فرق فرش وینتیج با دیگر فرش ها

0

فرق فرش وینتیج با دیگر فرش ها : فرش وینتیج که به آن کهنه نما گفته می شود؛ یکی از انواع فرش هایی است که امروزه رواج بسیاری یافته است. برخی افراد علاقه دارند که فرش هایی داشته باشند که نمای کهنه ای داشته و به فرش های دستباف شباهت زیادی دارد.

فرق فرش وینتیج با دیگر فرش ها

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در واقع دلیل اصلی شکل گیری فرش های وینتیج، علاقه مندی بسیار افراد به فرش های دستباف است. بنابراین این دسته از فرش های ماشینی، جایگزین مناسبی برای فرش های کهنه و قدیمی هستند.

فرش های وینتیج یا کهنه نما نسل جدید فرش ها هستند که از تکنولوژی های جدیدی در ساخت آن ها استفاده می شود. همانطور که فرش های ماشینی دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند؛ این فرش ها نیز در ابعاد و تنوع قابل قبولی به بازار ارائه می شوند. فرش های کهنه نما رنگ بسیار کمی دارند و از تجهیزات مختلفی در کهنه کردن آن ها استفاده می شود. در طول مقاله پیش رو قصد داریم که شما را با فرق فرش وینتیج با دیگر فرش ها آشنا کنیم.

چرا فرش وینتیج نسبت به دیگر فرش ها پر طرفدارتر است؟

نما و جذابیتی که فرش های وینتیج به خانه شما می بخشند؛ کمتر فرش ماشینی در اختیار شما قرار می دهد. در واقع فرش وینتیج کاملا نو است و از طریق روش ها و تجهیزات خاصی کهنه نما شده است. بنابراین کیفیت مناسبی دارد و فقط در ظاهر چنین نمای کهنه ای دارد. از آنجایی که فرش های دستباف بسیار اصیل و ارزشمند هستند؛ فرش های وینتیج نیز به علت اصالتی که در ظاهر ایجاد می کنند، محبوبیت زیادی بین مشتریان دارند.

در واقع مشتریان با خرید فرش های کهنه نما از سرای ابریشم تلاش دارند که علاوه بر بهره مندی از کیفیت، زیبایی و نمای فرش های دستباف را نیز در خانه خود ایجاد کنند. این در حالی است که نیازی به پرداخت هزینه های گزاف جهت خرید فرش های وینتیج دستباف نیست! فرق فرش وینتیج با دیگر فرش ها مخصوصا نمونه های ماشینی همین اصالت و شباهتی است که به نمونه های دستباف دارند و همین موضوع آن ها را پرطرفدارتر از دیگر فرش ها کرده است.

اصالت را ارزان به خانه های خود بیاورید!

یکی دیگر از تفاوت های فرش وینتیج با دیگر فرش ها قیمت آن ها است. اگر بخواهید فرش دستباف را خریداری کنید؛ باید هزینه های گزافی را پرداخت کنید. در صورتی که فرش های وینتیج قیمت هایی در حدود دیگر فرش های ماشینی دارند. در واقع شما با خرید فرش های وینتیج با حداقل قیمت ممکن، اصالت و شکوه فرش های دستباف را به خانه می آورید.

بنابراین از هر جهت خرید فرش های وینتیج کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه است! البته قیمت فرش وینتیج نسبت به دیگر فرش های ماشینی کمی بیشتر است. علت اصلی آن فرایندهای بیشتری است که جهت کهنه نما کردن به فرش اعمال می شود. تفاوت قیمت یکی از مواردی است که به فرق فرش وینتیج با دیگر فرش ها اشاره می کند.

فرق فرش وینتیج با دیگر فرش ها در وزن!

نمونه های دستباف فرش به علت حجم بالای نخ که در بافت آن به کار می رود؛ دارای سنگینی زیادی است. معمولا افرادی که دارای فرش های دستباف هستند از سنگین بودن زیادی آن ها شکایت دارند! اما تفاوت فرش های جدید وینتیج با مدل های دستباف در همین سبکی آن ها است. همان تکنولوژی هایی که در تولید دیگر فرش های ماشینی استفاده می شود نیز در ساخت وینتیج به کار می رود. بنابراین سبکی مناسب و ایده آلی را به فرش ها بخشیده است.

امروزه نیاز بسیاری از مشتریان و مخاطبان اینگونه می طلبند که فرش هایی با کیفیت بالا، نمایی بهتر و وزن کمتر تولید و روانه بازار شوند. بنابراین اگر در تولید وینتیج به مساله سبک بودن توجه نمی شد؛ شاید این دسته از فرش ها تا این اندازه محبوب و دوست داشتنی نبودند! جابجایی آن ها بسیار آسان است و کاربری مناسبی برای مشتریان دارد.

صادرات گسترده؛ تفاوت مهم و اساسی با دیگر فرش ها

اگرچه فرش های ایرانی، بازارهای بزرگی در تمام نقاط جهان دارند. اما نسل جدید فرش های کهنه نما، علاقه مندی زیادی را در بازار ایجاد کرده است. بنابراین بحث صادرات این گونه فرش ها امروزه بسیار داغ است و در کشورهای خارجی طرفداران زیادی دارد. بنابراین بسیاری از کارخانه ها دارای خطوط تولیدی هستند که مخصوص کهنه نما کردن فرش ها است. این خطوط مخصوصا در شرکت هایی که کار صادرات انجام می دهند؛ پر رنگ تر است.

از طرفی اجناسی که کهنگی دارند؛ عوارض گمرک کمتری را متحمل می شوند. همچنین برخی تسهیلاتی که به این نوع کالاها داده می شود؛ سبب شده است که کارخانجات زیادی به دنبال کهنه نما کردن فرش های خود باشند. صادرات فرش های وینتیج به اندازه ای گسترش یافته است که شاید در آینده ای نزدیک به هدف اول صادرات فرش تبدیل شود!!

فرق فرش وینتیج با دیگر فرش ها از نظر دوام و ماندگاری

با توجه به اینکه فرش کهنه نما در دستگاه ها و تجهیزات مختلفی قرار می گیرد و تحت عملیات مختلفی دستکاری می شود؛ بسیاری از مشتریان درباره کیفیت و دوام آن تردید دارند! گفتنی است که دوام و کیفیت فرش وینتیج تقریبا مانند دیگر فرش های ماشینی است. تمام عملیاتی که روی فرش های وینتیج جهت کهنه نما کردن آن ها انجام می شود؛ با دقت کامل صورت می گیرد. کارخانه ها همواره توجه دارند که هیچ کدام از فرآیندها باعث آسیب رسیدن به بافت و دوام فرش های کهنه نما نشود.

البته دوام و ماندگاری فرش های دستباف واقعا بی نظیر است و قابل مقایسه با هیچ فرش دیگری نیست! اگر بخواهیم هر فرشی از جمله فرش وینتیج را با نمونه های دستباف مقایسه کنیم؛ مسلما برتری با دستباف است. اما دوام و ماندگاری فرش های وینتیج کاملا قابل قبول هستند و بسیاری از مشتریان و مصرف کنندگان از دوام فرش های کهنه نما راضی هستند.

با توجه به اینکه در روش های خاصی از ساییدن جهت طبیعی کردن فرش های وینتیج استفاده می شود؛ معمولا از موادی جهت افزایش مقاومت فرش استفاده می کنند. از طرفی معمولا کیفیت فرش هایی که قرار است به صورت وینتیج تحویل داده شوند؛ بسیار بیشتر از دیگر فرش های ماشینی است. در نتیجه با توجه به مواردی که گفته شد، فرش های وینتیج از هر لحاظ نسبت به دیگر فرش ها، برتری هایی دارند که آن را محبوب کرده است.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد