فروش قطعات ماشین آلات راهسازی

0
یکی از انواع مشاغل مرتبط با ابزارآلات سنگین، فروش قطعات ماشین آلات راهسازی است.

فروش قطعات ماشین آلات راهسازی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این ماشین آلات در پیشبرد پروژه‌های بزرگی همچون معادن، راه و جاده سازی بسیار کاربرد دارند. بدون آن ها کار به کندی جلو می‌رود و هر اندازه روش عملکرد بهتر باشد و در مناسب‌ترین حالت از آن ها استفاده شود؛ تاثیر بیشتری خواهند داشت. این ماشین‌ها به دلیل سنگینی کاری که انجام می‌دهند؛ اغلب بیشتر از دیگر دستگاه‌ها دچار فرسایش شده و به قطعات جدید نیاز پیدا می‌کنند. از طرفی برخی لوازم یدکی نیز حین استفاده از آن ها موردنیاز است. اینجا است که فروش قطعات ماشین آلات راهسازی اهمیت پیدا می کند. اگر سوالی در این زمینه دارید و می‌خواهید بدانید در این کار دقیقا چه محصولی و به چه شکلی ارائه می‌شود؛ در ادامه این نوشتار به پاسخ خود خواهید رسید. راه‌ها شریان‌های حیاتی هر کشوری هستند که حمل و نقل انسان، کالا و اتصال شهرها و روستاها به یکدیگر از کاربرد آن ها است. فرایند راهسازی پیچیدگی‌هایی دارد؛ از مواد اولیه و زیرسازی و اجرای آن گرفته تا آسفالت‌کاری و مراحل پایانی که هر یک نیازمند ابزار خاص خود هستند. خرید ماشین آلات راهسازی در اینجا اهمیت پیدا می کند؛ زیرا در تسریع انجام پروژه‌ها نقش به سزایی دارد.

انواع ماشین آلات راهسازی

این ماشین‌ها انواع گوناگون و کارکردهای متفاوتی از جمله بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر و ماشین‌های حمل نخاله و آسفالت‌کاری دارند. برخی از آن ها جهت تخریب و خاکبرداری، برای همواری سطح، حمل مواد اولیه و نخاله و برای اموراتی همچون تهیه آسفالت و هموار و متراکم کردن آن استفاده می‌شوند. برخی دیگر نیز کاربردهای همانند دارند. به عنوان مثال برای خاکبرداری نه تنها از بیل مکانیکی بهره گرفته می شود؛ از لودر و بولدوزر نیز استفاده می کنند. تفاوت این ماشین ها در سفتی و نرمی خاک و گستره منطقه خاکبرداری است. معمولا بولدوزر برای مسطح کردن زمین با خاک سفت یا لایه سنگ استفاده می شود؛ اما لودر برای خاک‌های نرم‌تر و فضای کوچک‌تر و بیل مکانیکی برای کندن گودال کاربر دارد. هر یک از این دستگاه‌ها به فراخور عملکرد، دارای قطعات مختلفی هستند که خرابی هر یک از آن ها سبب ایجاد اختلال در کار دستگاه خواهد شد. بنابراین مهم است که اگر از این ماشین‌ها استفاده می‌کنید؛ نگرشی کلی از قطعات گوناگون و روش کار آن داشته باشید.

ماشین آلات راهسازی چه قطعاتی دارند؟

این دستگاه‌ها هر یک از قسمت‌هایی همچون چرخ، موتور، کابین، جک، بازو، زیربندی و غیره تشکیل شده اند. برخی از قطعات بین این ماشین‌ها مشترک بوده و برخی تنها مخصوص یکی از ماشین ها هستند.

قطعات لودر

لودر از یک کابین و بازویی کوتاه تشکیل شده است که یک بیل دارد. معمولا برای تخلیه خاک یا نخاله و حتی خاک‌برداری‌های کوچک از لودر استفاده می‌شود. لودرها در دو گونه چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری وجود دارند  که هر یک توانایی حرکت در سطوح گوناگون را دارد. این ماشین ها به طور کلی چند قسمت از جمله موتور، سیستم هیدرولیک، شاسی و جام دارند.
  • موتور، نیروی لازم جهت حرکت دستگاه را فراهم می‌کند.
  • شاسی یا کابین لودر همان شاسی تراکتور است که در لودرهای چرخ لاستیکی کمرشکن و در چرخ زنجیری ها یک پارچه است.
  • هیدرولیک سیستمی است که نیرو را از موتور به جام یا بیل لودر منتقل کرده و سبب حرکت آن می‌شود.
  • جام بیل یا باکت لودر نیز همان قسمتی است که عمل بارگیری و تخلیه از طریق آن انجام می‌شود.

بولدوزر

بولدوزر نیز یکی از ماشین آلاتی است که جهت خاکبرداری و مسطح کردن زمین از آن استفاده می شود. این وسیله در صنعت راهسازی کاربردهای زیادی از جمله هموار کردن راه برای دیگر ابزار و ماشین‌ها، حفر کانال و کندن زمین دارد. بولدوزر نیز همانند لودر از قطعات گوناگونی همچون کابین، تیغه، سیستم کنترل، ریپر تشکیل شده است.
  • تیغه بولدوزر انواع گوناگون داشته و جهت برش سنگ، جا به جایی خاک، حفر و نیز حمل مواد کاربرد دارد.
  • سیستم کنترل و هدایت نیز کابلی یا هیدرولیکی است که تعمیرات سیستم هیدرولیکی راحت‌تر بوده و کار با آن آسان‌تر است. با این حال سیستم کابلی نسبتا ساده‌تر نصب می‌شود.
  • ریپر قسمتی است که پیش از حفر یا خاکبرداری، خاک را سست می‌کند و عملکردی مانند شخم زدن دارد. به طوری که از آن جهت کندن سطوح آسفالتی یا شکستن بتن، پاکسازی زمین از ریشه‌ها و آماده سازی محل برای کار باقی ماشین آلات از آن استفاده می‌شود.

بیل مکانیکی

از بیل جهت خاکبرداری و ایجاد گودال در زمین‌هایی با خاک نرم و گاه خرده‌سنگ استفاده می‌شود. این دستگاه همچنین خاک حفاری‌شده را حمل کرده و در محل موردنظر تخلیه می‌کند و برای بارگیری انواع مواد و مصالح از آن استفاده می شود. بیل‌ها نیز دو گونه چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری داشته و علاوه بر قسمت موتور و کابین و سیستم هیدرولیک از تیرک اصلی، بازو و بیل یا جام تشکیل شده‌اند. بازوی بیل مکانیکی از طرفی به تیرک اصلی و بدنه و از طرفی به جام متصل است و با سیستم هیدرولیک به حرکت در می‌آید.

خرید ماشین آلات راهسازی

معمولا کارخانه تولیدکننده هر محصول و درواقع هر برندی، لوازم یدکی و قطعات مخصوص ماشین آلات خود را نیز می‌سازند. بنابراین عاملان فروش قطعات ماشین آلات راهسازی معمولا لوازم یدکی و قطعات را نسبت به برند محصول موردنظر ارائه می‌دهند. جهت خرید ماشین آلات راهسازی به نمایندگی‌های مجاز هر برند یا به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید. انواع این فروشگاه‌ها علاوه بر جمع‌آوری انواع قطعات و لوازم یدکی جهت راحتی خرید، ضمانت‌نامه و گارانتی‌های معتبر نیز ارائه می‌کنند. سایت روت‌کالا یکی از مراکز فروش قطعات ماشین آلات راهسازی است که با رابط کاربری ساده و امکانات فراوان شما را در خرید یاری می‌دهد.

در پایان

امیدواریم این نوشتار کار خود را در زمینه آشنایی مختصر با فروش قطعات ماشین آلات راهسازی به خوبی انجام داده باشد. در این مقاله معرفی کوتاهی در رابطه  برخی از این ماشین آلات و قطعات اصلی آنها انجام شد. در این نوشتار همچنین بررسی راه‌های خرید دستگاه‌های سنگین و ابزارآلات آن ها نیز به اختصار صورت گرفت و فروشگاه آنلاین ایده آل و مطمئنی نیز معرفی شد. در انتها نیز کمی از لزوم خرید محصول ایرانی صحبت کردیم. اگر ماشین آلات انتخاب شما است می توانید به سایت روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد