انواع مدل فرش کلاسیک جدید را بشناسید!

0

انواع مدل فرش کلاسیک جدید را بشناسید! فرش ها یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل در دکوراسیون هر خانه ای است که در خانه ها انواع مختلفی از آن ها یافت می شود.

انواع مدل فرش کلاسیک جدید را بشناسید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرش به خصوص انواع مدل فرش کلاسیک و دستباف ایرانی نوعی اثر هنری و تاریخی کشور ما به حساب می آیند که با وجود مدل های گوناگون نقش و نگاره های متنوع و رنگ های زیبا و فراوان نقش به سزایی در زیبایی خانه های ما ایفا می کنند.

فرش های کلاسیک دارای مدل ها و انواع گوناگونی هستند که ما در این مقاله قصد داریم تا شما علاقه مندان را با آن ها آشنا کنیم تا پس از شناخت آن ها اگر قصد خرید فرش کلاسیک را دارید، با دید و آگاهی باز و بالا دست به انتخاب بزنید تا بهترین فرش را برای منزل زیبای خود تهیه فرمایید چراکه همانطور که گفته شد، فرش ها در زیبایی دکوراسیون منزل نقش به سزایی دارند و مهم است که با آگاهی از مدل های مختلف اقدام به خرید کنیم.

همچنین شما عزیزان این فرصت را دارید که به منظور خرید اینترنتی فرش کلاسیک در انواع طرح و اندازه ها با نقش و نگاره های مختلف از قسمت فروشگاه سایت معتبر سرای ابریشم  بازدید به عمل آورید تا پس از خرید آن را در سریع ترین زمان درب منزل خود تحویل بگیرید.

انواع مدل فرش کلاسیک جدید چه هستند؟

امروزه انواع مدل فرش کلاسیک با توجه به مواردی که در زیر این عنوان فهرست و شرح می دهیم، به دسته های زیادی تقسیم می شوند که شما عزیزان باید در هنگام خرید فرش کلاسیک به این موارد توجه ویژه داشته باشید.

چراکه همانطور که خرید فرش مناسب به زیبایی فضای خانه شما جلای زیادی می بخشد، انتخاب و خرید فرش کلاسیک نامناسب نیز باعث می شود که منزل شما از توازن و هماهنگی لازم برخوردار نباشد و ترکیبی بدون تناسب به خود بگیرد.

لطفا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. انواع مدل فرش کلاسیک جدید به شرح زیر هستند.

تنوع در جنس، متریال به کار رفته و نوع بافت

فرش های کلاسیک در زیر دسته های ماشینی و دستباف تولید و بافته شده و به بازار عرضه می شوند. جنس فرش های ماشینی معمولا از متریال و موادی مانند اکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از این ها است؛ همچنین فرش های کلاسیک دستباف نیز از دو مدل ابریشمی و پشمی تشکیل می شوند.

ویژگی های مدل فرش کلاسیک جدید از نوع ماشینی

  • از جنبه دوام، پایداری و حفظ شکل ظاهری اولیه استفاده از متریال اکریلیک بهترین انتخاب به حساب می آید.
  • متریال پلی پروپیلن ویژگی رنگ پذیری بسیار بالا دارد و از این حیث تنوع و گوناگونی رنگ در این مدل فرش ها بسیار بالا است. یعنی انواع رنگ های خلاقانه و زیبا در این مدل قابل پیاده سازی هستند.
  • فرش هایی که از متریال پلی استر یا ابریشم مصنوعی بافته شده اند نیز از طرفی دارای تنوع رنگ، نقش و نگاره بالا و همچنین پرزدهی پایین هستند.

ویژگی های مدل فرش کلاسیک جدید از نوع دستباف

  • فرش های دستباف ابریشمی بافت بسیار ریز، ظرافت و زیبایی بیشتر و به تبع آن قیمت بالاتر به نسبت فرش های پشمی که در بازار عرضه می شوند، دارند.
  • فرش های پشمی از طرفی دارای ظرافت و بافت ضعیف تری نسبت به فرش های ابریشمی که تولید می شوند، هستند؛ اما با این حال زیبایی چشم نواز فرش های دستباف در این مدل ها نیز قابل رویت است.

تنوع در طرح، نقش و نگاره

انواع مدل فرش کلاسیک جدید دارای طرح های بسیار چشم نواز، ریز بافت، ظریف و زیبا هستند که چشم نوازی آن را دو چندان کرده و لطافت آن به راحتی قابل لمس است. نقش و نگاره های فرش های کلاسیک جدید به حدی دارای تنوع است که رسیدگی به تمامی آن مدل ها واقعا کار بسیار سختی است.

اما ویژگی اصلی آن نقش و نگاره هایی با طرح های سنتی در تنوع گسترده ای از رنگ ها و شکل های موزون و زیبا است که زیبایی و قشنگی دکوراسیون کلاسیک خانه شما را بسیار بیشتر می کند؛ البته نقش و نگاره این فرش ها به گونه ای است که تقریبا برای هر نوع دکوراسیونی مطلوب و مناسب به نظر می رسد؛ اما با این حال لازم است که در هنگام خرید به دکوراسیون و فضای کلی خانه خود توجه ویژه ای داشته باشید.

تنوع در شانه و تراکم

یکی دیگر از عواملی که انواع مدل فرش کلاسیک جدید در آن با یکدیگر در تفاوت هستند، تعداد شانه و تراکم فرش ها است.  فرش های کلاسیک در انواع ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و حتی ۱۵۰۰ شانه با تراکم های ۳۶۰۰ و ۴۵۰۰ در بازار موجود هستند که هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد، در واقع از ظرافت و ساخت با کیفیت بالاتر و به تبع آن از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

در اینجا لازم است به میزان شانه و تراکم فرش نیز توجه ویژه داشته باشید چراکه در کیفیت، ساخت، دوام و قیمت فرش تاثیر بسیار زیادی دارند و ممکن است با توجه به نیاز خود دست به انتخاب هر یک از آن ها بزنید.

تنوع در ابعاد و اندازه

انواع مدل فرش کلاسیک جدید در ابعاد و اندازه نیز با یکدیگر تفاوت دارند که هر یک نیز برای اتاق یا پذیرایی یا محیط کار با ابعاد مختلف خریداری و تهیه می شوند. از فرش های ۶ متری تا ۱۵ متری بسته به ابعاد محلی که قصد قراردهی آن را دارید، انواع فرش برای شما در دسترس هستند.

سخن آخر

فرش های دستباف و ماشینی از جمله وسایل و اسباب ضروری هر خانه ای به شمار می روند که در واقع در هر خانه ای نیز تعدادی از آن ها یافت می شوند. انواع مدل فرش کلاسیک جدید در تنوع های گوناگونی موجود هستند که ما در این مقاله به ذکر آن ها پرداختیم و شما را با آن ها آشنا کردیم.

شناخت مدل های این فرش ها به منظور خرید بهتر و انتخاب مناسب تر برای منزل شما بسیار ضروری و لازم است.

شما عزیزان این فرصت را دارید که به منظور خرید اینترنتی فرش کلاسیک در انواع مختلف از قسمت فروشگاه سایت معتبر سرای ابریشم بازدید کنید و از میان تنوع وسیعی از فرش های ماشینی و دستباف دست به انتخاب فرش مورد نظر خود بزنید.

اگر فرش کلاسیک انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد