ثبت برند مواد غذایی در فوری ترین زمان

0

ثبت برند مواد غذایی در فوری ترین زمان : اگر بخواهیم برند را در جمله ای برای شما تعریف کنیم، می توان گفت: برند به نشانی گفته می شود که قادر است کالاهای تولیدی و خدمات ارائه شده توسط یک شخص را از کالا ها یا سایر خدمات متمایز سازد. مواد غذایی جزء آن دسته از نیاز های روزمره بشر بوده که همواره مورد مصرف قرار گرفته است.

ثبت برند مواد غذایی در فوری ترین زمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : توجه به برندی که از آن تغذیه تهیه می کنید از اهمیت بالایی برخوردار بوده و موجب سلامتی خود و اعضای خانواده می شود. طی گذر زمان شرکت های زیادی برای ثبت برند مواد غذایی به وجود آمده اند که هر کدام ویژگی های مربوط به خود را دارد. ثبت برند مواد غذایی در فوری ترین زمان از مهم ترین ویژگی هایی است که یک شرکت ثبت برند باید داشته باشد. در این مقاله به بررسی این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

چگونه ثبت برند مواد غذایی را در فوری ترین زمان انجام دهیم؟

به منظور اینکه برند شما در کمترین زمان ممکن به ثبت برسد، باید یکسری نکات را مد نظر داشته باشید. برای ثبت برند خود ابتدا باید مدارک لازم برای این کار را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند شامل موارد زیر می شود.

  • کپی از کارت ملی و اصل شناسنامه.
  • کپی برابر اصل از جواز تاسیس یا کسب، کپی از پروانه بهره برداری نیز قابل قبول است.
  • کپی از روزنامه تاسیس شرکت و روزنامه آخرین تغییرات شرکت در صورت ثبت برند حقوقی.
  • اگر برند انتخابی شما لاتین باشد، باید کپی برابر اصل کارت بازرگانی به شرکت ثبت ارائه شود.
  • ارسال گواهینامه های معتبر دریافتی و رزومه به شرکت
  • گواهی امضای محضر خطاب به اداره مالکیت معنوی و علامت برند.
  • فایل طراحی علامت برند.

با داشتن مدارکی که در بالا ذکر شد، روند اداری کار شما سریع تر پیش رفته و کار شما به روز بعدی به خاطر تکمیل نبودن مدارک موکول نمی شود.

دومین راهی که جهت ثبت برند مواد غذایی در فوری زمان وجود دارد، اقدام به ثبت برند از طریق سایت است. اگر از طریق اینترنت به ثبت برند خود اقدام کنید، دیگر صف های طولانی را تحمل نکرده و بدون دغدغه برند خود را به ثبت می رسانید. همچنین با اقدام از طریق اینترنت در وقت خود صرفه جویی کرده و هیچ هزینه رفت و آمدی را برای شما در پی ندارد.

شرایط ثبت برند مواد غذایی در فوری ترین زمان

ثبت برند مواد غذایی از آنجایی که مستقیماً با سلامتی انسان ها سروکار دارد، باید از نظر بهداشتی تایید شوند. این کار معمولاً بر عهده وزارت بهداشت معاونت غذا و دارو انجام می شود. اگر مواد غذایی شما جز حبوبات، خشکبار و غیره باشد، باید تاییدیه را از جهاد کشاورزی دریافت کنید.

مواد پروتئینی مانند گوشت نیز جهت ثبت برند باید از طریق سازمان دامپروری اقدام به کسب مجوز های لازم کنند. چنانچه قصد دارید برای ثبت برند اقدام کنید در ابتدا نیاز به کسب مجوز از ارگان های مرتبط را دارید. اگر این کار را انجام دهید در هنگام ثبت برند با مشکل مواجه نشده و ثبت برند شما در فوری ترین زمان انجام می شود.

چگونگی ثبت برند مواد غذایی در کمترین زمان

روند ثبت برند مواد غذایی در طبقه ۳۵ شغلی انجام می شود. پیش از ثبت برند باید استعلام گرفته شود که آیا برندی مشابه این برند وجود دارد یا خیر. اگر پاسخ منفی بود متقاضی می تواند در کمترین زمان ممکن اقدام به ثبت برند کند. جهت ثبت برند مواد غذایی باید نمونه ای از برند مورد استعلام قرار گرفته و به اداره مالکیت فرستاده شود. این روند ۳۵ تا ۴۰ روز کاری طول کشیده و پس از ثبت برند نزد اداره مالکیت باید سایر مراحل طی شود تا عملیات ثبت برند در کمترین زمان انجام شود.

مراحل ثبت برند مواد غذایی

برای اینکه برند مواد غذایی شما در کمترین زمان ممکن به ثبت برسد، باید یک سری مراحل را طی کنید. برای این کار الزاماً شرکت ها باید وارد کار شوند. یعنی شناسایی مواد غذایی توسط بازرسین بهداشت ضرورت دارد؛ زیرا با احراز شرایط مربوطه و شناخته شدن مواد غذایی امکان ثبت برند آن وجود خواهد داشت.

برخی از شرایط لازم برای یک برند مواد غذایی قابل قبول است اگر این شرایط را رعایت کند؛ عدم کپی برداری یا استفاده از ترکیبات موازی با سایر برند ها، عدم استفاده از علائم فریبنده، قابلیت معرفی محصول و عدم استفاده از برخی حروف و نشانه ها باید هنگام ثبت برند در نظر گرفته شود.

مراحلی که ذکر شد بخشی از مراحل ثبت برند مواد غذایی در فوری ترین زمان ممکن بوده که با طی کردن آن می توانید برند خود را به ثبت برسانید.

نکاتی درباره ثبت برند مواد غذایی

برند های مواد غذایی بهتر است با دیدگاه تجارت جهانی به ثبت رسیده شوند. مواد غذایی جزء آن دسته از مواردی است که بیشترین برند را در ایران و جهان به ثبت می رساند. به همین دلیل شرکت ها پس ثبت برند و مطرح شدن خود اقدام به صادرات مواد غذایی می کنند. بهتر است در هنگام ثبت برند حتماً به مجوز کسب و کار شرکت مربوطه توجه کرده و آن را فراموش نکنید؛ در غیر این صورت ممکن است افراد سودجو از این موقعیت سوء استفاده کرده و از شما کلاهبرداری کنند.

بعد از ثبت برند مواد غذایی در فوری ترین زمان حتماً توجه داشته باشید که اطلاعات مورد نیاز روی محصول درج شده باشد. اطلاعاتی که روی محصول درج می شود؛ شامل نام محصول، مواد تشکیل دهنده، سری ساخت، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، تاریخ تولید و انقضا، وزن خالص،نام و آدرس شرکت است. بسیاری از شرکت ها در کمترین زمان برند شما را به ثبت می رسانند، اما ممکن است کیفیت کار را پایین آورده و نکات لازم را رعایت نکنند؛ به همین منظور پیشنهاد می شود قبل از هر چیزی از مجوز شرکت ثبت برند اطمینان حاصل بفرمایید.

موسسه ثبت فردا یکی از شرکت های مطمئن در زمینه ثبت برند است که برند مواد غذایی شما را در کمترین زمان ممکن به ثبت می رساند. در این مقاله سعی کردیم شما را با ثبت برند مواد غذایی در کمترین زمان آشنا کنیم. پس از مطالعه کامل این مقاله اقدام به ثبت برند مواد غذایی خود کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد