فرش ماشینی خوب

0

فرش ماشینی خوب : فرش در خانه های ایرانی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است. حتی امروزه که سرامیک، کف پوش های جدید و پارکت ها مد شده اند، بازهم در بیشتر خانه های ایرانی فرش جایگاه مخصوص خود را دارد. زیبایی فرش ها با هیچ یک از محصولات مدرن امروزی قابل مقایسه نیست.

فرش ماشینی خوب

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : فرش های ماشینی، امروزه به شدت رواج پیدا کرده و موفق به جذب مشتریان زیادی به خود شده است. فرش ماشینی با الگو برداری از طرح های فرش، با محدودیت های کمتری در تولید مواجه بوده و انواع فرش ماشینی با طرح های مختلف روانه بازار شده است. این فرش از قیمت مناسب تری نسبت به فرش های دستبافت برخوردار بوده و به صرفه تر از سایر فرش ها است. در ادامه به توضیح بیشتر فرش ماشینی خوب خواهیم پرداخت.

فرش ماشینی خوب به وسیله چه دستگاهی تولید شده و چه جنسی دارد؟

فرش های ماشینی به واسطه ماشین آلات مختلفی تولید می شوند که می توان به دستگاه های تکسیما، واندویل، شونهر وغیره اشاره کرد. جنس هر فرش ماشینی می تواند آکریلیک یا پروپلین و مخلوطی از این دو بوده یا از جنس ابریشم مصنوعی (پلی استر) باشد.

باید بدانید که فرش های آکریلیک صد در صد از قیمت بالاتری نسبت به سایر فرش های ماشینی برخوردار است. این در حالی است که فرش هایی که از ابریشم مصنوعی در بافت آن ها استفاده شده باشد، به دلیل عدم پرز دهی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. همچنین این فرش ها با ثبات و درخشندگی بالا و شستشوی بسیار آسان در بازار های جهانی مورد توجه قرار گرفته اند.

اگر قیمت فرش برای شما مهم نیست، می توانید نمونه صد در صد آکریلیک را خریداری کنید. اما اگر کیفیت بالا مد نظر شما است، می توانید فرش های ماشینی از جنس ابریشم مصنوعی را تهیه کنید.

شانه و تراکم فرش ماشینی به چه صورت است؟            

امروزه اکثر فروشگاه های عرضه فرش ماشینی با کیفیت، فرش هایی با شانه و تراکم مختلف را در فروشگاه خود موجود دارند.

فرش های ماشینی بر اساس شانه به ۳۵۰، ۴۴۰، ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ تقسیم می شوند. تراکم فرش ها نیز بر اساس نوع ماشین بین ۷۰۰ تا ۴۵۰۰ است. شما نیز می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها را به دلخواه سفارش دهید.

اگر هدف شما خریداری فرش ماشینی خوب است، می توانید فرش های با تراکم بالا را خریداری کنید. در ادامه مطلب به بررسی فرش های تراکم بالا خواهیم پرداخت.

نکاتی جهت نگهداری فرش ماشینی

فرش یکی از مهم ترین و با ارزش ترین وسایلی است که برای مراقبت و نگهداری آن نکاتی را باید رعایت کرد. اگر فرش ماشینی خوبی را خریداری می کنید، پس باید به خوبی از آن نگهداری کنید. رعایت کردن موارد زیر موجب جلوگیری از رسیدن هر گونه آسیب به فرش شده و باعث افزایش عمر آن می شود.

اولین موردی که در نگهداری فرش ماشینی باید مد نظر داشت این است که از نگهداری فرش در محیط های مرطوب جلوگیری کنید. زیرا رطوبت دشمن فرش بوده و با توجه به جنس فرش که معمولا از پنبه جوت در آن استفاده می شود، به سرعت دچار پوسیدگی می شود.

از قرار دادن فرش در معرض حرارت خودداری کنید. برای مثال اگر سیستم گرمایشی منزل شما بخاری است سعی کنید فرش را کمی دورتر از بخاری پهن کنید.

اگر فرش شما روی سرامیک حرکت می کند، سعی کنید از ترمز های مخصوص فرش، جهت جلوگیری از سر خوردن آن استفاده کنید.

در صورت کثیف شدن فرش به واسطه انواع مایع ها و لکه ها سریعا به تمیز کردن فرش از طریق مواد شوینده مخصوص اقدام کنید.

سعی کنید تا حد امکان از قرار دادن اشیاء سنگین مانند کمد و مبل روی فرش جلوگیری کنید. پیش از قرار دادن این قبیل از اشیا روی فرش از موکت چند لایه یا فوم فشرده استفاده کنید. پس از گذشت مدتی وسایل را جا به جا کنید تا به فرش آسیبی نرسد.

تا حد امکان سعی کنید فرش را به صورت رول شده جمع کنید؛ تا کردن فرش به آن آسیب رسانده و باعث ایجاد برآمدگی می شود.

 

بهتر است فرش را به صورت هفتگی جارو کنید؛ این امر سبب می شود تا فرش پاکیزه مانده و آشغال های ریز موجود روی آن تمیز شوند.

جهت جلوگیری از سایش فرش، آن را هر شش ماه یکبار سر و ته کنید.

فرش را هرگز در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

علاوه بر نکاتی که گفته شد، بهتر است جهت شستشوی هر چه بهتر فرش آن را به قالیشویی های معتبر بسپارید. قالیشویی ها با به کار گیری دستگاه های به روز و مواد مرغوب فرش شما را شستشو می دهند. این کار مانع از آسیب رسیدن به بافت فرش شده و بافت اصلی آن حفظ می شود.

به هر فروشگاه فرش ماشینی در هر جا که مراجعه کنید، باید تمامی این نکات را در اختیار شما قرار دهند؛ یا بهتر است خودتان این نکات را از اینترنت مطالعه کرده و رعایت کنید.

شرایط خرید فرش ماشینی خوب

فرش ماشینی جز آن دسته از فرش هایی است که در طرح و رنگ بسیار متنوع بوده و موفق به جذب مشتریان زیادی به خود شده است. بسیاری از فروشگاه ها مانند سرای ابریشم برای اینکه فشاری در جهت تامین هزینه فرش به مشتریان وارد نشود، امکان خرید قسطی را برای آن ها فراهم کرده اند.

اگر پول نقد در دسترس دارید می توانید کل هزینه فرش را پرداخت کرده و آن را به منزل بیاورید. در غیر اینصورت می توانید با پرداخت اقساطی که فروشنده برای شما تعیین می کند، هزینه فرش را پرداخت کنید.

خرید فرش ماشینی به صورت قسطی از مزایا و معایبی برخوردار است. خرید قسطی به شما این امکان را می دهد که هزینه را طی چند فقره چک پرداخت کرده و طبق این شرایط هزینه آن را از سایر هزینه ها جدا کنید. اما از طرف دیگر در خرید قسطی فرش، شما مبلغی بیشتر از قیمت اصلی فرش پرداخت می کنید که ممکن است برای بعضی از افراد سنگین باشد.

به طور کلی اگر قصد خریداری یک فرش ماشینی از نوع خوب آن را دارید، بهتر است به نکات بالا توجه داشته باشید. اگر در منزل خود فرش ماشینی خوبی دارید با رعایت کردن نکاتی که در بالا گفته شد می توانید موجب افزایش عمر فرش خود شوید. در این مطلب سعی کردیم تا حدودی شما را با ویژگی های یک فرش ماشینی مرغوب آشنا کنیم. با خواندن این مطلب اطلاعات زیادی راجع به آن کسب خواهید کرد.

 

اگر فرش ماشینی انتخاب شما است می توانید به سایت سرای ابریشم مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد