نکات ایمنی اره دورکن

0
نکات ایمنی اره دورکن از جمله مهم ترین بخش های یک کارخانه چوب هستند. زیرا در این کارخانه ها با استفاده از ورق های چوب یا ام دی اف وسایل مختلفی ساخته می شود. بنابراین باید دستگاهی وجود داشته باشد که این ورق ها را در اندازه های مناسب برش بدهد.

نکات ایمنی اره دورکن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اما پس از خرید این دستگاه باید نکات ایمنی اره دورکن را بدانید. به طوری که در زمان استفاده از آن جهت برش ورق ها دچار مشکل یا خسارات جبران ناپذیر نشوید. بنابراین در ادامه برخی از مهم ترین نکات مربوط به این دستگاه را برای شما توضیح می دهیم.

نحوه کار با اره دورکن را بدانید

همانطور که می دانید دستگاه های اره دورکن انواع مختلفی همچون دستی، اتوماتیک، ساده، خط زن، واگنی، ریل دار و لوکوموتیوی دارند. این دستگاه ها نه تنها از نظر کاربرد و قطعات بلکه از نظر نحوه کار نیز با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین جهت استفاده از هر نوع از اره دورکن ابتدا باید نحوه کار با آن دستگاه را بدانید. در صورتی که از این نوع آموزش بهره مند نشده اید؛ می توانید از نیروهای متخصص و مجرب در این زمینه کمک بگیرید. همچنین با مراجعه به سایت خوگرپلاس از آموزش رایگان نحوه کار با انواع اره دورکن بهره مند خواهید شد.

جهت کار با دستگاه اره دورکن لباس ایمنی بپوشید

از جمله نکات ایمنی اره دورکن می توان به چگونگی پوشش اپراتور این دستگاه در کارخانجات چوب اشاره کرد. دستگاه های اره دورکن ایمنی بسیار بالایی دارند، اما در مواردی ممکن است قطعه های چوب از دستگاه به اطراف پرتاب شوند یا با مشکلاتی از این دست رو به رو شوید. به همین جهت اپراتور این دستگاه باید لباس ایمنی و محافظ متناسب با کار خود را به تن داشته باشد. به طوری که ضمن راحتی در آن هنگام کار، ایمنی جسم او فراهم شود. بنابراین افراد با لباس عادی نباید در نزدیکی این دستگاه قرار گیرند.

در کار با اره دورکن، برق را بررسی کنید

همانطور که می دانید دستگاه های اره دورکن با استفاده از نیروی برق کار می کنند. به همین جهت احتمال خطر و بروز هر گونه اتفاق در کار با این دستگاه افزایش پیدا می کند. بنابراین یکی از نکات ایمنی اره دورکن، بررسی برق است. به شکلی که پیش از روشن کردن دستگاه ابتدا از صحت ورود برق کارگاه به دستگاه اطمینان حاصل کنید. همچنین در زمان خاموش کردن اره دورکن دقت کنید که تا چند دقیقه برق درون این دستگاه باقی می ماند. به همین جهت با بی احتیاطی دست خود را به درون دستگاه نبرید.

از اره دورکن مجهز به ترمز الکترومغناطیسی استفاده کنید

یکی از امکانات بسیار مهم در دستگاه های اره دور کن، ترمز الکترومغناطیسی است. اگر دستگاه شما به چنین قابلیتی مجهز باشد؛ از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می شود. به طوری که با وجود این ترمز، تیغه دستگاه شما طی ۱۰ ثانیه در شرایط مورد نظر شما متوقف می شود. بنابراین با خرید و استفاده از دستگاه اره دورکن که دارای ترمز الکترومغناطیسی باشد؛ ایمنی استفاده از دستگاه رعایت می شود. به طوری که دیگر نگران برش های اشتباه، کجی ورق ها و بسیاری موارد دیگر نخواهید بود و در کوتاه ترین زمان تیغه دستگاه برش را پایان می دهد.

نکات ایمنی اره دورکن در زمانی که روشن است

پس از آشنایی با نکات ایمنی اره دورکن پیش از استفاده از این دستگاه، باید با نکاتی در زمان روشن کردن دستگاه آشنا شوید. زمانی که دستگاه اره دورکن روشن است؛ هرگز درب های روی دستگاه نباید باز باشد. بنابراین در صورتی که درب روی دستگاه باز بود از روشن کردن آن بپرهیزید. اگر از دستگاه های اره دورکن اتوماتیک استفاده می کنید؛ تحت هیچ شرایطی هنگام روشن بودن دستگاه به آن نزدیک نشوید و از ورود دست یا سر خود به دستگاه خودداری کنید. همچنین هنگام برش الیاف های چوب در اطراف دستگاه وجود دارد که ممکن است برای چشم های شما مشکلاتی به وجود آورد.

هنگام کار با اره دورکن از محافظ گوش استفاده کنید

یکی دیگر از نکات ایمنی اره دور مربوط به صدای این دستگاه است. بسیاری از دستگاه های مورد استفاده در کارخانجات چوب، صدای گوش خراشی دارند. دستگاه های اره دورکن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین اگر در ارتباط مستقیم با این دستگاه یا در نزدیکی آن هستید؛ باید از محافظ گوش استفاده کنید. زیرا در طولانی مدت ممکن است دچار آسیب های زیادی از نظر شنوایی بشوید. ضمن اینکه با استفاده از محافظ گوش، در حین کار خود آرامش بیشتری خواهید داشت و دقت در کار افزایش پیدا می کند.

روکش محافظ اره دورکن را جدا نکنید

دستگاه های اره دورکن به طور کلی روکش محافظ دارند. یکی از مهم ترین نکات ایمنی هنگام کار با این دستگاه مربوط به همین روکش است. به صورتی که هرگز نباید این روکش را از دستگاه جدا کنید؛ زیرا باعث بروز مشکلات زیادی در برش قطعات یا حتی خطرات جانی می شوید. اما تنها در یک صورت می توان روکش محافظ را از دستگاه اره دورکن جدا کرد. زمانی که ورق های مورد نظر شما بزرگ هستند؛ می توانید جهت برش این روکش را از دستگاه خارج کنید. اما توجه داشته باشید که سریعاً پس از اتمام برش ورق های بزرگ، روکش را درون دستگاه قرار دهید. بنابراین پس از آشنایی با این نکات مهم، جهت خرید بهترین دستگاه اره دورکن متناسب با نیاز خود و با پرداخت کم ترین هزینه بهتر است به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید. اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد