خریدوفروش برند درچند مرحله

0

خریدوفروش برند درچند مرحله : خرید و فروش برند از جمله راهکارهای مناسب برای افرادی است که نمی خواهند مدت زمان زیادی را به منظور ثبت برند منتظر بمانند. این افراد از طریق خرید و فروش برند در چند مرحله به راحتی و در کمتر از یک روز، برند مورد نظر را به اسم خود به ثبت می رسانند.

خریدوفروش برند درچند مرحله

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این نوع از خرید و فروش ها، ثبت برند ها قبلاً توسط فردی دیگر صورت گرفته است و کلیه مجوز های لازم را دارد. به همین دلیل خرید و فروش آن به راحتی امکان پذیر است.

از آنجایی که برند های آماده مزیت های بسیاری را برای افراد به همراه دارند،در چند سال اخیر سایت های متنوعی همچون سایت ثبت فردا در این زمینه خدمات و مشاوره های رایگانی را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و فروش برند های آماده می توانید به این سایت مراجعه کنید. در ادامه این مقاله شما را با خرید و فروش برند در چند مرحله آشنا می کنیم.

قوانین موجود برای خرید و فروش برند های آماده

بنا بر قوانینی که برای خرید فروش برند وجود دارد، فردی که برند به نام آن ثبت شده است و هیچ گونه استفاده ای از آن نمی کند، می تواند برند مورد نظر خود را به شخص متقاضی بفروشد. بنابراین تا قبل از تمام شدن زمان اعتبار و استفاده از آن، انتقال برند باید صورت گیرد.

در صورتی که برند آماده به فردی دیگر فروخته شود، زمانی می تواند به ثبت رسمی برسد، که درخواستی مبنی بر واگذاری برند در اظهارنامه مورد نظر آورده شود که در آن کلیه مدارک و شماره ثبت برند به خریدار تعلق گیرد و برند مورد نظر تغییر مالکیت پیدا کند.

زمانی که هزینه های برند پرداخت شود ولی، کلیه مراحل قانونی ثبت و تغییر نام، مالکیت، نشانی خریدار برند و نشانی وکیل تایید نشود، امکان استفاده از آن برای مالک جدید وجود ندارد. در صورتی که در دفتر نامه توافق دو طرفه ای صورت گیرد و کلیه مدارک به مسئول ثبت برند ارائه شود، امکان نقل و انتقال سند وجود دارد.

خرید و فروش برند در چند مرحله صورت می گیرد؟

برای خرید و فروش برند بدون شک باید مراحلی را طی کرد. این مراحل به هیچ وجه مانند مراحل ثبت برند وقت گیر نیست. به همین دلیل در کمترین زمان ممکن به انجام می رسد. با توجه به مراحل زیر می توان فروش برند را انجام داد.

فروش برند چه مراحلی دارد؟

خریدوفروش برند درچند مرحله

فروش برند را از دو طریق می توان انجام داد: خرید آنلاین و خرید حضوری در دفتر خانه ها

در خرید حضوری مراحل زیر باید انجام شود.

۱.  مراجعه فروشنده و خریدار به دفترخانه ثبت اسناد رسمی به منظور تغییر مالکیت، تنظیم قرارداد رسمی و واگذاری برند به خریدار

۲.  گرفتن استعلام دفترخانه از سازمان مالکیت صنعتی به دلیل اطمینان از ثبت برند و سابقه و شهرت برند مورد نظر

۳.انتشار آگهی در یکی از روزنامه های رسمی کشور به منظور واگذاری برند

با انجام مراحل بالادرکمترینزمانممکن،برندموردنظربهفروشمیرسدوتغییرمالکیت پیدا خواهد کرد.

خرید برند و مراحل انجام آن

خرید برند نیز مانند فروش آن هم از طریق آنلاین و در سایت های معتبر زیر نظر سازمان ثبت اسناد رسمی و هم به صورت حضوری در دفاتر ثبت انجام می گیرد. برای خرید برند کافی است تا مراحل زیر را بدین منظور انجام دهید.

۱.  در ابتدا باید برند مورد نظر توسط خریدار مشخص شود. نام برند باید با فعالیت های کسب و کار افراد مشابهت داشته باشد.

۲.  در مرحله بعد باید از سازمان مالکیت برای ثبت برند استعلام های لازم را انجام داد. این مرحله بسیار ضروری است. زیرا از کلاهبرداری در این زمینه جلوگیری می شود. همچنین اطمینان حاصل می شود که برند مورد نظر به ثبت رسمی رسیده است.

۳.  حضور فروشنده و خریدار در دفتر ثبت اسناد به منظور عقد قرارداد جدید و تغییر مالکیت برند

۴.  انجام تنظیمات مربوط به سند و آماده کردن آن برای خرید

۵.انتشار واگذاری برند به خریدار در یکی از روزنامه های رسمی کشور

برای خرید و فروش برند در چند مرحله به چه مدارکی نیاز است؟

خرید و فروش برند درچند مرحله

زمانی که افراد قصد فروش برند خود را دارند، برای اینکه تغییر نام مالک برند به صورت قانونی انجام شود و هیچ گونه شک و شبه ای در این خصوص وجود نداشته باشد، فروشنده باید به خریدار مدارکی را ارائه دهد. بدین وسیله او را مجاب به خرید برند می کند. این مدارک به صورت زیر فهرست شده اند.

  • از آنجایی که برند ثبت شده است، ارائه کلیه اسناد ثبت برند شامل روزنامه تقاضا و آگهی ثبت برند به دفاتر ثبت ضروری است.
  • ارائه مدارک کارشناسی و فتوکپی از آن
  • اسناد برند مربوطه و حیطه فعالیتی که برند مورد نظر در آن زمینه ثبت شده است.
  • بستن قرارداد با خریدار در دفترخانه ثبت بعد از کلیه مراحل ثبت که شامل استعلام برند است.
  • ارائه مدارکی مبنی بر شماره ثبت برند و شماره رسمی اظهارنامه
  • انتقال برند به خریدار به صورت اجباری و با رعایت قانون ورثه
  • در صورت وجود وکیل رسمی ارائه مدارکی در این خصوص

برای خرید و فروش برند قیمت ها چگونه محاسبه می شود؟

شاید برای شما سوال ایجاد شود که چگونه می توان قیمت گذاری های برند را انجام داد. برای این منظور کارشناسان رسمی دادگستری اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهند داد. این افراد با توجه شرایط برند مورد نظر، قیمت مناسبی را برای آن در نظر می گیرند.

در واقع شهرت برند، سابقه مصرف و حضور آن در بازار، نوع خدمات و کالایی که به واسطه برند به بازار ارائه می شود، طراحی، تعداد کلمات و نام برند از جمله ویژگی هایی است که بر اساس آن قیمت گذاری برند صورت می گیرد. به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی را برای همه برند های موجود در نظر گرفت.

خرید و فروش برند مانند هر کار اداری دیگری دارای پروسه ای است. با این حال این فرایند به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می شود. به همین دلیل نیازی به صرف زمان زیاد برای این کار نیست.

خریدوفروش برند درچند مرحله

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد