آشنایی با مراحل خرید و فروش برند

0

آشنایی با مراحل خرید و فروش برند : بسیاری از کسب و کار ها برای شروع فعالیت و معرفی محصولات خود، نیازمند یک برند معتبر در کوتاه ترین زمان ممکن هستند. برند یا علامت تجاری به نوعی نشان دهنده اصالت و اعتبار محصول یا موسسه شماست.

آشنایی با مراحل خرید و فروش برند

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با داشتن برندی که فعالیت و خدمات شما را به خوبی معرفی می کند، در مدت زمانی کوتاهتر می توان به موفقیت رسید.

اگر به دنبال برندی معتبر و نام آشنا برای معرفی خود هستید یا می خواهید برندی که دیگر برای شما کارایی ندارد را انتقال دهید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

آشنایی با مراحل خرید و فروش برند برای انتقال درست برند ضروری است. اگر قصد خرید یا فروش برند خود را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چرا برند آماده بخرم؟

خرید برند آماده بستگی به نوع فعالیت و هدف شما دارد. اگر برای شروع فعالیت موسسه یا کسب و کار خود زمان زیادی ندارید، خرید برند آماده راهکار جایگزین مناسبی است.

پروسه های ثبت برند معمولا پیچیدگی های خاص خود را دارند که از حوصله افراد خارج است. معمولا مدیران ترجیح می دهند، ثبت برند توسط موسسات متخصص در این امر انجام شود. با این حال حدود چند ماه زمان لازم است تا مراحل ثبت برند بدون مشکل انجام شود. در حالی که با خرید برند، در مدت زمان کوتاهی امکان آغاز فعالیت و سودآوری برای شرکت ها فراهم می شود.

از طرفی دیگر اگر از نظر سرمایه اولیه مشکلی ندارید، خرید برند های قدیمی و نام آشنا، سرمایه گذاری خوبی است. با این کار موسسه و کسب و کار شما در مدت زمان کوتاهی به سوددهی می رسد. برای موفقیت در این زمینه داشتن اطلاعات با مراحل خرید و فروش برند، مسیر را هموار تر خواهد کرد.

چرا باید برند خود را بفروشم؟

اگر شما برند یا نشان تجاری را در گذشته ثبت کرده اید و اکنون فعالیتی با آن انجام نمی دهید و کارایی برای شما ندارد، می توانید آن را بفروشید. برند شما در واقع یک دارایی محسوب می شود و با قیمت گذاری مناسب روی آن، هزینه های ثبت برند را جبران می کنید. قیمت گذاری برند های آماده توسط کارشناسان رسمی انجام می شود و عوامل زیادی در نرخ قیمت گذاری آن موثر خواهد بود. ادامه این مقاله راهنمای خوبی برای آشنایی با مراحل خرید و فروش برند است و به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

برای خرید و فروش برند چه مدارکی نیاز است؟

قبل از شرح مراحل خرید و فروش برند، لازم است مدارکی را برای این کار آماده کنید. اگر قصد خرید یا فروش برند را دارید لازم است مدارک زیر را آماده کنید:

  • مدارک شناسایی شخصی
  • شماره اظهارنامه و شماره ثبت برند
  • مدارکی که مربوط به ثبت برند است (به عنوان مثال آگهی چاپ شده در روزنامه)
  • مدارک وکیل رسمی (در صورتی که برای ثبت برند وکیل گرفته باشید)
  • مدارک مربوط به نوع کسب و کار
  • قرارداد دفترخانه

آشنایی با مراحل خرید و فروش برند

خرید و فروش برند ها در دفترخانه های رسمی و با تنظیم سند صلح امکان پذیر است. اگر قصد خرید برندی را دارید، قبل از مراجعه به دفترخانه لازم است نکاتی را رعایت کنید:

برند مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای انتخاب برند های آماده، سایت های اینترنتی فراوانی وجود دارد که به شما در این زمینه کمک می کند. موسسه ثبت فردا نیز به عنوان بهترین مشاوره برای خرید و فروش برند، در کنار شما خواهد بود و تمام سوالات را پاسخ خواهد داد.

اکثر افراد برند ها را بر اساس قیمت انتخاب می کنند. اگر قیمت برند برای شما اهمیت دارد، بهتر است بدانید قیمت گذاری روی برندها با توجه به سابقه حضور در بازار، نگارش فارسی و لاتین و زیبایی آن متغیر است. سرمایه گذاری روی برندی که فعالیت داشته و در بین مردم نام آشناست، سوددهی بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل قیمت این برند گران تر از سایر برندهاست.

پیگیری استعلام ها

بعد از انتخاب برند استعلام های لازم را از اداره ثبت علائم تجاری پیگیری می کنید. این استعلام ها مدت اعتبار برند و بلامانع بودن فعالیت با آن را مشخص می کند.

مراحل انتقال برند

اگر قصد فروش برند خود را دارید بعد از آماده کردن مدارک گفته شده، با خریدار در یک دفترخانه رسمی و معتبر قرار بگذارید.

بعد از امضای سند صلح که توسط دفترخانه تنظیم می شود، مراحل انتقال برند به پایان می رسد. برای فروش برند معمولا مبلغی را به عنوان پیش پرداخت از خریدار دریافت می کنند. مابقی مبلغ بعد از امضای صلحنامه دریافت می شود.

خریدار بعد از امضای سند، برای شروع فعالیت باید منتظر چاپ آگهی انتقال برند در روزنامه رسمی باشد. بعد از چاپ آگهی شروع فعالیت با برند جدید بلامانع است.

کلام آخر

آشنایی با مراحل خرید و فروش برند، این فرآیند را آسان تر می کند در نتیجه پروسه خرید و فروش برند بدون هیچ مشکلی انجام می شود. اگر برند قدیمی شما کارایی ندارد با فروش آن می توانید هزینه های ثبت برند را جبران کنید. از طرفی دیگر اگر قصد شروع کسب و کاری جدیدی را دارید، بهتر است از برند های آماده استفاده کنید و زمان خود را روی ایده پردازی و سایر فعالیت ها صرف کنید. موسسه ثبت فردا با ارائه انواع خدمات ثبت برند، مشاوری حرفه ای برای خرید و فروش انواع برند است. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه مشاورین ما در خدمت شما هستند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد