سیر تا پیاز مراحل ثبت برند مواد غذایی

0

سیر تا پیاز مراحل ثبت برند مواد غذایی : یکی از طبقه های پر کاربرد در ثبت برند، طبقه مواد غذایی است. از آن جایی که مردم همواره به سلامتی خود و اعضای خانواده اهمیت می دهند بنابراین به دنبال مواد غذایی هستند که کیفیت آن ها مورد تایید باشد. به همین دلیل این موضوع که بسیار ساده به نظر می رسد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

سیر تا پیاز مراحل ثبت برند مواد غذایی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه شرکت های ثبت برند زیادی در سطح جامعه به وجود آمده اند. این شرکت ها وظیفه به ثبت رساندن برند ها از جمله برند مواد غذایی را بر عهده دارند. در ادامه به بررسی سیر تا پیاز مراحل ثبت برند مواد غذایی خواهیم پرداخت.

مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی

یکی از مراحل طی کردن ثبت برند، ارائه مدارک به شرکت ثبت است. شما باید این مدارک را تکمیل نموده و سپس به شرکت های ثبت مراجعه کنید. ارائه مدارک بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن اشخاص متفاوت است.

مدارک اشخاص حقوقی

یک نسخه کپی از آگهی تاسیس و هر نوع تغییرات مانند تغییر آدرس، نام، مدیر عامل و همچنین روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات.

گرفتن یک نسخه کپی از مجوز های شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس و ارائه آن.

اگر برندی که برای مواد غذایی خود انتخاب نموده اید، حروف لاتین دارد ارائه کپی از کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل آن.

کپی از شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت.

مهر شرکت.

ارائه وکالتنامه وکیل در صورتی که امور ثبت برند را وکیل دنبال می کند.

و در آخر ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضا در ابعاد ۱۰×۱۰.

مدارک اشخاص حقیقی

کپی از شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی ثبت برند مواد غذایی.

کپی از جواز کسب یا هر گونه مجوز فعالیت.

کپی کارت بازرگانی به نام متقاضی در صورتی که برند انتخاب شده لاتین باشد.

ارائه نمونه ای از علامت تجاری مورد تقاضا در ابعاد ۱۰×۱۰.

اگر امور ثبت برند را وکیل دنبال می کند، ارائه کپی از وکالتنامه به شرکت ثبت برند الزامی است.

مراحل ثبت برند مواد غذایی

پس از تکمیل مدارک نوبت به طی کردن مراحل ثبت برند می رسد. در ادامه سیر تا پیاز مراحل ثبت برند مواد غذایی را خواهیم گفت. همانگونه که قبلاً گفته شد برای طی این مراحل، الزاماً باید شرکت ها وارد عمل شوند. یعنی شناسایی تولید کنندگان مواد غذایی در بازار توسط بازرسان بهداشت و همچنین مصرف کنندگان به دلیل اهمیت سلام مردم ضرورت ثبت برند را اثبات می کند.

نخستین قدم برای ثبت برند، داشتن یک طرح منحصر به فرد و با طراحی مختص آن تولید کننده است. این طرح نه تنها توانایی ایجاد تمایز بین محصولات و خدمات شرکت را دارد، بلکه تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

عدم استفاده از ترکیبات موازی و کپی برداری از سایر برند ها، عدم استفاده از علائم فریبنده، قابلیت معرفی محصول و عدم استفاده از برخی نشانه ها و حروف از مواردی است که باید در طرح برند مواد غذایی در نظر گرفته شود. جهت اطلاع از شرایط ثبت برند و استعلام از برند مواد غذایی می توانید با کارشناسان شرکت ثبت فردا در ارتباط باشید.

استعلام برند از مهم ترین مراحلی است که هنگام ثبت برند انجام می شود. استعلام آنلاین برند با وجود ساده بودن در گفتار به دقت فراوانی نیاز دارد. به همین دلیل باید در این زمینه دقت فراوان داشته و بتوانید کوچکترین شباهت ها را تشخیص دهید.

پس از این مرحله باید تا حدود زیادی مطمئن شوید که مشابه این برند در هیچ جا ثبت نشده باشد. اگر برند شما مشابه برند های دیگر باشد باید به فکر نام دیگری برای برند مواد غذایی خود باشید.

همچنین شما می توانید امور ثبت برند خود را به دو صورت حضوری و آنلاین انجام دهید که هر کدام مراحل مربوط به خود را دارند.

ثبت برند به صورت حضوری

شما باید با در دست داشتن مدارکی که در بالا گفته شد به اداره ثبت برند مراجعه کرده و روند اداری ثبت برند را انجام دهید. پس از طی کردن کلیه مدارک اداری برند شما به ثبت می رسد.

ثبت برند از طریق سایت نیز مراحلی را به دنبال دارد و از مزایایی نیز برخوردار است. شما می توانید از طریق مراجعه به سایت ثبت فردا اقدام به ثبت برند مواد غذایی خود کنید. در ادامه به بررسی مراحل ثبت اینترنتی برند مواد غذایی خواهیم پرداخت.

ثبت آنلاین برند

در این روش ابتدا به پایگاه اینترنتی مالکیت صنعتی به قسمت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و اظهار نامه ثبت برند را در سامانه تکمیل می کنید. در این پایگاه لینک ثبت نام وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید. سپس وارد اولین مرحله ثبت نام می شوید و مراحل زیر را گام به گام باید طی کنید.

اولین مرحله هنگام ثبت نام، انتخاب نوع اظهار نامه است. مرحله بعد پر کردن مشخصات مالک که شامل اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی است که وارد می کنید. بارگذاری مدارکی که در بالا ذکر شد به صورت اسکن مرحله سوم ثبت برند اینترنتی است.

بررسی دوباره و تایید اطلاعات و مدارک نیز مرحله چهارم ثبت برند از طریق اینترنت است. پس از بررسی و تایید اطلاعات باید اقدام به پرداخت هزینه ثبتی از طریق اینترنت کنید. در مرحله آخر باید شماره اظهار نامه و رمز از طریق تلفن دریافت شود. سپس نوبت به امضای نسخه تایید شده می رسد که فرد باید یکی از نسخه ها را همراه با فیش به آدرس مرکز ارسال کند.

پس از تکمیل اظهار نامه و ارائه مدارک، کارشناس مربوطه به برند مواد غذایی رسیدگی کرده و نتیجه را اعلام می کند.

در این مقاله سعی کردیم سیر تا پیاز مراحل ثبت برند مواد غذایی را به شما شرح دهیم. پس از مطالعه این مطلب و آشنایی با کلیه مراحل ثبت برند مواد غذایی چه به صورت حضوری چه به صورت آنلاین اقدام به ثبت برند مواد غذایی کنید. موسسه ثبت فردا سیر تا پیاز این مراحل را به صورت حضوری و آنلاین برای شما انجام می دهد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد