالی است و شما قصد پر کردن آن را دارید، حدودا چه اندازه ای است. سپس ابعاد پادری را انتخاب کنید. پادری های فانتزی یا مدرن دارای ابعاد گوناگونی هستند؛ اما پادری های کلاسیک ابعاد از پیش تعیین شده ای دارند.

پادری های کلاسیک در انواع اشکال بیضی، دایره و مستطیل وجود دارد؛ در صورتی که ابعاد پادری های مدرن ممکن است به انواع و اشکال مختلف باشند.

نوع دیگری از پادری کلاسیک وجود دارد. این پادری به عنوان نمونه ممکن است دایره ای شکل بوده و برشی شبیه به برش گل داشته باشد. ابعاد این پادری ها با ابعاد پادری کلاسیک دایره ای شکل متفاوت نیست و تنها تفاوت این دو پادری در برش است.

انواع پادری کلاسیک در طرح های مختلف

فرش های کلاسیک دارای طرح ها و نقشه های متفاوتی هستند. انتخاب پادری برای فرش های کلاسیک معمولا اینگونه است که فرش هر نقش و نگاری که داشته باشد، پادری نیز از همان نقش و نگار انتخاب می شود.

در این قسمت نکته ای وجود دارد؛ فرض کنید شما فرشی با نقش کلاسیک شاه عباسی درختی پسندیده اید، آن نقش و نگار اگر در ابعاد کوچک تری به عنوان پادری چاپ شود، نقش چاپ شده در پادری بسیار ریز و با ظاهری بد دیده می شود.

طرح پادری فرش با نقش شاه عباسی درختی را چگونه مانند فرش طراحی می کنند؟ آنها به جای بسیار کوچک کردن نقشه طرح های آن را کم کرده و سپس به اندازه استانداری کوچک می کنند.

انواع پادری کلاسیک در رنگ های مختلف

در بالا اشاره کردیم که طرح های پادری ها به اندازه طرح های فرش ها متفاوت هستند. در زمینه رنگ پادری نیز همین گونه است. پادری ها نیز مانند فرش ها دارای رنگ های متنوعی هستند که انتخاب رنگ پادری نیز متناسب با رنگ فرش تعیین می شود. به عنوان مثال اگر در خرید فرش کلاسیک رنگ آبی تیره را انتخاب کرده اید، رنگ پادری فرش کلاسیک را نیز آبی تیره انتخاب کنید.

البته بعضی از افراد معتقد هستند که پادری باید به رنگ تیره باشد که زود کثیف نشود. بدین ترتیب ممکن است پادری را یک تا دو درجه تیره تر از رنگ فرش ها سفارش داد. به عنوان مثال اگر فرش شما رنگ کرم روشن باشد، پادری خود را به رنگ کرم تیره تر از فرش انتخاب کنید.

انواع جنس های پادری کلاسیک

همانطور که فرش های کلاسیک دارای جنس های اکرولیک، پلی استر و ابریشم هستند، پادری کلایسک نیز دارای جنس های متنوع اکرولیک، پلی استر ( نوعی ابریشم مصنوعی ) و ابریشم است. بسته به آنکه فرش شما چه جنسی دارد، پادری کلاسیک خود را نیز از همان جنس انتخاب کنید.

پادری های کلاسیک معمولا کیفیت بالاتری از پادری های فانتزی دارند. در ساخت پادری های کلاسیک از نخ به اصطلاح هیت ست استفاده می شود. این نخ ها دارای جنس های محکمی هستند که حرارت را تحمل می کنند.

سخن آخر

در این مقاله به انواع پادری ها در رنگ ها، جنس ها و طرح های مختلف اشاره کردیم. نتیجه گرفتیم که جهت  انتخاب پادری فرش کلاسیک مناسب باید به ویژگی های فرش کلاسیک خود دقت کنیم.

سایت سرای ابریشم دارای انواع پادری های کلاسیک است. جهت آنکه با انواع طرح ها و رنگ های پادری ها بیشتر آشنا شوید، به سایت ما سر بزنید. در سرای ابریشم طبق رنگ و سایز مورد نظر خود پادری خود را انتخاب کنید. سرای ابریشم اقدام به فروش فرش هایی با کیفیت های بالا کرده است؛ درنتیجه جهت خرید اینترنتی فرش کلاسیک از کیفیت آن آسوده خاطر باشید.

درصورتی که هنوز در انتخاب مناسب پادری مردد هستید، از سرای ابریشم درباره جنس و کیفیت پادری انتخابی خود کمک بگیرید. این سایت در زمینه طراحی داخلی نیز به شما کمک می کند؛ درنتیجه اگر در انتخاب طرح و رنگ خود مردد هستید، از مشاوره های طراحی داخلی آنها بهره ببرید یا طراحی داخلی خود را به آنها بسپارید.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد