پانل بر ام دی اف

0
پانل بر ام دی اف امروزه با توجه به استفاده از ورق های بزرگ چوب و ام دی اف در کارگاه های نجاری و کارخانجات ساخت وسایل چوبی، از دستگاه های مختلفی جهت برش این ورق ها استفاده می شود. یکی از دستگاه های بسیار پرکاربرد در صنایع چوب دستگاه های پانل بر هستند.

پانل بر ام دی اف

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این دستگاه همچون دیگر دستگاه های برش ورق های چوب و ام دی اف، قطعات خاصی جهت برش دارد. اما با توجه به اینکه در دستگاه پانل بر چه قطعاتی به کار رفته باشد و تاثیر آن بر چگونگی برش با این دستگاه، پانل برها انواع متفاوتی دارند. در ادامه جهت آشنایی شما با دستگاه پانل بر، انواع دستگاه های پانل بر و ویژگی های آن ها را شرح می دهیم. به طوری که در پایان بتوانید دستگاهی متناسب با نیاز و هزینه خود را تهیه کنید.

چند نوع دستگاه پانل بر ام دی اف وجود دارد؟

دستگاه های پانل بر بر اساس چگونگی قرارگیری در کارخانجات، چگونگی مصرف انرژی برق، چگونگی اندازه های دستگاه و بسیاری موارد دیگر به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از جمله دستگاه های پانل بر می توان به پانل بر اتوماتیک، پانل بر دستی، پانل بر افقی و پانل بر عمودی اشاره کرد. در ادامه ضمن معرفی هر یک از دستگاه های پانل بر، چگونگی کار با این دستگاه ها و کاربرد آن ها را توضیح می دهیم. زیرا تمامی این نکات در چگونگی استفاده و کاربرد دستگاه پانل بر تاثیرگذار است. به همین جهت در زمان خرید یک دستگاه پانل بر باید به ویژگی ها و نحوه کار با آن توجه داشته باشید.

پانل بر دستی بهتر است یا اتوماتیک؟

دستگاه های پانل بر ام دی اف بر اساس چگونگی استفاده از انرژی برق به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. دستگاه های دستی به صورتی هستند که برش با این دستگاه با دخالت نیروهای انسانی انجام می شود. زیرا تمامی قسمت های عمل برش در این دستگاه به صورت خودکار صورت نمی گیرد. اما خرید و استفاده از دستگاه پانل بر اتوماتیک، شما را از حضور نیروی انسانی در زمان برش با این دستگاه بی نیاز می کند. زیرا پانل برهای اتوماتیک به صورتی هستند که فقط باید چگونگی ورق چوب یا ام دی اف و چگونگی برش را در آن تنظیم کنید. سپس با روشن کردن دستگاه، تمامی ورق های ام دی اف مطابق با شرایط مورد نظر شما برش داده می شود. استفاده از دستگاه پانل بر اتوماتیک به شما کمک می کند که برش تعداد زیادی ورق ام دی اف را در زمانی کوتاه انجام دهید. همچنین از آنجایی که دقت در برش و زاویه آن بسیار در کاربرد ورق های ام دی اف تاثیرگذار است؛ با خرید نوع اتوماتیک این دستگاه از این مورد نیز اطمینان خواهید داشت. زیرا پانل برهای اتوماتیک نسبت به نوع دستی آن، دقت و ظرافت بیشتری در برش ورق ها دارند و هیچ گونه مشکلی در برش ورق ام دی اف با این دستگاه رخ نمی دهد.

تفاوت پانل برعمودی و افقی در چیست؟

دستگاه های پانل بر با توجه به چگونگی قرارگیری در کارخانه های چوب یا کارگاه های نجاری، دو نوع عمودی و افقی دارند. همانطور که از عنوان این دو دستگاه مشخص است؛ دستگاه های افقی به صورت افقی و جا گیر هستند. اما دستگاه های عمودی به شکل ایستاده در محل مورد نظر شما قرار می گیرد. این دستگاه ها علاوه بر چگونگی قرارگیری در جایگاه خود، از جهات دیگری همچون کارایی، اجزا و ارائه خدمات نیز متفاوت هستند. به همین جهت در ادامه هر یک از این دو نوع را به طور کامل معرفی می کنیم.

چرا پانل بر افقی بخریم؟

دستگاه های پانل بر افقی از نظر طول میز با دستگاه های پانل بر عمودی بسیار متفاوت هستند. زیرا میز این نوع دستگاه بزرگ تر است و این امکان را به شما می دهد که هر نوع ورق ام دی اف با هر اندازه ای را با استفاده از آن برش دهید. همچنین دستگاه پانل بر ام دی اف افقی دو نوع سیستم برشکاری از جمله ریل هادی استوانه ای و ریل خطی مستقیم دارد. اگر بخواهید دستگاه شما طول عمر و مقاومت بیشتری داشته باشد؛ بهتر است نوع استوانه ای آن را تهیه کنید. از دیگر نکات قابل توجه در رابطه با تفاوت پانل برهای افقی و عمودی، اجزای این دستگاه ها است. دستگاه پانل بر افقی قطعاتی همچون میز، تخت برش، راهنمای برش طولی، تیغه اصلی و تیغه شیارزنی دارد.

چرا پانل برعمودی بخریم؟

دستگاه های پانل بر عمودی علاوه بر اینکه جای کم تری نسبت به پانل بر ام دی اف افقی اشغال می کند؛ دو مولفه اصلی از جمله قالب اره ای و حامل تیغ اره دارد. همچنین با توجه به شرایط اتوماتیک این نوع دستگاه، نیاز به دخالت هیچ گونه نیروی انسانی نیست. یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با پانل برهای عمودی این است که دقت برش در این دستگاه نسبت به نوع افقی بسیار زیاد است. پانل برهای عمودی به اندازه ای سرعت بالا دارند که تعداد زیادی ورق های ام دی اف را می توان در زمانی کوتاه با این دستگاه برش داد. این دستگاه ها از نوع عمودی قابلیت برش چندین ورق ام دی اف را به صورت همزمان نیز دارد. بنابراین عمل برش با نوع ایستاده در زمان کوتاهی انجام می شود. شما نیز جهت دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به انواع دستگاه های پانل بر ام دی اف، ویژگی های آن و خرید آنلاین این دستگاه می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید. اگر پانل بر انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد