نصب اره دورکن

0
نصب اره دورکن با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه صنعت چوب و تولیدات چوبی، امروزه استفاده از دستگاه های متنوع در این حیطه از کارایی بالایی برخوردار است. یکی از دستگاه های تولید شده در این زمینه را اره دورکن می نامند. این دستگاه با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد، توانسته به مهمترین و اساسی ترین ابزار در صنعت نجاری تبدیل شود.

نصب اره دورکن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از نکاتی که باید بعد از خرید این دستگاه به آن توجه داشته باشید، طریق نصب اره دورکن است. با توجه به اینکه انواع متفاوتی از این تجهیزات تولید و به بازار عرضه می گردد، ممکن است تا حدودی طریقه نصب آنها با یکدیگر متفاوت باشد. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم شما را با نصب اره دور کن و انواع آن بیشتر آشنا کنیم.

 انواع دستگاه اره دور کن

دستگاه اره دورکن برای برش چوب ها و پانل های مصنوعی مانند ام دی اف، نئوپان، چوب های چند لایه و محصولاتی از این قبیل استفاده می شود. این دستگاه ها با توجه به اجزایی که دارند، در انواع متفاوت ساخته و تولید می شوند. به همین دلیل ممکن است تغییراتی جزئی در نحوه کارایی و نصب آنها وجود داشته باشند. این دستگاه ها را در دو دسته قرار می دهند:
  • دستگاه اره دور کن دستی
  • دستگاه اره دور کن اتوماتیک
هر کدام از این دستگاه ها خود به دو دسته تقسیم بندی می شوند:
  • دستگاه افقی
  • دستگاه عمودی
با توجه به این تقسیم بندی ها، هر کدام از این دستگاه ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. به همین دلیل در زمان نصب آنها باید این ویژگی ها در نظر گرفته شود. برای اینکه نصب این دستگاه را به راحتی انجام دهید و هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه ندارید به شما توصیه می کنیم تا به سایت خوگر پلاس مراجعه کنید. در این سایت به صورت تخصصی اطلاعاتی جامع در این زمینه وجود دارد. همچنین با وجود مشاورین آنلاین و رایگانی که در این سایت به فعالیت مشغول هستند در کمترین زمان ممکن طریقه نصب اره دورکن را فرا خواهید گرفت. با این حال در این مقاله سعی شده است تا اطلاعاتی کاربردی و مفید برای شما در نظر گرفته شود.

نصب اره دورکن افقی

اره دور کن افقی نمونه ای برتر از تولیدات صنایع چوبی است که سبب شده است تا کارایی و کیفیت محصولات چوبی افزایش پیدا کند. این تجهیزات صنایع چوبی به افراد این امکان را می دهد تا در زمان کمی محصولاتی با کیفیت را روانه بازار کنند. دستگاه اره دورکن افقی دارای اجزای متفاوتی از قبیل: میز کار برش، تیغه های اصلی و شیار زن، موتور چند فازه، ریل اره دورکن، گونیای تلسکوپی و بسیاری از اجزای دیگر در خود است. هر کدام از این اجزا وظیفه مشخصی را بر عهده دارند. این نوع از اره دورکن دارای طول بلند تری است. به همین دلیل پانل های چوبی در ابعاد و اندازه های طولانی تر را به راحتی و در زوایای متفاوت برش می دهد. این ویژگی تنها در این نوع از اره دورکن وجود دارد. بنابراین تقاضا برای این دستگاه در بازار بسیار بیشتر از انواع دیگر است. یکی از مزیت های مهمی که در این دستگاه وجود دارد، طریقه نصب آن است. اره دورکن افقی را به دو طریق نصب می کنند. با توجه به ابعاد و فضایی که در اختیار قرار دارد، ممکن است این دستگاه را کنار دیوار نصب کنند تا بدون هیچ گونه حرکتی در جای ثابت قرار گیرد. در برخی از مواقع نیز چهار پایه های شیبداری برای نصب این نوع از اره دورکن استفاده می شود که امکان جابه‌جایی آن را فراهم می کند.

طریقه نصب اره دورکن عمودی

این نوع از دستگاه ها نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. برای نصب این دستگاه ها، کافی است تا آنها را به دیوار چسباند. در این صورت استفاده از آنها به راحتی صورت خواهد گرفت. این دستگاه ها دارای طول کمتری هستند. به همین دلیل در محیط هایی که دارای فضای زیادی نیستند، بسیار کاربرد دارند. در بیشتر این دستگاه ها چهارپایه شیبدار برای نصب آنها وجود ندارد. به همین دلیل به یک طریق نصب می شوند. کارایی این دستگاه از دستگاه افقی کمتر است و هر ابعادی از قطعات چوبی را پوشش نمی دهد. همچنین کیفیت قطعات برش خورده و پرداخت آنها نیز توسط این دستگاه بسیار پایین تر است.

نکات مهم در زمان نصب این محصول

بعد از خرید اره دورکن نیاز است تا برای استفاده از این محصول طریقه نصب آن را فرا گرفت. برای این منظور کافی است تا به نکاتی که در این زمینه وجود دارد، دقت شود. در ادامه به این نکات مهم اشاره می کنیم.
  • یکی از مهمترین نکات در زمان نصب این دستگاه این است که باید آن را از حالت پالت خارج کرد. در این صورت دستگاه در حالت تراز در محل مورد نظر نصب می شود. در این حالت باید دستگاه مکنده را در حالت آماده و با تجهیزاتی مانند لوله خرطومی به اندازه فاصله این دستگاه تا دستگاه دور کن تهیه کرد.
  • یکی دیگر از نکات در زمان نصب این دستگاه این است که باید تخته ای را تهیه کرد که به اندازه طول ریل دستگاه مورد نظر باشد.
  • در زمان نصب دورکن مشتری باید تابلوی برق تک فاز همراه با فیوز تک فاز و کلید یا فیوز قطع برق را نیز تهیه کند.
بعد از اینکه دستگاه مورد نظر نصب شد، در مورد صحت و سلامت آن تست های اولیه گرفته می شود. توجه داشته باشید که کلیه این کارها باید توسط متخصصین و کارشناسان در این حیطه صورت گیرد. در غیر این صورت زمانی که دستگاه دارای مشکل یا خرابی باشد، هیچ گونه خدماتی توسط شرکت های سازنده به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار نخواهد گرفت. اولین اقدام بعد از خرید این دستگاه نصب آن است. نصب اره دورکن به راحتی و در زمان بسیار کمی صورت می گیرد. این دستگاه را با توجه به انواع متفاوتی که تولید می شود، نصب می کنند. بنابراین روش های متفاوتی ممکن است برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد. اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد