راهنما خرید دستگاه دورکن

0
راهنما خرید دستگاه دورکن یکی از کاربردی ترین و بهترین تجهیزاتی که در صنعت چوب بری وجود دارد، دستگاه دورکن نامیده می شود. این محصول از جمله اساسی ترین تجهیزاتی است که در این حرفه تولید شده است. در واقع دستگاه دورکن در نجاری برای برش قطعه های چوبی در ابعاد و اندازه های متفاوت به کار می رود.

راهنما خرید دستگاه دورکن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بدون شک استفاده از دستگاه های برش ورق های چوبی در این صنعت، علاوه بر کاهش هزینه ها، در افزایش کارایی و سرعت بالای تولیدات تأثیرات شگفت انگیزی را بر عهده دارد. برای تهیه این محصول کافی است تا در ابتدا به سایت خوگر پلاس مراجعه کرده و راهنما خرید دستگاه دورکن را مطالعه کنید. در این صورت با ویژگی ها و کارایی این دستگاه بیشتر آشنا خواهید شد. در این مقاله سعی شده است تا در این مورد اطلاعات مناسبی در اختیار شما قرار گیرد. برای این منظور در ابتدا توضیحات مختصری را در مورد این دستگاه و ویژگی های آن برای شما ارائه خواهیم کرد.

دستگاه دورکن چیست؟

این دستگاه یکی از تجهیزاتی است که در صنعت نجاری استفاده می شود. در واقع بدون دستگاه دورکن امکان برش چوب در اندازه ها و زوایای متفاوت وجود ندارد.  این دستگاه برش های طولی، عرضی، مستقیم و زاویه دار در صفحات چوبی مانند ام دی اف و مصنوعات چوبی را ایجاد می کند. به همین دلیل ساخت لوازم و تجهیزات مربوط به دکوراسیون های چوبی در سریع ترین زمان ممکن از این طریق انجام می شود. این دستگاه با برش های سریع همراه با ایمنی بالا، دقت در اجرای برش ها و کارایی بسیاری که دارد، توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین تجهیزات در این صنعت مطرح کند.

راهنما خرید دستگاه دورکن با توجه به انواع آن

بی شک برای اینکه بتوانید این محصول را تهیه کنید، باید اطلاعات کاربردی و مناسبی را از آن داشته باشید. در این صورت دستگاه متناسب با نیاز خود را خریداری خواهید کرد. یکی از بهترین سایت هایی که در این زمینه اطلاعات جامع و کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد، سایت خوگر پلاس است. در این سایت در مورد ویژگی های این دستگاه و کلیه اطلاعاتی که برای خرید نیاز است، توضیحات جامعی ارائه شده است. با مراجعه به این سایت می توانید از مشاورانی که به صورت رایگان در این زمینه به فعالیت مشغول هستند نیز کمک بخواهید.

دستگاه دورکن دستی

در ابتدا دستگاه های اره دورکن دستی تولید و به بازار عرضه شد. این دستگاه ها همانطور که از نام آنها مشخص است دارای ویژگی هایی هستند که سبب می شود تا سرعت اجرای عملیات برش کاهش پیدا کند. در این نوع از دستگاه های دورکن، کلیه تنظیمات مربوط به برش قطعات، تغییر زاویه برش، تنظیم قرار گیری عرض و طول صفحه مورد نظر، تنظیم دور تیغه برش به صورت دستی انجام می شود. در واقع این تنظیمات به اپراتور داده شده و بعد از آن روی دستگاه مورد نظر اعمال خواهید شد.

دستگاه دورکن اتوماتیک

در دستگاه های اتوماتیک و پیشرفته تر، با وجود سیستم کنترل و لمسی، اطلاعات مورد نظر تنها با فشار روی این صفحات انجام می شود. این دستگاه ها از قدرت و پرداخت بالاتری نسبت به دستگاه های دستی برخوردار هستند. همچنین تجهیزات به کار رفته شده در این دستگاه ها نیز بسیار بیشتر از دستگاه های دستی است. با این حال ممکن است قیمت آنها نیز اندکی بیشتر از دستگاه های دستی باشد. با این حال مزیت های بسیار بیشتری نسبت به دستگاه های قدیمی دارد. دستگاه های اره دورکن ممکن است ترکیبی از هر دو نوع از این تجهیزات باشند. به عبارتی دیگر بخش هایی از دستگاه توسط دست و قسمت های دیگر توسط ماشین کنترل انجام می شود. در بسیاری از دستگاه های موجود در بازار این نوع مدل دارای کارایی است. زیرا هم دارای هزینه مقرون به صرفه تری است و هم از نظر کارایی در حد متوسط رو به بالایی قرار دارد. در این دستگاه ها کنترل ارتفاع و زاویه ای که تیغه برش قرار دارد به صورت اتوماتیک و تغییر در زاویه گونیا به صورت دستی انجام می شود. با توجه به ویژگی های هر کدام از این دستگاه ها، تا حدودی به راهنما خرید دستگاه دورکن دسترسی پیدا کردید. با این راهنما، به راحتی نوع دستگاه مورد نظر خود را شناسایی کرده و خرید را انجام دهید.

نکاتی که در راهنما خرید دستگاه دورکن باید بدانید

هر دستگاه دور کن دارای ویژگی ها و سیستم هایی است که در داخل آن تعبیه شده است. بدون اطلاعات درست و کاربردی در این زمینه خرید را انجام ندهید. در واقع این اطلاعات سبب می شود تا شما آگاهی کامل در این زمینه را به دست آورید.

سیستم ریلی

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در هنگام خرید این دستگاه باید در نظر بگیرید، سیستم نصب شده در آن است. سیستم ریلی در واقع نشان دهنده نوع سیستم حرکتی میز دستگاه است. از این طریق میز کار به راحتی به سمت عقب و جلو کشیده می شود و کار را برای افراد راحت تر می کند. این ریل ها را در سه نوع زیر می سازند:
  • ریل ساچمه ای
  • ریل واگنی
  • ایکس رول
ریل های واگنی در صورتی که خراب شوند به راحتی قابل تعمیر هستند، اما ریل های ساچمه ای را باید هنگام تاب برداشتن به کلی تعویض کرد و امکان تعمیر آنها وجود ندارد. این ریل ها دارای دقت بالاتری هستند با این حال از قدرت بالایی در برابر ضربه و تنش های ایجاد شده برخوردار نیستند. بنابراین در راهنما خرید دستگاه دورکن باید به این ویژگی توجه خاصی شود.

موتور دور کن

موتورهای این دستگاه در انواع تک فاز و سه فاز وجود دارند. قطعاً انتخاب موتور سه فاز این دستگاه از قدرت و کارایی بالاتری برخوردار است.

گونیای تلسکوپی

از این ویژگی برای نگهداری و مهار ورق های چوبی سنگین و حفظ ایمنی بیشتر استفاده می شود.

تیغه های اصلی و شیار زن

تیغه ها نیز جز اصلی و لاینفک اجزای دستگاه دورکن هستند. به همین دلیل استحکام و مقاومت آنها اولین گزینه ای است که باید در راهنما خرید دستگاه دورکن به آن توجه کنید. با توجه به مطالب ذکر شده به راحتی می توانید خرید دستگاه دورکن را انجام دهید. توجه داشته باشید که این نکات به شما در این امر کمک شایانی خواهید کرد تا انتخاب بهتر و مناسب تری را انجام دهید. اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد