اقدامات لازم برای ثبت برند در اراک

0

اقدامات لازم برای ثبت برند در اراک : ثبت برند امروزه در سراسر جهان و به خصوص کشور ما بسیار رایج است.همچنین ثبت برند به عنوان یکی از خدمات پر متقاضی و مهم به شمار می رود.

اقدامات لازم برای ثبت برند در اراک

به همین سبب اکثر مشاغل و کسب و کارها نسبت به ثبت علامت تجاری و برند خود اقدام می کنند.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : لازم به ذکر است که این فرایند به منظور حمایت از مشاغل و کسب و کارها انجام می شود. باید بدانید که ثبت برند مزایای بی شماری به همراه دارد. افزایش بهره وری و سوددهی از جمله مزایای برجسته ثبت برند و علامت تجاری محسوب می شود. از این رو که شناخت نام یا علامت تجاری شما توسط مشتری ها در مدت کوتاهی باعث عدم سو استفاده سودجویان از علامت و نام تجاری شما خواهد شد.

استان اراک یکی از استان هایی است که امروزه درخواست بی شماری نسبت به ثبت برند را دارد. اطلاع از این موضوع حائز اهمیت است که امکان ثبت برند یا علائم تجاری از طریق سایت ها نیز وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید که با چگونگی ثبت برند در شهر اراک آشنا شوید.

مراحل و اقدامات لازم جهت ثبت برند در اراک از چه قرار است؟

مراحل و اقدامات لازم جهت ثبت برند در اراک بر اساس نوع مالکیت افراد متفاوت خواهد بود. بدین معنا که متناسب با نوع مالکیت حقیقی یا حقوقی افراد، نوع مدارک لازم نیز تفاوت پیدا می کند. اما نکته مشترک در هر دو، ثبت برند یا علائم تجاری است. به همین ترتیب، در ادامه مراحل ثبت برند در استان مرکزی یا اراک برای شما ذکر خواهد شد.

استعلام برند یا علامت تجاری مورد نظر شما

از مهم ترین و اولین مراحل ثبت برند در اراک، استعلام برند یا علامت تجاری منتخب شما است. عدم ثبت برند مورد نظر شما توسط شرکت یا نهاد دیگری با فعالیت یکسان از اهداف قابل توجه استعلام برند به شمار می رود.

بدین معنا که اگر شرکتی با نام مورد نظر و در زمینه فعالیتی شما پیدا شود؛ درصد موفقیت شما کاهش پیدا می کند. همچنین نام انتخابی مورد نظر شما رد می شود. به منظور جلوگیری از این امر باید نسبت به انتخاب نامی خلاقانه اقدام کنید.

فراموش نکنید که اگر نام انتخابی شما گمراهی مشتریان را به همراه داشته باشد نیز رد می شود. در انتخاب نام برند باید موازین شرعی و اخلاقی را در نظر بگیرید. توجه کنید که استفاده از نام، علائم، پرچم یا هر نوع حروف اختصاصی مختص ارگان و نهادهای دولتی، بین المللی و نظامی نیز ممنوع است.

عدم ثبت برندهای تکراری که قبل ثبت شده اند؛ از اتلاف هزینه و زمان، بروز تشابه با برند رقبا جلوگیری می کند. در نهایت اطلاع از برندهای موجود و اختصاص یافته جهت انتخاب نام تجاری مورد علاقه شما از مزایای استعلام برند است.

ارائه مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند بر اساس نوع مالکیت

مرحله بعد که بسیار حساس تلقی می شود؛ ارائه مدارک است. نکته حائز اهمیت در این مرحله توجه به نوع مالکیت تلقی می شود. بدین معنا که افراد بر اساس نوع مالکیت حقیقی یا حقوقی باید نسبت به ارائه مدارک اقدام کنند. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در استان اراک را برای شما ذکر می کنیم.

      مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

  • ارائه فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • فتوکپی از پروانه فعالیت یا جواز کسب متقاضی
  • ارائه نمونه ای از برند طراحی شده مورد نظر شما در سایز ۶×۶

        مدارک مورد نیاز اشخاص حقوقی

  • ارائه فتوکپی از تمامی مدارک شناسایی افراد حقوقی
  • ارائه مجوزهایی که نشان دهنده فعالیت هیئت مدیره مدیر عامل است
  • اسناد شناسایی مدیرعامل شرکت همچون کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه نمونه درخواستی از طرح نام برند در سایز ۶×۶

نکته قابل توجه در انتخاب نام برند زبان آن است. بدین معنا که اگر قصد انتخاب نام برند به زبان انگلیسی را دارید؛  باید ابتدا نسبت به تهیه کارت بازرگانی اقدام کنید. بهتر است بدانید که امکان تهیه کارت بازرگانی از طریق سایت ثبت فردا نیز وجود دارد.

ثبت نام در سامانه اینترنتی مرکز مالکیت معنوی

گام نهایی و پایانی ثبت برند در اراک، ثبت نام در سامانه اینترنتی مرکز مالکیت معنوی است. در این مرحله شما باید تمامی اطلاعات درخواستی را تکمیل کنید. باید بدانید که تعیین نوع مالکیت از گام های ابتدایی و بسیار مهم این سامانه محسوب می شود.

در درج اطلاعات فرد حقیقی یا حقوقی، مجوزها و پروانه فعالیت نهایت دقت را به کار ببرید. در نهایت پس از بارگذاری تمامی مدارک درخواستی نسبت به بازبینی کلی اقدام کنید. از این رو که اشتباهی در روند ثبت برند رخ ندهد. در انتها پس از پرداخت هزینه های ثبت برند کد رهگیری به شماره همراه ارسال می شود.

چه نکاتی در ارتباط با ثبت برند در اراک وجود دارد؟

نکات قابل توجه و اجمالی بسیاری در ارتباط با ثبت برند در استان اراک وجود دارد. فراموش نکنید که نکاتی که در ادامه در اختیار شما گذاشته می شود؛ در مورد تمامی فعالیت ها صادق است.

  • پس از ثبت برند، گواهی صادر می شود. در حفظ و نگهداری از آن نهایت دقت را داشته باشید.
  • مدت اعتبار هر گواهی ۱۰ سال است.
  • جهت ثبت چند برند به صورت هم زمان باید به همان تعداد اظهارنامه تکمیل کنید.
  • تغییر اختیار استفاده از برند ثبت شده به افراد خارج از کشور باید رسما ثبت شود.
  • تغییرات آدرس در افراد حقیقی و حقوقی مادامی که به ثبت نرسد؛رسمیت ندارد.
  • ثبت برند تجاری روندی اختیاری است؛ البته تا زمانی که دولت شما را مجبور به انجام آن نکند.
  • نقل و انتقال برند بر اساس قوانین تجارت امری مجاز است؛ اما باید در چارچوب قوانین و مقررات ثبت علائم تجاری ایران انجام شود.
  • حقوق بهره وری از علائم تجاری تنها به افرادی که آن را ثبت کرده اند؛ تعلق دارد.

 نتیجه گیری

امروزه ثبت علائم یا نام تجاری امری رایج در سراسر جهان است. همچنین در کشور ما نیز بسیار مورد استقبال صاحبین مشاغل و کسب و کار قرار دارد. از این جهت افراد حقیقی یا حقوقی بر اساس نوع مالکیت و فعالیت به ثبت برند خود اقدام می کنند.

ثبت برند در اراک نیز امروزه بسیار رایج است. اما نکته ای که باعث تردید افراد در این استان می شود؛ فواصل مکانی تا دفاتر ثبت برند است. در این رابطه باید بدانید که امروزه امکان ثبت برند از طریق سایت هایی همچون سایت ثبت فردا نیز وجود دارد. سایت ثبت فردا متشکل از کارشناسان و مشاوران مجرب و مورد تایید است که در فرایند ثبت برند تجاری شما را یاری می کنند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد