آشنایی با تک تک مراحل خرید برند

0

آشنایی با تک تک مراحل خرید برند : در دنیای امروز خرید برند از عوامل موثر کسب اعتبار و شهرت برای شرکت ها و موسسات محسوب می شود. با داشتن برندی مخصوص کسب و کار و فعالیت خود، مشتریان با اطمینان بیشتری به شما اعتماد می کنند. همین عامل موجب گسترش کسب و کار و سود دهی شرکت یا موسسه می شود.

آشنایی با تک تک مراحل خرید برند

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آشنایی با تک تک مراحل خرید برند، قدم اول انتقال برند است. امکان خرید برند از سوی مالکانی که از آن ها استفاده نمی کنند، شما را از درگیری های ثبت برند نجات می دهد.

علاوه بر آن خرید برند های آماده که شهرتی هرچند کوچک در بین مردم دارند، شما را چندین قدم از سایر رقبا جلوتر خواهد برد.

در این مطلب مقایسه کوتاهی بین ثبت و خرید برند انجام شده و مزیت های خرید برند معرفی می شود. در نهایت شما را با مراحل خرید برند آشنا می کنیم. اگر قصد خرید یا فروش برند خود را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ثبت برند یا خرید برند؟

قبل از آشنایی با تک تک مراحل خرید برند، لازم است راجع به مزیت های آن همه چیز را بدانید. اگر با مراحل پیچیده ثبت برند آشنا باشید، خرید برند به عنوان راهکاری آسان پیش روی شماست. بسیاری از مدیران، موسسات و شرکت های مختلف با اطلاع از مشکلات و دشواری های فراوان مراحل ثبت برند، خرید برند را ترجیح می دهند.

ثبت برند اختصاصی شما شرایط ویژه ای دارد. بنابراین اگر زمان کافی برای طی کردن پروسه طولانی ثبت برند را ندارید، خرید برند جایگزین مناسبی است.

مزیت خرید برند چیست؟

برند هایی که پیش تر ثبت شده و فعالیت کرده اند تا حدودی به شهرت رسیده اند. شهرت این برندها، هرچند کم و کوچک، شما را چندین قدم جلوتر از سایر رقبا قرار می دهد. در نتیجه با صرفه جویی در زمان، سود دهی بیشتری نیز خواهید داشت.

علاوه بر این، با خرید برند آماده نیازی به پروانه بهره برداری و مجوز تاسیس ندارید و از انجام کارهای زمان بر و پیچیده رها می شوید. بنابراین آشنایی با تک تک مراحل خرید برند برای صرفه جویی در زمان و هزینه شما ضروری است.

آشنایی با تک تک مراحل خرید برند

۱.      انتخاب برند مورد نظر

برای خرید برند آماده، اول از همه برند مورد نظر را انتخاب می کنید. پیشنهاد می کنیم چند برند را مد نظر قرار دهید تا در صورت بروز مشکل در مراحل بعدی سراغ نام های دیگر بروید.

۲.     استعلام برند از اداره مالکیت صنعتی

زمانی که قرار است انتقال برند انجام شود، بعد از پیگیری استعلام های لازم از اداره ثبت علائم تجاری، به مدت اعتبار گواهی ثبت توجه کنید. اگر گواهی منقضی شده باشد، اجازه قانونی برای فعالیت با برند خریداری شده را نخواهید داشت. استعلام از اداره ثبت علایم تجاری برای اطمینان از بلامانع بودن فعالیت با برند، ضروری است.

۳.    حضور در دفترخانه برای تنظیم سند

با حضور خریدار و فروشنده در دفترخانه، سند صلح، یا به اصطلاح صلحنامه ای تنظیم می شود. سپس خریدار و فروشنده لازم است آن را امضا کنند. این سند در هر دفترخانه ای قابل تنظیم است اما بهتر است دفترخانه ای را انتخاب کنید که، تجربه بیشتری در تنظیم صلحنامه دارد.

۴.     انتقال کامل برند

برای خرید برند و انتقال آن، ۱۰ درصد مبلغ برند به صورت پیش پرداخت به فروشنده پرداخت می شود. سپس استعلام های ضروری از اداره ثبت علائم تجاری گرفته می شود تا از بلامانع بودن فعالیت با برند مطمئن شوید.

مابقی مبلغ قرارداد در دفترخانه و بعد از امضای سند صلح پرداخت می شود.

علاوه بر این ۱۰ درصد، مبلغ قرارداد توسط دفترخانه به عنوان حق کمیسیون از طرف خریدار و فروشنده دریافت می شود.

۵.     انتشار آگهی انتقال برند در روزنامه رسمی

بعد از آن که مراحل گفته شده به درستی انجام شد، برای شروع فعالیت با برند جدید، باید منتظر انتشار آگهی انتقال برند در روزنامه سراسری کشور بود. پس از چاپ این آگهی، برند به صورت کامل انتقال یافته و تمام ضوابط و قوانین فعالیت به وسیله برند جدید بر عهده شماست. برای انتقال درست و بدون مشکل برند، آشنایی با تک تک مراحل خرید برند لازم است.

کلام آخر

خرید برند در چند سال اخیر، با توجه به مزیت های گوناگونی که در اختیار خریدار قرار می دهد، بسیار محبوب تر شده است. بیشتر موسسات و شرکت ها با سرمایه گذاری روی خرید برند های معتبر، به سوددهی بیشتری در مدت زمان کمتر می رسند. موسسه ثبت فردا، با ارائه بهترین خدمات در زمینه خرید و فروش برند، همیشه در کنار مدیران حرفه ای و مجرب می ایستد و راهنمایی های لازم را برای آشنایی با تک تک مراحل خرید برند در اختیار آن ها قرار می دهد. با کمک موسسه ثبت فردا، مراحل ثبت یا خرید و فروش برند پیگیری خواهد شد و شرکت ها از انجام فرآیندهای پیچیده رها خواهند شد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد