ترفندهای استفاده از دورکن

0
ترفندهای استفاده از دورکن امروزه جهت ساخت و تولید انواع وسایل چوبی همچون کابینت، مبلمان، تخت خواب و میز از ورق های چوب یا ام دی اف استفاده می شود. نکته مهم این است که جهت استفاده از این ورق ها باید آن ها را برش دهند.

ترفندهای استفاده از دورکن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به همین دلیل انواع دستگاه های برش همچون دستگاه های اره دورکن جهت برش انواع ورق ها در بازار عرضه می شوند. دستگاه های اره دورکن به صورتی هستند که با استفاده از آن ها می توان ورق های مختلف را با اندازه های متفاوت برش داد. در ادامه جهت آشنایی شما با ترفندهای استفاده از دورکن، انواع دستگاه های اره دورکن و نکات مهم در کار با این دستگاه را توضیح می دهیم. به صورتی که در پایان با خرید و استفاده از این دستگاه در صنعت خود، بتوانید سود بیشتری را کسب کنید. دستگاه اره دورکن براساس چگونگی قابلیت ها، چگونگی کاربرد، چگونگی قطعات، چگونگی سیستم حرکتی و چگونگی مصرف برق به انواع مختلفی تقسیم می شود. این دستگاه با توجه به اینکه تمامی قسمت های آن با استفاده از برق کار کند یا خیر؛ دو نوع دستی و اتوماتیک دارد. یکی از ترفندهای استفاده از دورکن به دستی یا اتوماتیک بودن دستگاه شما برمی گردد. زیرا استفاده از دستگاه اره دورکن دستی نیازمند دخالت نیروی انسانی متخصص است. همچنین در رابطه با دستگاه های اره دورکن اتوماتیک باید بدانید که این دستگاه ها، صفحه لمسی جهت تنظیم دارند. به طوری که در استفاده از دستگاه های اتوماتیک باید چگونگی برش و زاویه برش را در صفحه لمسی مشخص کنید. سپس دستگاه براساس تنظیمات ارائه شده توسط شما، ورق ها را برش می دهد.

تفاوت استفاده از دستگاه های اره دورکن ساده و خط زن دار

دستگاه های اره دورکن ساده و خط زن دار با توجه به تفاوت در قطعات، در کاربرد و نحوه کار نیز فرق دارند. دستگاه اره دورکن خط زن دار بر خلاف نوع ساده، به صورتی است که دو موتور و دو تیغه اره دارد. به شکلی که ترفندهای استفاده از دورکن خط زن دار بسیار آسان تر از اره دورکن ساده است. دستگاه خط زن دار همانطور که از عنوان آن مشخص است؛ یک موتور اصلی و یک موتور با قدرت کم تر جهت عمل خط زنی دارد. همچنین یک تیغه اضافی جهت ایجاد خط در ورق ها دارد. بنابراین قابلیت خط زنی در این دستگاه به شما کمک می کند که بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی، برش ورق ها به بهترین شکل و دقیق انجام شود.

ترفندهای استفاده از دورکن قبل از روشن شدن دستگاه

دقت داشته باشید که عمل برش با دستگاه اره دورکن بسیار ظریف و حساس است. به همین جهت پیش از روشن شدن دست باید نکات مهمی را رعایت کنید که حین برش مشکلی بروز نکند. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • ابتدا لباس و پوششی مخصوص به تن داشته باشید. زیرا این دستگاه در زمان برش خطرات احتمالی ایجاد می کند که در صورت عدم پوشش ایمنی دچار مشکلات جبران ناپذیری خواهید شد.
  • برق کارگاه و دستگاه را پیش از روشن کردن آن چک کنید. به صورتی که ورود برق به دستگاه دچار اختلال نبوده و عمل برش به خوبی انجام شود.
  • ورق های مورد نظر را داخل دستگاه قرار داده و دستگاه را متناسب با اندازه های آن تنظیم کنید.
  • زاویه و نوع برش دستگاه دورکن خود را جهت تولید وسایل مورد نظر خود تنظیم کنید.
  • از افراد متخصص و کارآزموده جهت اپراتور و کار با دستگاه اره دورکن استفاده کنید. در غیر این صورت برش ورق های شما به خوبی انجام نمی شود.

ترفندهای استفاده از دورکن حین برش

دستگاه های اره دورکن به صورتی هستند که حین برش باید ترفندهای به خصوصی داشته باشید. به صورتی که برش ورق های شما به بهترین شکل انجام شود؛ بدون اینکه دچار آسیب شوید. از جمله ترفندهای استفاده از دستگاه حین برش این است که روکش محافظ دستگاه را از آن جدا نکنید. همانطور که می دانید دستگاه های اره دورکن، روکش محافظی دارند که در صورت جداشدن از دستگاه خطرات زیادی ایجاد می شود. همچنین دقت کنید که دقیقاً حین روشن شدن دستگاه، قطعات را زیر اره قرار ندهید. بلکه زمانی ورق های چوب یا ام دی اف باید زیر اره بروند که سرعت دستگاه به حد کافی رسیده باشد و این امر در زمان روشن شدن دستگاه امکان پذیر نیست.

تأثیر عیوب در استفاده از این دستگاه

یکی از نکات مهم در رابطه با ترفندهای استفاده از دورکن این است که عیوب دستگاه را به زودی بشناسید و برطرف کنید. بنابراین باید بدانید که دستگاه های اره دورکن بیشتر در قطعات یا چگونگی برش دچار مشکل می شوند. از جمله عیوب دستگاه های اره دورکن می توان به روشن نشدن دستگاه، بالا و پایین نشدن تیغه اصلی یا خط زن، انحراف تیغه حین برش، ترک خوردگی تیغه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. از آنجایی که تیغه دستگاه های برش مهمترین قسمت این دستگاه ها است؛ در بسیاری از مشکلات تعویض تیغه متناسب با استاندارد دستگاه خطر و ایراد را برطرف می کند. اما اگر به دنبال نکات بیشتری در رابطه با استفاده از دستگاه های اره دور کن یا در پی خرید این دستگاه با قیمت ارزان هستید؛ بهتر است به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید. زیرا در این سایت علاوه بر خرید اره دورکن با قیمت مناسب از بسیاری خدمات همچون آموزش نحوه کار با دستگاه به صورت رایگان بهره مند خواهید شد. اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد