دستگاه پانل بر عمودی

0
دستگاه پانل بر عمودی نوعی دستگاه صنعتی محسوب می شود که جهت برش پانل‌ها در طراحی و ساخت انواع لوازم چوبی و بسیاری از صنایع مرتبط کاربرد دارد! اگر بگوییم که کیفیت و دقتی که در گذشته جهت برش های لازم در ساخت وسایل چوبی صرف می شد؛ با ورود پانل برها کاهش یافته است؛ گزافه نگفته ایم. برخی قسمت های هوشمندی که به دستگاه اضافه شده است؛ در افزایش دقت، کارایی و بهره وری سیستم موثر بوده است. امروزه پانل برها در هر مدل و نمونه ای که باشند؛ مورد استفاده بسیاری از کارگاه ها و کارخانه ها هستند.

دستگاه پانل بر عمودی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پانل بر عمودی نمونه ای از انواع دستگاه های پانل بر محسوب می شود که به علت ساختار ایستاده ای که دارد؛ عمودی نامیده می شود. در واقع کارایی خاص این دسته از سیستم ها سبب شده است که پانل برها در این شکل و هیبت نیز روانه بازار شوند. با ما همراه باشید و اطلاعات بیشتری درباره انواع پانل برهای عمودی، مزیت هایی که برای صنایع چوبی ایجاد کرده اند وغیره بیشتر بیاموزید! اگر قصد خرید محصول را دارید؛ امکان خرید آن از طریق وب سایت خوگر پلاس در اختیار شما قرار گرفته است!

قابلیت های دستگاه پانل بر عمودی

دستگاه پانل بر ویژگی هایی دارد که آن را در ردیف محصولات پرطرفدار و پرفروش میان صاحبان کسب و کارهای مرتبط قرار می دهد. در واقع با پیشرفت عمده صنایع از جمله صنعت چوب و وسایل چوبی، بهبود سرعت، قدرت و دقت تجهیزات و اتوماتیک کردن برخی وسایل اجتناب ناپذیر است! در ادامه برخی از مشخصه هایی که دستگاه های پانل بر به صورت عمودی در صنایع وابسته به چوب ایجاد کرده اند را بررسی می کنیم.

دقت فوق العاده در برش پانل برها

تمامی انواع پانل برها فارغ از آنکه به شکل عمودی یا افقی طراحی شده اند؛ دارای متر خوان های دیجیتالی هستند. متر خوان در واقع وسیله ای دیجیتال محسوب می شود که اندازه های تعیین شده توسط اپراتور را پردازش می کند و عیناً روی صفحه پانل اجرایی می کند. مهم ترین مزیت این متر خوان دقت بالایی است که هنگام برش لحاظ می کند. اگر قطعات کار مختلف با روش های متفاوت برش را با یکدیگر مقایسه کنید؛ به خوبی متوجه تغییرات فاحش و دقت بسیار بالای سیستم می شوید که به علت وجود متر خوان در محصول نهایی حاصل می شود. متر خوان در دو محور عمودی و افقی به صورت همزمان وجود دارد که دقت کار را تا حدود زیادی بالا می برد. از طرفی سیستم دارای نشانگری است که قادر به تعیین نقطه انتهای برش روی پانل است. بنابراین برش دقیقاً به صورتی که از قبل محاسبه شده است؛ انجام می شود!

قابلیت انعطاف سیستم در پذیرش انواع پانل برها

دستگاه پانل بر عمودی عموماً به صورتی طراحی و ساخته می شود که قابلیت تنظیم دارد. در نتیجه انعطاف زیادی را در پذیرش انواع پانل های مورد استفاده در صنایع چوبی دارد. در واقع مصرف کنندگان بر اساس نیازها و خواسته های خود، تنظیمات مناسبی را در سیستم ایجاد می کنند و حجم و ضخامت مشخص شده ای از پانل ها را جهت برش به دستگاه می سپارند! همین انعطاف پذیری سبب شده است که کارایی سیستم پانل بر به شدت ارتقا یابد و سازندگان به راحتی طراحی های خلاقانه ای را به مرحله اجرا در آورند!

امکان تغییر سرعت

از دیگر ویژگی هایی که پانل برها را در تراز قابل قبولی قرار داده است؛ امکان تغییر دور موتور یا سرعت است. بسته به نوع وسایلی که کارگاه یا کارخانه قصد ساخت آن را داشته باشد؛ نوع پانل، تراکم اجزا و ضخامت آن متفاوت است. به عنوان مثال اگر کارگاهی قصد ساخت صفحات کابینت یا خود کابینت ها را داشته باشد؛ باید ضخامت های بسیار زیادی را تحت برش قرار دهد. در این صورت موتور دستگاه پانل بر باید با قدرت و توان بیشتری نسبت به دیگر محصولات کار کند. در دیگر جنبه های استفاده از چوب و فرآورده های چوبی، نیازی به استفاده از سرعت و قدرت حداکثری نیست. به طور مثال در صنایعی که از ام دی اف یا نئوپان جهت ساخت دکوراسیون های چوبی استفاده می شود؛ ضخامت های بسیار نازکی استفاده می شود که با حداقل سرعت ممکن برش های لازم ایجاد می شود. در این شرایط بیشتر از سرعت و قدرت، به دقتی که از طریق متر خوان حاصل می شود؛ نیاز است!

پانل بر عمودی دستی یا اتوماتیک؟

همانطور که از نام این سری از سیستم ها مشخص است؛ تفاوت آن ها در کنترل تمام خودکار و دستی بودن آن ها است. نمونه های دستی با دخالت انسان و سایر مدل های اتومات بدون آن فعالیت خود را انجام می دهند. بنابراین تقریباً مشخص است که کیفیت و دقت عملیات برش در پانل بر اتوماتیک بسیار بیشتر و قابل قبول تر از حالت دستی است. اما با این وجود نمونه های دستی رایج تر از پانل بر اتوماتیک هستند! مدل های اتومات و تمام خودکار معمولاً بسیار گران قیمت هستند که به علت نرم افزارهای هوشمند نصب شده روی آن ها است. در نتیجه برای بسیاری از کسب و کارها مخصوصاً انواع نوپای آن خرید چنین دستگاه های توجیه اقتصادی ندارد. معمولاً پانل بر عمودی برای صنایعی استفاده می شود که حجم و وسعت کاری بالایی ندارند!

چه عواملی سبب قیمت مناسب پانل بر شده است؟

ساختار پانل برهای عمودی متفاوت از نمونه های افقی است و معمولاً قطعات کمتری در تولید آن ها به کار می رود. بر این اساس پانل بر عمودی از قیمت های به مراتب کمتری برخوردار است. همچنین دقتی که در ساخت نمونه های عمودی مورد نیاز است؛ به اندازه مدل افقی نیست! در نتیجه همین ویژگی ها در مجموع سبب شده است که نیازی به استفاده از برخی پارامترها در ساخت آن نباشد و قیمت آن را در حد مناسبی پایین تر آورده است. از طرفی کاربردهای پانل بر عمودی در مقایسه با افقی بسیار کمتر است و برخی مزیت های نمونه های افقی را ندارد. اما با این وجود برای بسیاری از کسب و کارها و امور با حجم کم ایده آل و مناسب است. بنابراین برای این افراد چنین دستگاه های توجیه اقتصادی مناسبی دارد که منجر به خرید دستگاه ها می شود! اگر پانل بر انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد