کاربرد دستگاه پانل بر

0
کاربرد دستگاه پانل بر امروزه استفاده از چوب و ام دی اف در دکوراسیون داخلی و خارجی با افزایش چشمگیری مواجه شده است. با افزایش کارایی پنل های چوبی در دیزاین و دکوراسیون داخلی و خارجی، نیاز به ابزار های پیشرفته در این صنعت بیش از پیش احساس می شود. به همین دلیل آشنایی با کاربرد پانل بر سبب می شود تا افراد از این دستگاه به منظور  بالا بردن کیفیت محصولات چوبی و ایجاد سرعت در زمان اجرای آنها استفاده کنند.

کاربرد دستگاه پانل بر

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برای اینکه تولید پانل های دیوار را انجام دهید، نیاز است تا در ابتدا دستگاه پانل بر مناسبی را برای این کار در نظر بگیرید. در این مقاله می خواهیم شما را با کاربرد های این دستگاه بیشتر آشنا کنیم. به همین دلیل در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

پانل بر دارای چه کاربرد هایی است؟

برای اینکه بتوانید کاری حرفه ای در زمینه دکوراسیون منزل به خصوص روکش های دیوار یا سقف های کاذب انجام دهید، نیاز است تا در ابتدا دستگاهی را به منظور برش قطعات چوبی تهیه کنید. این دستگاه با توجه به ویژگی هایی که دارد، سبب می شود تا به راحتی و در کمترین زمان قطعات چوبی در اندازه های مورد نیاز شما بریده شوند. بدون این دستگاه امکان اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی وجود ندارد.

انواع دستگاه پانل بر و کاربرد های آنها

دستگاه های پانل بر با توجه به انواع متنوعی که دارند هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را دارا هستند. این ویژگی ها در انواع دستگاه های پانل بر وجود دارد. با این حال در برخی از انواع پیشرفته آنها ممکن است برخی از سیستم های موجود در آنها با یکدیگر دارای تفاوت های جزئی باشد. برند های متفاوتی در تولید این دستگاه ها نقش دارند. با این حال همه دستگاه های پانل بر، به دو صورت دستی و اتوماتیک روانه بازار می شوند. در دستگاه های دستی تنظیمات مورد نظر همانطور که از نام آن مشخص است باید به صورت دستی انجام شود. در دستگاه های اتوماتیک نیز این تنظیمات در کنترلر صورت می گیرد. بنابراین نیازی نیست تا دستگاه مورد نظر را به صورت دستی تنظیم کرد. زیرا این کار توسط دستگاه و به صورت خودکار انجام می پذیرد. هر کدام از این دستگاه ها نیز خود به دو دسته افقی و قائم تبدیل می شوند. در ادامه این مقاله شما را با ویژگی های هر کدام از این دستگاه ها و کاربرد های آنها آشنا می کنیم.

دستگاه افقی پانل بر

نوعی از این دستگاه تولید و به بازار عرضه شده است که به صورت افقی قرار می گیرد. در این دستگاه ها به دلیل طول زیاد باید فضای کافی برای قرارگیری آن در نظر گرفته شود. قرارگیری آنها بدین گونه است که به دیوار تکیه داده می شود و بدین طریق در آنجا نصب می شود یا روی پایه های شیب دار قرار گرفته و از این طریق از آنها استفاده می شود. در هر دو حالت امکان نصب آنها وجود دارد. تقاضا برای این نوع از پانل ها بسیار بیشتر از پانل های عمودی است.

کاربرد این دستگاه

کاربرد این نوع از پانل بر بسیار بیشتر از نوع دیگر است. با توجه به نحوه نصب آسان و راحت و روش های متنوع برای نصب این پانل بر، از آن بیشتر برای برش پانل های دیواری، سقف های کاذب، کفپوش ها و دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شود. از آنجایی که طول پانل بر افقی بسیار بیشتر از پانل بر های عمودی است، تقریباً تا دو برابر مساحت بیشتر فضا برای نصب آن لازم است. با این حال این دستگاه های برش پانل افقی دارای ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به دستگاه های عمودی هستند. این دستگاه ها برش صفحات چوبی را بسیار دقیق تر و با کیفیت تر انجام می دهند.  به همین دلیل تقاضا برای استفاده از این نوع پنل بر ها بسیار بیشتر از نوع عمودی آن است.

کاربرد پانل برعمودی

پانل برهای عمودی همانطور که گفته شد، دارای ابعاد و اندازه های کوچکتری نسبت به دستگاه های افقی هستند. به همین دلیل در فضاهایی که دارای کمبود جا هستند، بهترین گزینه مطرح می شوند. نصب این پانل بر ها نیز به صورت عمودی و در یک نقطه به صورت تکیه به دیوار انجام می شود. بنابراین امکان جابجایی آنها وجود ندارد. این دستگاه ها نیز دارای نسل های جدید و پیشرفته ای هستند که توانایی پرداخت گوشه های کار را به صورت با کیفیت دارد. بنابراین نواقص این دستگاه ها تا حدود زیادی برطرف شده است. با این حال با توجه به کوچک بودن طول این دستگاه، پانل برها را در هر ابعاد و اندازه ای که مورد نیاز است، نمی توان برش داد. به همین دلیل کاربرد پانل بر عمودی در کاربری های گسترده مقرون به صرفه نیست. برای این منظور دستگاه های برش پنل را برای افزایش در سرعت و کارایی در نوع اتوماتیک مورد استفاده قرار می دهند. به همین دلیل پانل بر مورد نظر باید دارای ویژگی هایی باشد که بتواند به نیاز های افراد پاسخ مناسبی دهد. دستگاه های پانل بر برای برش انواع قطعات چوبی از جمله: تخته فیبر، نئوپان، ام دی اف، تخته چند لایه، پانل های چوبی و انواع پانل های پلاستیکی دارای کاربرد هستند.

ویژگی های دستگاه پانل بر

هر دستگاهی که در این زمینه تولید می شود دارای ویژگی های منحصر به فردی است. با این حال در اکثر این دستگاه ها ویژگی های مشتری وجود دارد که سبب می شود تا هدف از تولید آنها نیز یکی باشد. این ویژگی های شامل جنس بدنه دستگاه، نوع تیغه، اندازه تیغه اصلی و شیار زن، تجهیزات و ویژگی های مورد استفاده در این دستگاه ها، توانایی قدرت موتور و بسیاری از عوامل دیگر می شود. کاربرد پانل بر ها با توجه به انواع مشخصی که دارند، دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر است. با این حال همه این دستگاه ها برای برش چوب و قطعات چوبی مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل کارایی و کاربرد یکسانی دارند. تنها در تجهیزات و نحوه نصب و سرعت اجرای عملیات دارای تفاوت های مشخصی با یکدیگر هستند. همچنین شما می توانید برای بررسی ویژگی های این دستگاه به سایت خوگر پلاس نیز مراجعه کنید. اگر پانل بر انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد