قیمت فرش وینتیج

0

اگر یکی از علاقه مندان به فرش وینتیج باشید؛ قیمت این کالا برایتان اهمیت بسیاری دارد. زمانی که در بازار فرش حضور پیدا می کنید؛ قیمت های متفاوتی قابل مشاهده است. این قیمت ها بر اساس فاکتورهای متفاوتی تعیین می شود. شناخت این فاکتور ها در خرید فرش کمک می کند تا انتخابی بی نظیر و ارزشمند داشته باشید.

قیمت فرش وینتیج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در خرید باید به ازای ارزش واقعی کالا، مبلغ پرداخت کنید. شناخت ارزش واقعی فرش وینتیج بر اساس فاکتورهای متفاوتی قابل تشخیص است. البته باید بگوییم که تجربه در تعیین قیمت بی تاثیر نخواهد بود. در نتیجه اگر در اطراف شما کسی است که به خوبی ارزش فرش را بشناسد؛ حتما از او کمک بگیرید. علاوه بر این خرید از مرکز معتبر این اعتماد را می دهد که مبلغ پرداخت شده جهت خرید، با ارزش کالای خریداری شده برابر است.

اندازه

فرش های وینتیج در ابعاد متفاوتی ارائه می شوند. در نتیجه قیمت فرش وینتیج بر اساس ابعاد، متفاوت خواهد بود. بر اساس فضای خود ابعاد مناسب را انتخاب کنید. سعی کنید؛ فضای خالی جهت نمای بیشتر این فرش در نظر داشته باشید. هر اندازه که فضای خالی بیشتر باشد؛ نمای فرش خریداری شده به میزان بیشتری قابل مشاهده خواهد بود.

رنگ

هر اندازه که رنگ های استفاده شده در تولید فرش وینتیج با کیفیت تر باشد؛ قیمت بالاتر خواهد بود. در نتیجه اگر در فرش دستبافتی از رنگ های طبیعی جهت بافت استفاده شده باشد؛ قیمت فرش دستباف بیشتر خواهد بود.

تکنیک بافت

این فاکتور در تعیین قیمت فرش، یکی از واضح ترین فاکتورها است که همه در رابطه با آن می دانند. مبلغ پرداختی جهت ارزش یک فرش دستباف به مراتب بیشتر از فرش ماشینی است. حضور فرش دستباف در مکان مورد نظر شما نشان دهنده اصالت و قدرت شما خواهد بود. به واسطه پرداخت مبلغ نهایی، هدیه ای گرانبها دریافت خواهید کرد.

سبک

در بافت فرش وینتیج چه ماشینی و چه دستبافت سبک های متفاوتی استفاده می شود. همچنین اینکه فرش در کدام کشور بافته شده باشد با قیمت فرش تاثیر مستقیمی دارد. فرش های ایرانی وینتیج نسبت به فرش های هندی قیمت بالاتری دارند. همچنین فرش هایی که توسط عشایر و بومی ها بافته می شود نسبت به فرش هایی که به صورت عمده در کارگاه های فرش بافی تولید می شود؛ قیمت بیشتری دارد.

الگو

مگر می شود در قیمت فرش الگو را در نظر نگرفت. الگو قلب فرش است. هر اندازه که الگو غنی تر باشد؛ قیمت فرش بیشتر خواهد بود. در واقع هر اندازه که فرش وینتیج دارای نقش و طرح ها بیشتر و ظریف تر باشد؛ قیمت  نهایی بیشتر خواهد بود. همچنین اگر الگو دقیق و ظریف باشد؛ فرش وینتیج بهای بیشتری دارد

برخی از الگوها محبوب و مشهور وجود دارند که بر اساس شهرت، قیمت بالاتری دارند. توجه داشته باشید که هر اندازه الگو محبوبیت بیشتری داشته باشد؛ قیمت پرداختی بیشتر خواهد شد.

مواد

کیفیت فرش جدا از ظرافت و غیره، ارتباط مستقیمی با مواد مورد استفاده در تولید دارد. هر اندازه که این مواد از کیفیت بیشتری برخوردار باشند؛ فرش ارزش بیشتری خواهد داشت. به عنوان مثال هیچ گاه شما فرش وینتیج ابریشمی را با فرش پشمی به یک قیمت نخواهید خرید.

به همین جهت در زمان خرید فرش وینتیج باید به این نکته توجه داشته باشید که چه موادی در بافت فرش استفاده شده است. مواد به کار رفته در بافت فرش تاثیر مستقیمی بر دوام و کیفیت نهایی خواهد داشت. این فاکتور یکی موثر ترین فاکتورهایی است که در خرید فرش مورد توجه قرار می گیرد.

گره

اگر کمی هم به هنر فرش بافی علاقه داشته باشید؛ می دانید که در تولید فرش از انواع متفاوتی از گره استفاده می شود. هر کدام از گره ها زمان منحصر به فردی جهت انجام دارند. در نتیجه هر اندازه که گره مورد استفاده قرار گرفته در تولید فرش سخت تر باشد؛ قیمت بیشتر خواهد بود. علاوه بر نوع گره، چگالی گره نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چگالی به معنای تعداد گره در سانتی متر مربع است. هر اندازه تعداد این گره ها بیشتر باشد؛ فرش ظرافت بیشتری خواهد داشت در نتیجه قیمت بالاتر می رود.

هنر به کار رفته

شاید شما دو فرش وینتیج با یک سبک، یک اندازه، یک نوع گره و ویژگی های مشابه دیگری را در فروشگاه با قیمت متفاوت مشاهده کنید. هنری که در بافت فرش وینتیج استفاده می شود از جمله موارد حائز اهمیت در قیمت گذاری فرش وینتیج است. هر اندازه که ترکیب رنگ ها با هنرمندی بیشتری انجام گرفته باشد و الگوی به کار رفته در تولید فرش وینتیج جذابیت بیشتری داشته باشد؛ قیمت نهایی بیشتر خواهد بود. همچنین هر اندازه که بافت فرش تمیز تر باشد؛ قیمت فرش وینتیج بیشتر است.

سبک کهنه کاری

در فرش های کهنه کاری شده که به وینتیج مشهور هستند؛ سبک های متفاوتی جهت کهنه کاری به کار می رود. برخی از این سبک ها با ظرافت بیشتری سبب کهنه کاری می شوند؛ در نتیجه قیمت فرش های وینتیجی که به سبک خاصی کهنه کاری شده باشد؛ بیشتر خواهد بود.

سخن آخر

پس از آنکه تصمیم گرفتید فرش وینتیج را برای محیط مورد نظر خرید کنید؛ باید بدانید که کدام تکنیک بافت را می خواهید. اگر از نظر بودجه هیچ مشکلی ندارید؛ بهترین انتخاب تکنیک دستباف است. به واسطه خرید فرش دستباف وینتیج اصالت و زیبایی را به محیط خود هدیه خواهید کرد.

علاوه بر این موضوع اگر نگهداری از فرش دستباف به خوبی صورت گیرد؛ با گذشت زمان؛ بر ارزش فرش افزوده خواهد شد. در نهایت پس از تکنیک باید ابعاد، متریال، نوع گره و طرح مورد نظر را در نظر داشته باشید. این موارد همگی درکنار هم روی قیمت فرش  تاثیرگذار خواهد بود.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد