خرید فرش ماشینی

0

خرید فرش ماشینی : فرش ها از جمله ضروری ترین لوازم در دکوراسیون منازل و مکان های مختلف هستند. از جمله مهم ترین تقسیم بندی فرش ها می توان به فرش دستبافت و فرش ماشینی اشاره کرد. تفاوت فرش های ماشینی با نوع دستبافت، در چگونگی بافت آن ها است.

خرید فرش ماشینی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طوری که فرش های دستبافت همانطور که از نام آن ها مشخص است؛ توسط افراد بافنده فرش تولید می شوند. اما فرش های ماشینی در کارخانه های فرش بافی با استفاده از دستگاه ها و ابزار مخصوص و با مهارت نیروهای متخصص بافته می شوند.

در رابطه با فرش ماشینی خرید فرشی متناسب با دکوراسیون و سلیقه شما بسیار حائز اهمیت است. به همین جهت امروزه فرش های ماشینی به دلیل تفاوت سلایق افراد، انواع متنوعی دارند. دسته بندی های فرش های ماشینی در واقع براساس ویژگی های اساسی آن ها همچون طرح، تراکم، رنگ، متراژ وغیره است.

فرش ماشینی در طرح های مختلف

در فرش ماشینی خرید بهترین طرح آن، بسیار در دکوراسیون شما تاثیر دارد. به همین جهت فرش های ماشینی دارای طرح های بسیار مختلفی هستند. به شکلی که هر طرح متناسب با دکوراسیون و مکان خاصی قابل استفاده است.

در ابتدا فرش های ماشینی به دلیل جایگزینی مناسب برای فرش های دستبافت، طرحی مشابه آن ها داشتند که البته هنوز هم طرح های سنتی فرش ماشینی پرطرفدار هستند. طرح های کاشان، ترک، شاه عباسی، لچک و ترنج، گل افشان، شکارگاه وغیره از جمله طرح های سنتی فرش ماشینی هستند.

امروزه نیز با توجه به علاقه افراد به سادگی و آرامش، فرش های ماشینی در طرح های جدیدی همچون طرح فانتزی، طرح اسپرت و طرح های مدرن تولید می شوند. تفاوت این طرح ها با طرح های سـنتی در سادگی آن ها است. به شکلی که برخلاف طرح های سنتی، گل و بوته ندارند. بلکه دارای نقوشی همچون خطوط مورب، اشکال هندسی و غیره هستند.

چگونگی تراکم در فرش های ماشینی

فرش ها در دو طرف طول و عرض گره هایی دارند که نشان دهنده تراکم آن ها است. گره های طول فرش را تراکم و گره های عرض فرش را شانه می نامند. در رابطه با شانه و تراکم فرش ماشینی، خرید فرشی متراکم تر بسیار بهتر است.

زیرا با افزایش تراکم فرش، ظرافت طرح و لطافت آن نیز بیشتر می شود. به همین دلیل فرش های ماشینی در انواع مختلفی از نظر شانه همچون ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه وغیره تولید می شوند. همچنین از جمله متداول ترین تراکم های فرش ماشینی می توان به تراکم ۱۰۰۰، ۱۲۰۰و ۲۵۰۰ اشاره کرد.

تنوع فرش های ماشینی از نظر تراکم و شانه به دلیل تفاوت کاربرد فرش ها است. به طوری که فرش های دارای تراکم پایین بیشتر در مکان های پر رفت و آمد استفاده می شوند. اما فرش های با تراکم زیاد تنها جهت تزئین و زیبایی دکوراسیون خریداری می شوند.

رنگ های به کار رفته در فرش های ماشینی

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با فرش ماشینی خرید فرشی خوش رنگ است. تاثیر رنگ در فرش های ماشینی به دو صورت است. به طوری که این فرش ها دارای یک رنگ زمینه ای هستند و علاوه بر آن رنگ های بافته شده در نقش فرش نیز حائز اهمیت است.

تنوع و تعداد رنگ های بافته شده در فرش های ماشینی طرح سنتی بسیار بیشتر از فرش های مدرن است. همچنین در رابطه با رنگ زمینه فرش های ماشینی باید بدانید که متداول ترین این رنگ ها، لاکی، کرم، گردویی، طیف آبی، نقره ای وغیره است.

بنابراین در خرید فرش ماشینی خود، متراژ فضای مورد نظر، مقدار نور، رنگ وسایل موجود در فضا و بسیاری موارد دیگر را باید در نظر داشته باشید. به گونه ای که فرشی با رنگ متناسب با فضای خود را خریداری کنید.

خرید آنلاین فرش ماشینی

اگر به دنبال خرید فرش ماشینی باشید؛ دو روش مراجعه به فروشگاه ها یا خرید از سایت ها وجود دارد. اما در رابطه با فرش ماشینی خرید آنلاین بسیار مناسب تر است. زیرا در خرید آنلاین شما با تنوع زیادی رو به رو می شوید.

به طوری که در سایت های فروش فرش انواع فرش ماشینی در طرح، رنگ، متراژ، قالب، شانه و جنس های مختلف ارائه می شوند. در این صورت علاوه بر یافتن فرشی متناسب با سلیقه و مکان مورد نظر خود، هزینه کم تری را نیز پرداخت خواهید کرد.

زیرا با مشاهده فرش های زیاد، قابلیت مقایسه قیمت و کیفیت برای شما فراهم می شود. به همین جهت ارزان ترین فرش را به تناسب کیفیت تهیه می کنید. البته سایت های فروش فرش علاوه بر این، خدمات دیگری نیز ارائه می دهند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • ارائه با کیفیت ترین و جدیدترین فرش ها
  • ارائه مشاوره رایگان جهت پاسخگویی به سوالات شما در تمام طول روز
  • ارائه نظر مشتریان در مورد فرش انتخابی شما
  • ارائه تخفیفات ویژه در زمان های مختلف
  • تعویض فرش مورد نظر شما در صورت بروز هرگونه مشکل بدون دریافت خسارت
  • ارسال رایگان فرش شما
  • و بسیاری موارد دیگر

بنابراین در رابطه با فرش ماشینی خرید آنلاین آن از سایت های فروش فرش همچون سرای ابریشم بسیار مقرون به صرفه است. به طوری که با خرید فرش از این سایت ها ضمن برخورداری از خدمات بیشتر، هزینه مناسبی را نیز پرداخت خواهید کرد.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد