فرش وینتیج کاشان

0

فرش وینتیج کاشان : فرش وینتیج یا کهنه نما یکی از پرطرفدارترین فرش ها در این روزها است. پیش از آن، فرش های دستبافت کهنه و پاخورده را بسیاری از افراد می خریدند یا به این نوع فرش جهت تکمیل دکوراسیون مورد نظر خود علاقه داشتند.

اما با تولید فرش های وینتیج و عرضه آن ها در بازار، بسیاری از مردم به جای خرید فرش دستبافت کهنه، این دست از فرش ها را تهیه می کنند. خوب است بدانید که فرش های وینتیج بر اساس رنگ، طرح، نقش، متراژ، جنس و بسیاری موارد دیگر به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

فرش وینتیج کاشان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از دسته بندی های بسیار مهم فرش های وینتیج بر اساس طرح آن ها صورت می گیرد. از جمله معروف ترین طرح های فرش وینتیج می توان به طرح کاشان، طرح ترک، طرح قشقایی و غیره اشاره کرد. در ادامه جهت آشنایی بیشتر شما با فرش وینتیج کاشان که یکی از بهترین طرح های فرش وینتیج است، ویژگی ها و مزیت های این فرش را شرح می دهیم.

فرش وینتیج کاشان چند نوع دارد؟

فرش کاشان وینتیج دو نوع دستبافت و ماشینی دارد. این دو نوع از نظر رنگ، طرح، متراژ و بسیاری موارد دیگر شباهت بسیار زیادی دارند. تفاوت فرش های ماشینی و دستبافت کاشان وینتیج در چگونگی بافت و تولید آن ها است.

به شکلی که فرش های ماشینی وینتیج کاشان در کارخانه ها فرش بافی تولید می شوند اما، فرش های دستبافت توسط افراد بافنده فرش بسیار ماهر با استفاده از بهترین الیاف و ابزارهای مربوطه بافته می شوند. نکته مهم در رابطه با فرش های دستبافت کاشان این است که قیمت این فرش ها نسبت به نوع ماشینی آن ها بیشتر است.

طرح فرش کاشان

همانطور که پیش تر گفته شد؛ فرش ها در انواع طرح ها بافته می شوند. فرش کاشان نیز سه طرح متفاوت با عناوین طرح گل افشان، طرح لچک ترنج و طرح خشتی دارد. هر یک از این طرح ها در نوع و نقش بافته شده، متفاوت هستند. همچنین این تفاوت طرح ها باعث افزایش یا کاهش قیمت می شود. در ادامه هر یک از این طرح ها را به شکل مفصل تری برای شما شرح می دهیم.

فرش کاشان با طرح گل افشان

همانطور که از عنوان این نوع طرح مشخص است؛ گل ها و بوته های بافته شده در فرش به صورت پراکنده و آشفته هستند. ضمن اینکه بالا تا پایین فرش کاملا متصل است و به هر یک از گل ها نگاه کنید به گل یا نقشی دیگر وصل شده است. طرح گل افشان در بیشتر موارد لچک و ترنج ندارند.

فرش کاشان با طرح لچک ترنج

فرش های کاشان که با طرح لچک ترنج بافته می شوند؛ یک ترنج در وسط آن و ۴ لچک در اطراف ترنج قرار دارد. به شکلی که در این طرح فرش کاشان نقش های اسلیمی و گل های شاه عباسی را مشاهده می کنید. در واقع فرش های لچک ترنج کاشان، نمونه طرح سنتی فرش هستند.

فرش کاشان با طرح خشتی

فرش وینتیج کاشان طرح خشتی به صورتی است که در آن خشت هایی با نقش های گل و بوته در آن ها مشاهده می کنید. به شکلی که در یک فرش چندین خشت وجود دارد که در هر خشت نقش متفاوتی بافته شده است. این خشت ها نیز ممکن است به صورت های مورب یا عمودی بر یکدیگر قرار گیرند.

خصوصیات فرش وینتیج کاشان

در خرید فرش کاشان وینتیج یا کهنه نما باید به بسیاری از ویژگی ها و تفاوت های این فرش نسبت به فرش های ترک و غیره توجه کنید که، پس از خرید فرش کاشان دچار هیچ مشکلی نشوید. به همین جهت در ادامه مهم ترین ویژگی های این فرش را برای شما توضیح می دهیم.

متراژ های خاص فرش وینتیج کاشان

تمامی فرش ها از نوع ماشینی یا دستبافت در هر طرحی، اندازه های متنوعی دارند. در رابطه با فرش وینتیج باید بدانید که این فرش را در اندازه های ۶ متری، ۹ متری و ۱۲ متری تولید می کنند. تفاوت متراژ این فرش ها به دلیل تفاوت در اندازه های مکان مورد نظر افراد است.

به طوری که در خرید فرش وینتیج باید به چگونگی مکان مورد نظر خود دقت کنید. چنانکه از این فرش با توجه به متراژهای مختلف آن در کافه ها، رستوران ها، منازل وغیره می توان استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که هر اندازه فرش انتخابی شما بزرگ تر باشد؛ قیمت آن بیشتر خواهد بود.

بنابراین سرای ابریشم دست مشتریان خود را از جهت طرح و ویژگی های فرش وینتیج کاشان باز گذاشته است تا مشتریان با توجه به سلیقه خود آن را تهیه کنند.

جنس نخ فرش وینتیج کاشان

یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با فرش ها، جنس نخ آن ها است. زیرا هر اندازه جنس نخ به کاررفته در یک فرش مرغوب تر باشد؛ کیفیت و مقاومت بیشتر فرش را به همراه دارد. به همین دلیل فرش های وینتیج یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین فرش ها هستند.

زیرا جنس نخ به کار رفته در فرش های کاشان از پشم است. طوری که طول عمر و ماندگاری فرش شما را نیز تضمین می کند. بنابراین اگر خواستار فرشی با کیفیت و کم هزینه هستید؛ بهتر است فرش های وینتیج کاشان را جهت استفاده در مکان مورد نظر خود تهیه کنید.

 

اگر فرش وینتیج انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد