فرش ماشینی ابریشم طبیعی

0

فرش ماشینی ابریشم طبیعی : داشتن فرش های ابریشمی زیبا و کلاسیک در خانه، آرزوی هر ایرانی است. فرش های ابریشمی دستباف با طرح ها و رنگ های متنوع و زیبا در کنار نرمی و لطافت خاصی که دارند از جذاب ترین فرش های ایرانی محسوب می شوند.

فرش ماشینی ابریشم طبیعی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بسیاری از افراد به دلیل قیمت بالای فرش های ابریشم طبیعی از خرید آن ها منصرف می شوند. اما برای داشتن فرش های ابریشمی لازم نیست فقط نمونه های دستباف آن را تهیه کنید.

امروزه با پیشرفت ابزار و ماشین آلات بافت فرش، داشتن فرش های ابریشمی زیبا دیگر آرزو نیست. فرش ماشینی ابریشم طبیعی جایگزین مناسبی برای فرش های ابریشم دستباف است که می توانید این فرش های بسیار زیبا را از سرای ابریشم تهیه کنید.

این فرش ها با زیبایی منحصر به فرد خود، جذابیتی خاص به دکوراسیون منزل شما می بخشند. برای آشنایی بیشتر با این فرش ها و نحوه تشخیص آن ها، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فرش ماشینی ابریشم طبیعی چیست؟!

فرش های ابریشم ماشینی که با گسترش ماشین آلات فرش بافی محبوبیت فراوانی در بین مردم پیدا کردند، از الیاف صد در صد پلی استر ساخته می شوند. این الیاف در واقع ابریشم مصنوعی هستند و ویسکوز نامیده می شوند.

مزایای فرش تمام ابریشم ماشینی

۱.     تنوع بالای طرح و رنگ

یکی از دلایلی که فرش ماشینی ابریشم طبیعی را بسیار پر طرفدار کرده است، تنوع بالای طرح و رنگ در این فرش ها است. این فرش ها را در انواع رنگ ها از جمله فیروزه ای، سبز آبی، کرم، قرمز، صورتی و هر رنگ دیگری می توان یافت.

علاوه بر تنوع بالای رنگ، طرح فرش های ابریشمی معمولا کلاسیک است. طرح های کلاسیک این فرش ها تداعی کننده سنت مشرق زمین بوده و همین امر آن ها را پر طرفدار کرده است.

یکی از مزایای فرش های ابریشم طبیعی رنگ های آن هاست. رنگ هایی که در این فرش ها به کار می رود در برابر نور ثابت مانده و تغییر نمی کند.

۲.     استفاده از الیاف با کیفیت پلی استر

نوع نخی که برای تولید فرش ماشینی ابریشم طبیعی به کار می رود، این فرش ها را براق، خوش رنگ و جذاب تر جلوه می دهد. در نتیجه در طراحی و دکوراسیون منزل شما کاربرد بهتری خواهند داشت.

۳.     ظرافت و زیبایی

ظرافت فوق العاده ای که در بافت فرش های ابریشم طبیعی دیده می شود، تشخیص آن ها را از فرش های دستباف سخت می کند و زیبایی دو چندانی به فرش می دهد.

۴.     قیمت مناسب

یکی از دلایل محبوبیت فرش ماشینی ابریشم طبیعی را قیمت آن می دانند. هزینه ای که برای خرید یک فرش ابریشم مصنوعی می کنید، بسیار کمتر از هزینه فرش های ابریشم دستباف است. با این حال زیبایی و جذابیت فرش ابریشمی را با قیمتی پایین تر به خانه خود می آورید.

۵.     ضد حساسیت

فرش های ابریشم ماشینی با داشتن نخ های با کیفیت بالا و پیوستگی مناسب، پرز و الیافی تولید نمی کنند. در نتیجه این فرش ها برای افرادی که از حساسیت های پوستی خاصی رنج می برند، بهترین گزینه است.

علاوه بر این فرش های ابریشمی ماشینی انتخابی فوق العاده برای دکوراسیون خانه زوج های جدید است. این فرش ها با داشتن تنوع رنگ بالا، به راحتی با سایر وسایل خانه هماهنگ می شوند.

برای مراقبت از فرش ماشینی ابریشم طبیعی چه کارهایی لازم است؟

فرش های ابریشمی به دلیل داشتن ظرافت بالا، معمولا ضخامت کمی دارند. این عامل موجب آسیب پذیری آن ها در برابر شست و شو می شود.

اگر فرش ابریشم ماشینی تهیه کردید، نسبت به لک نشدن توجه بیشتری نشان دهید. چرا که این فرش ها در اثر شست و شوی زیاد از بین می روند.

برای شستن فرش های ابریشمی بهتر است این کار را به قالیشویی معتبر و باتجربه واگذار کنید.

نکته دیگری که در مراقبت از فرش های ابریشم طبیعی لازم است، رعایت کنید وزن اجسام روی آن است. فرش ماشینی ابریشم طبیعی به دلیل داشتن الیاف نازک و ظریف، قابلیت تحمل وزن های سنگین را ندارد. بهتر است فرش را زیر پایه مبل و کمد و میزهای سنگین قرار ندهید.

این فرش ها هم چنین نسبت به سرما یا گرمای بیش از حد محیط مقاوم نیستند و تغییر شکل می دهند. برای داشتن فرش ابریشمی زیبا و سالم، بهتر است دمای خانه را همیشه متعادل نگاه دارید.

فرش های ابریشمی ماشینی ممکن است آلودگی را زودتر به خود جذب کنند. در نتیجه لازم است برای مراقبت از این فرش ها، نظافت و تمیزی آن ها را در اولویت قرار دهید.

کلام آخر

فرش های ابریشمی ماشینی با جلوه های خاص و شیک خود محبوبیت زیادی بین ایرانیان دارند. این فرش ها با داشتن تنوع بالای رنگ و طرح، خرید را  آسان تر کرده و تمام سلایق را پوشش می دهند. تنوع طرح و رنگ فرش های ماشینی ابریشمی امکان استفاده از آن ها را در هر مکانی ایجاد می کند.

نرمی و ظرافت فرش ماشینی ابریشم طبیعی، شما را نسبت به خرید آن ها وسوسه می کند. اما برای سالم نگه داشتن این فرش ها، احتیاط زیادی لازم است. اگر فرش های ماشینی ابریشمی تهیه کردید آن ها را در جایی قرار دهید که رفت و آمد کمتری اتفاق می افتد. با رعایت موارد گفته شده می توانید از فرش های تمام ابریشم ماشینی خود تا سال های سال لذت ببرید.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد