ثبت شرکت در کانادا در چند مرحله

0

ثبت شرکت در کانادا در چند مرحله : دلایل زیادی باعث شده است که کانادا به عنوان یک کشور مرجع جهت جذب سرمایه های جهانی تلقی شود. مرکزیت بسیاری از منابع در این کشور و پیشرفت مناسب سرمایه گذاری های انجام شده، افراد زیادی را جهت کسب ثروت به این کشور جذب کرده است.

ثبت شرکت در کانادا در چند مرحله

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در واقع کانادا قوانین کشوری خود را به گونه ای تنظیم کرده است که به کارآفرینان از هر جای جهان فرصت سرمایه گذاری و همچنین اجازه خروج سود سرمایه را می دهد. همین مساله افراد با ایده های خلاقانه را به سمت ثبت شرکت در کانادا در چند مرحله و پیش برد اهداف خود سوق داده است.

مراحل ثبت شرکت در کانادا در چند مرحله

ثبت شرکت در کانادا در چند مرحله انجام می شود که در این مقاله به صورت مختصر در اختیار شما قرار می گیرد. قبل از هر گونه اقدامی جهت ثبت شرکت در کانادا بهتر است قصد خود را از نوع فعالیت مورد نظرتان مشخص کنید. تصمیم گیری درباره نوع فعالیت و شرکتی که قصد احداث آن را دارید؛ مهم ترین مرحله در ثبت شرکت در کانادا است.

۱. چه نوع شرکتی مناسب فعالیت شما است؟

شرکت ها دارای چند نوع هستند که از میان آن ها شرکت های مشارکتی، انحصاری و سهامی از مهم ترین انواع آن محسوب می شوند. شرکت هایی که دارای مالکیت های انحصاری هستند؛ تحت مالکیت یک شخص حقوقی قرار می گیرند. معمولا ثبت شرکت های انحصاری توصیه نمی شود زیرا مالیات های فردی گریبان گیر شرکت می شود و هزینه های زیادی به فرد متحمل می شود. از طرفی شکست فردی مالک، باعث ورشکستگی شرکت و در نهایت ضرر رسیدن به هر دو است.

شرکت مشارکتی یکی از ایده آل ترین پیشنهادات جهت ثبت شرکت در کانادا است. شما باید حداقل یک نفر دیگر را برای مشارکت انتخاب کنید و اهداف مشترکی برای ثبت یک شرکت ایجاد کنید. از مزیت های شرکت هایی با این عنوان می توان به کمتر بودن امکان ورشکستگی افراد اشاره کرد.

ثبت شرکت های سهامی بهترین روش سرمایه گذاری در کانادا محسوب می شوند. در این روش نیز دو تا چند نفر باید با مشورت یکدیگر تصمیم به اقدامات مشترکی بگیرند. از عمده تفاوت هایی که در این روش وجود دارد؛ این است که ضرر بین تمام اعضای سهیم در منافع شرکت تقسیم می شود.

۲. مهیا بودن حداقل شرایط ثبت شرکت در کانادا

اگرچه قوانین کانادا جهت سرمایه گذاری افراد غیر کانادایی بسیار کمک کننده است؛ اما حداقل شروط را باید رعایت کنند. به عنوان مثال افراد خواهان ثبت شرکت باید دارای سوابق مدیریتی باشند. در غیر این صورت از نظر سازمان های مربوطه استحقاق ثبت شرکت را ندارند.

همچنین شما به عنوان خواهان ثبت شرکت باید توانایی مالی مناسبی داشته باشید. یکی از شرایط ثبت شرکت در کانادا، توانایی سرمایه گذاری مبلغی در حدود ۱۶۰۰۰۰۰ دلار است که نوع سرمایه گذاری در آن اهمیتی ندارد. همچنین پرداخت ۸۰۰۰۰۰ دلار به دولت کانادا جهت تضمین یا وثیقه از جمله شروطی است که امر آسان ثبت شرکت در کانادا را کمی پیچیده می کند. اما اگر از نظر مالی با مشکلی مواجه نباشید؛ این مرحله به راحتی انجام خواهد شد.

۳. دریافت مجوزهای لازم

پس از مهیا بودن حداقل شرایط، بی درنگ به سراغ دریافت مجوزهای لازم بروید. هر اقدام قانونی مستلزم دارا بودن اجازه نامه های کتبی و رسمی است. دولت فدرال کانادا مرجع رسمی جهت کسب این مجوز ها است که برای دریافت آن ها باید مراحل اداری و قانونی را طی کنید. زمانی که اجازه نامه کتبی مبنی بر مجوز فعالیت تجاری در کانادا را دریافت می کنید تنها ۵۶ روز فرصت دارید که مراحل قانونی ثبت شرکت را انجام دهید.

در نتیجه بلافاصله فرم ها و درخواست نامه های مربوطه را پر کرده و به سازمان ناظر ارسال کنید. در این مرحله باید علاوه بر مجوزها، فرم هایی را در ارتباط با اظهارنامه های مالیاتی کامل کنید و به همراه دیگر مدارک مورد نیاز ارسال کنید. مسلما ثبت شرکت در کانادا در چند مرحله هزینه هایی را در بر دارد که موظف به پرداخت آن ها در فرایند ثبت شرکت هستید.

۴. انجام امور نهایی ثبت شرکت

پس از انجام کارهای اولیه ثبت شرکت، نوبت به تعیین نام شرکت، حوزه فعالیت، محل دایر کردن شرکت و بسیاری از مسائل می رسد. در واقع در همین مرحله است که بر حسب نوع شرکت در حال ثبت، باید تفاهم نامه هایی امضا شود و میزان مشارکت اعضا مشخص شود. همچنین اگر تعهداتی میان اعضا و سهامداران تعیین شده است؛ باید به صورت کتبی و قانونی ثبت شود.

اگرچه شرکت به عنوان شخص حقوقی ماهیت قانونی می گیرد؛ اما مدیر یا مدیران حقیقی یا حقوقی شرکت باید به صورت واضح مشخص باشند. اطلاعات هویتی کامل مدیر یا مدیران طی فعالیت های قانونی دریافت و ثبت می شود. همچنین اگر مدیران به عنوان مقیم در حال فعالیت هستند؛ باید وضعیت اقامت آن ها به صورت کامل تشریح شود.

۵. طی مراحل تکمیلی

پس از آنکه ماهیت اصلی شرکت شکل گرفت؛ نوبت به انجام امور حاشیه ای می رسد. به عنوان مثال شما به عنوان مدیر باید قراردادهایی را با شرکت های بیمه منعقد کرده باشید. این شرکت ها، بیمه کارکنان تحت تکفل شما، بیمه ای که شامل خدمات و کالاها می شود را به عهده خواهند داشت.

توجه داشته باشید که گاهی پیش می آید که در برخی ایالت ها، ثبت شرکت در کانادا در چند مرحله انجام می شود. شما در مرحله پایانی باید به مدت زمان اتمام مجوز خود دقت داشته باشید و پیش از تمام شدن مدت زمان مشخص شده که در برخی ایالت ها ۵ سال است؛ نسبت به تمدید مجوزها و ثبت شرکت اقدام کنید. نداشتن سوء پیشینه، سابقه کیفری و همچنین سوابقی در زمینه ورشکستگی در ثبت شرکت در کانادا بسیار موثر است و گاهی در سرعت پیگیری فرایندهای ثبت تاثیر گذار است.

فرایند ثبت شرکت در کانادا امری تخصصی است و شما به مشاوره های تخصصی در این زمینه نیاز پیدا خواهید کرد. وب­سایت ثبت فردا با کادری مجرب و حرفه ای آماده خدمت رسانی به کارآفرینان و افراد صاحب ایده های خلاقانه جهت ثبت شرکت در کانادا است.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد