نحوه کار با دستگاه دورکن

0
نحوه کار با دستگاه دورکن همانطور که می دانید در صنایع چوب جهت ساخت انواع وسایل چوبی از ورق های بزرگ چوب و ام دی اف استفاده می شود. به همین دلیل در این کارخانه جات، دستگاه هایی جهت برش این ورق ها وجود دارد. یکی از کاربردی ترین دستگاه های برش در صنایع چوب، دستگاه دورکن است.

نحوه کار با دستگاه دورکن

به گزارش اینترنتی دکوکده : دستگاه اره دورکن با توجه به نوع امکانات و ویژگی های خود به انواع مختلفی همچون دستی، اتوماتیک، ساده، خط زن دار، واگنی، ریل دار و لوکوموتیوی تقسیم می شود. نحوه کار با دستگاه دورکن یکی از مواردی است که تحت تاثیر نوع دستگاه تغییر می کند. با توجه به اهمیت چگونگی کار با این دستگاه در ادامه نحوه کار با انواع دستگاه های اره دورکن را توضیح می دهیم. زیرا پیش از خرید و استفاده، ابتدا باید نحوه کار با این دستگاه را بدانید.

چگونه با دستگاه اره دورکن کار کنیم؟

پیش از شروع کار با دستگاه اره دورکن، ابتدا باید نکات ایمنی در رابطه با آن را رعایت کنید. به صورتی که لباس ایمنی و مناسب داشته باشید. سپس برق کارگاه را بررسی کنید که متناسب با دستگاه اره دورکن شما باشد. پس از این ورق های مورد نظر را روی ریل دستگاه قرار می دهید. توجه داشته باشید که اکثر دستگاه های اره دورکن قابلیت برش انواع ورق ها در اندازه های مختلف را دارند. به همین جهت باید دستگاه خود را متناسب با ورق ها تنظیم کنید. پس از این دستگاه را روشن می کنید و اره دورکن تمامی قطعات چوب مورد نظر شما را متناسب با تنظیمات خود برش می دهد. اما در اینجا تفاوت نحوه کار با دستگاه دورکن را به تناسب نوع دستگاه برای شما توضیح می دهیم.

نحوه کار با دستگاه اره دورکن دستی و اتوماتیک

دستگاه اره دورکن دستی به صورتی است که جهت برش و تنظیم زاویه برش باید با استفاده از دست و گونیا این کار را انجام دهید. اما نحوه کار با دستگاه اره دورکن اتوماتیک کاملا متفاوت است. دستگاه های اتوماتیک یک صفحه لمسی دارند. به شکلی که با استفاده از این صفحه لمسی، چگونگی برش ورق های مورد نظر و زاویه برش را تنظیم می کنید. در این شرایط دیگر نیازی به دست و گونیا نخواهد بود و برش ورق ها بسیار دقیق تر و بدون هیچ مشکلی انجام می شود. بنابراین نحوه کار با این دو دستگاه کاملا متفاوت است.

نحوه کار با دستگاه اره دورکن ساده و خط زن دار

دستگاه های اره دورکن براساس نوع قطعات به دو مدل ساده و خط زن دار تقسیم می شوند. تفاوت این دو دستگاه همانطور که از عنوان آن ها مشخص است؛ در قابلیت خط زنی است. در این رابطه باید بدانید که دستگاه های خط زن دار، دو موتور و دو تیغ اره دارند. بنابراین ضمن عمل خط زنی، ظرافت کار با این دستگاه بسیار بالا است. در واقع اگر از دستگاه خط زن دار استفاده کنید؛ هیچ نیازی به کار توسط شما نخواهد بود. بلکه این دستگاه تمامی بخش های برش را به دقت و درست انجام می دهد. اما در دستگاه اره دورکن ساده، ممکن است اگر دقت و نظارت کافی بر ورق های چوب نداشته باشید و از ثبات این ورق ها اطمینان حاصل نکنید؛ برش به صورت کج و نادرست انجام شود.

نکات مهم در نحوه کار با دستگاه دورکن

جهت کار با دستگاه های اره دورکن باید نکات مهمی را رعایت کنید. زیرا در صورتیکه به آنچه در ادامه می آید توجه نکنید؛ نه تنها عمل برش ورق های مورد نظر شما به خوبی انجام نمی شود؛ بلکه موجب فرسودگی و کاهش کیفیت دستگاه نیز می شود.
  • زمانی که دستگاه را جهت انجام برش روشن می کنید؛ باید به اندازه ای منتظر بمانید که سرعت دستگاه به مقدار کافی جهت برش برسد. بنابراین در بدو روشن کردن دستگاه نباید قطعات را جهت برش زیر تیغ هل بدهید.
  • جهت کار با دستگاه های اره دورکن باید تنظیمات دستگاه را پیش از برش متناسب با طول، عرض و ارتفاع ورق های مورد نظر تنظیم کنید.
  • جهت برش ورق های چوب یا ام دی اف با استفاده از دستگاه های اره دورکن باید زاویه و چگونگی برش ورق را مشخص کنید.

عوامل موثر در روش کار با این دستگاه

یکی دیگر از مسائل مهم در چگونگی کار با دستگاه های اره دورکن، توجه به عواملی همچون قطعات دستگاه است. باید بدانید که گونیای موجود در دستگاه، در برش ورق های چوب بسیار تاثیرگذار است. به طوری که گونیا ورق های مورد نظر را کنترل می کند که برش درست تر انجام شود. به همین جهت نحوه کار با دستگاه اره دورکنی که دارای گونیای تلسکوپی باشد؛ بسیار آسان تر است. زیرا دیگر نیازی به نظارت شما بر ثبات ورق های زیر اره نخواهد بود. یکی دیگر از عوامل موثر در نحوه کار با دستگاه دورکن، سیستم ریل در این نوع دستگاه است. به طوری که اگر دستگاه شما دارای سیستم ریل باشد؛ ورق های چوب یا ام دی اف را به صورت خودکار به سمت اره خواهد برد. در غیر این صورت حرکت قطعات به سمت اره با دخالت دست شما انجام می شود. بنابراین بهتر است با توجه به قطعات موجود در دستگاه و نوع اره دورکن، این دستگاه را خریداری کنید.

خرید اینترنتی این محصول

پس از آشنایی با چگونگی کار با دستگاه های اره دورکن و عوامل موثر در این مسئله، خوب است بدانید که با خرید دستگاه اره دورکن به صورت اینترنتی علاوه بر آموزش نحوه کار با هر دستگاه، هزینه بسیار کم تری را پرداخت خواهید کرد. زیرا قیمت دستگاه های اره دورکن در سایت های فروش نسبت به فروشگاه ها بسیار ارزان تر است. ضمن اینکه با خرید دستگاه اره دورکن خود از سایت خوگر پلاس، پرسنل این سایت بهترین مشاوره رایگان را در زمینه نحوه کار با دستگاه ها به شما ارائه می دهند. بنابراین جهت خرید دستگاهی مناسب با آموزش رایگان نحوه کار و پرداخت هزینه ای مناسب به این سایت مراجعه کنید. اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد