جدیدترین ماشین آلات راهسازی کدامند؟

0

جدیدترین ماشین آلات راهسازی کدامند؟ تجهیزات ساخت و ساز جاده جهت رشد زیرساخت‌ها در سطح ملی اهمیت به سزایی دارند.

جدیدترین ماشین آلات راهسازی کدامند؟

جاده بخش مهمی از زیرساخت‌های یک کشور است؛ به گونه‌ای که آن ها به عنوان شریان‌های یک قلمرو جغرافیایی در نظر گرفته می‌شوند. جاده‌های خوب نه تنها حمل و نقل را آسان‌تر می‌کنند؛ بلکه به شکلی قابل توجه به اقتصاد نیز سود می‌بخشد.

این جاده‌ها هستند که ارتباط بین دو شهر و مناطق روستایی را فراهم می‌کنند. در این رابطه باید بدانید که برای ساخت جاده‌ها و بزرگراه‌ها از جدیدترین ماشین آلات راهسازی با اصول و عملیات مکانیکی استفاده می شود. بنابراین در ادامه به بررسی جدیدترین ماشین آلات و قطعات ماشین آلات راهسازی می‌پردازیم.

انواع جدیدترین ماشین آلات راهسازی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : جدیدترین ماشین آلات راهسازی کدامند؟ ماشین آلات راه و ساختمان سازی انواع وسیعی داشته و توضیح تمام آن ها ممکن نیست؛ اما در ادامه مقاله سعی کرده‌ایم که تجهیزات و جدیدترین ماشین آلات راهسازی که برای ساخت و ساز جاده‌ها از آن ها استفاده می شود را شرح دهیم.

پخش کننده آسفالت یا آسفالت پاور (Asphalt Paver)

جدیدترین ماشین آلات راهسازی کدامند؟ یکی از جدیدترین ماشین آلات راهسازی پخش کننده آسفالت یا آسفالت پاور نام دارد. جهت ساخت و ساز جاده آسفالت ماده اولیه بسیار مهم است. آسفالت از فرآوری نفت به دست می‌آید و مانند مواد سیمان سیاه تا قهوه‌ای است.

در هنگام احداث جاده از روکش آسفالت جهت توزیع، شکل دهی و فشرده سازی لایه آسفالت استفاده می‌شود. به طور معمول دستگاه آسفالت به تنهایی کار پخش آسفالت را انجام می‌دهد؛ اما گاهی اوقات توسط کامیون کمپرسی روی آسفالت کشیده می‌شود. از این ماشین برای زیرساخت‌های بزرگ و کوچک مانند موارد زیر استفاده می شود:

  • جاده‌ها
  • بزرگراه‌ها
  • باند فرودگاه‌ها
  • تعداد زیادی از پارکینگ ها
  • پیاده روها
  • و بسیاری موارد دیگر

لودر (Loader)

لودرها یکی از متداول‌ترین ماشین آلات سنگین در صنعت ساخت و ساز است. هدف اصلی استفاده از لودر، جابه جایی ماسه، خاک، گل، زباله و هرگونه مواد موجود روی زمین است. یک محفظه اصلی که جلوی لودر قرار می‌گیرد؛ بارهای مورد نظر را جا به جا می‌کند.

علاوه بر این که لودر در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد، در کشاورزی، معدن، مهندسی عمران، پروژه‌های مهندسی شهری، کارهای خاکی کوچک و صنعت چوب نیز کاربرد دارد. بنابراین لودر یک ماشین آلات ساختمانی سنگین بسیار مهم و در عین حال مدرن است.

بولدوزر (Bulldozer)

بولدوزر‌ها دستگاه‌های سنگین عمرانی هستند که با استفاده از تیغه ای که در جلوی خود دارند؛ برای پاکسازی زمین و درجه بندی اراضی از آن ها استفاده می شود. چرخ‌های بولدوز‌ها به صورت زنجیری است که این امکان باعث می‌شود که بولدوز‌ها برای کار در مناطق سخت مانند مناطق سنگی و گلی وغیره مناسب باشند.

انواع بولدوزر

اگر در مورد قسمت‌های بولدوزر صحبت کنیم؛ عمده‌ترین قسمت‌های آن تیغه، چاک دهنده و خراشنده است. انواع بولدوزرها دارای تیغه، چاک دهنده و همچنین خراشنده هستند. با این حال برخی از انواع بولدوزر خراشنده‌های هیدرولیکی دارند. بنابراین دو نوع اصلی بولدوزر شمال موارد زیر است:

  • بولدوزر با تیغ و چاک دهنده
  • بولدوزر با خراشنده‌های هیدرولیکی

اسکریپر (Scraper)

یکی از جدیدترین ماشین آلات راهسازی اسکریپر نام دارد. اسکریپر یکی از تجهیزات سنگین است که جهت خاکبرداری از آن استفاده می‌شود. قسمت پشت آن یک قیف متحرک عمودی با لبه بلند افقی دارد که به سمت بالا و پایین حرکت می کند. لبه جلویی به داخل خاک می‌رود و قیف را پر می‌کند. با پرشدن قیف، اسکریپر مواد موجود در محفظه خود را بدون استفاده از ماشین آلات دیگر به ناحیه ای دیگر منتقل می‌کند.

خندق کن (Trencher)

به ماشین‌هایی که برای حفر سنگرها، عملیات کشاورزی یا جایگذاری لوله‌های آب و فاضلاب و به صورت کلی لوله کشی از آن ها استفاده می شود؛ خندق کن یا ترنچر گفته می‌شود. انواع خندق کن‌ها اغلب بر اساس اندازه طبقه بندی می‌شوند. خندق کن‌ها از نظر چرخ به دو نوع چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری تقسیم می‌شوند. یکی از مهم ترین ویژگی‌های این ماشین تسریع عملکرد در حفر و نصب لوله کشی‌ها در حوزه راهسازی است.

غلتک ( compactor )

غلتک ها ماشین آلات مورد استفاده جهت کاهش اندازه مواد زائد از طریق تراکم هستند. کاربرد اصلی غلتک یا کامپکتور‌ها در پروژه‌های راهسازی متراکم کردن زمین‌های خاکی است که خاک سستی دارند. همچنین در برخی موارد در مکان‌های دفع زباله برای کاهش تراکم زباله‌ها نیز از این ماشین استفاده می‌شوند.

کمپرسورها در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند. به طور معمول غلتک‌ها از هیدرولیک تغذیه می‌شوند و بسیار مفید هستند. انواع مختلفی از غلتک ها مانند کمپرسورهای صفحه ای، کمپرسورهای لرزش، کمپرسورهای غلطک‌های فلزی وغیره وجود دارند.

بیل مکانیکی (Excavators)

بیل مکانیکی از جمله جدیدترین ماشین آلات راهسازی و چند منظوره هستند که برای حفاری یا جابجایی اشیا بزرگ از آن ها استفاده می‌شود. آن ها همچنین به عنوان خاک بردار یا بیل‌های ۳۶۰ درجه‌ای شناخته می‌شوند. از ماشین آلات ساختمانی بیل مکانیکی به طور گسترده در مکان‌های ساختمانی مانند جاده‌ها، ساختمان‌ها، بزرگراه‌ها، آسمان خراش‌ها وغیره  استفاده می‌شود.

استفاده از بیل مکانیکی باعث می‌شود که کار آسانسور و حمل بسیار آسان و سریع انجام شود. طراحی بیل مکانیکی بسیار متمایز است. این دستگاه تقریبا در هر نقطه به راحتی قابل تشخیص است. بازوی بلند مهم ترین قسمت دستگاه خاکبرداری بیل مکانیکی است.

خرید ماشین آلات راهسازی

با توجه به هزینه سنگین جدیدترین ماشین آلات راهسازی یکی از دغدغه‌های اصلی پیمانکاران، سازندگان و به طور کلی مصرف کنندگان قطعات ماشین آلات راهسازی، یافتن ماشین آلات راهسازی ایرانی یا خارجی با کیفیت و با شرایط خرید مناسب است.

در این رابطه سایت روت کالا، اولین و بزرگترین سایت فروش آنلاین قطعات راهسازی شرایط ویژه‌ای را برای خرید ماشین آلات راهسازی در نظر گرفته است. با استفاده از خدمات این سایت، قادر به خرید اقساطی ماشین آلات راهسازی ایرانی و ماشین آلات راهسازی خارجی با شرایط فوق‌العاده خواهید بود.

کلام آخر

امروزه ماشین آلات راهسازی فراوانی جهت سهولت در کار راهسازی و ساختمان سازی به وجود آمده اند. شناخت جدیدترین ماشین آلات راهسازی اولین قدم راهسازی و ساختمان سازی است. درست است که شناخت و بررسی تمام ماشین آلات ریز و درشت راهسازی بسیار دشوار است؛ اما در این مقاله علاوه بر معرفی قطعات ماشین آلات راهسازی جدید، پیشنهاد خرید اقساطی ماشین آلات راهسازی و خرید ارزان آن از سایت روت کارا را نیز به شما عزیزان ارائه کردیم.

اگر ماشین آلات انتخاب شما است می توانید به سایت روت کالا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد