انواع اره دورکن

0

انواع اره دورکن ر صنایع چوب و کارگاه های نجاری امروزه از دستگاه ها و ابزارهای مختلفی جهت برش ورق های چوب، ام دی اف و پی وی سی استفاده می شود. یکی از کاربردی ترین و اساسی ترین دستگاه های برش که در بسیاری از کارگاه های صنایع چوب وجود دارد؛ دستگاه اره دورکن است.

انواع اره دورکن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این دستگاه با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که در برش ورق های چوب ارائه می دهد؛ انواع متفاوتی دارد. به طوری که در زمان خرید دستگاه اره دورکن باید چگونگی کاربرد خود را مدنظر قرار داده و دستگاهی متناسب با کاربری خود خریداری کنید.

به همین جهت در ادامه ضمن اشاره به انواع اره دورکن براساس ویژگی های مختلف، اجزای این دستگاه ها و قابلیت های آن ها را نیز برای شما شرح می دهیم.

اره دورکن دستی و اتوماتیک

دستگاه های اره دورکن همچون بسیاری دیگر از دستگاه ها در دو نوع دستی و اتوماتیک در بازار عرضه می شوند. تفاوت این دو نوع از دستگاه های اره دورکن در چگونگی کار با آن ها و مصرف برق است. دستگاه های اره دورکن دستی به صورتی هستند که زاویه برش ورق را با دست و گونیا باید مشخص کنید.

اما در دستگاه های اره دورکن اتوماتیک نیازی به کار شما نیست؛ بلکه این دستگاه ها دارای صفحات لمسی هستند که با استفاده از آن ها زاویه و چگونگی برش را تنظیم می کنید. در واقع می توان گفت دقت برش و زاویه برش در دستگاه های اره دورکن اتوماتیک بیشتر است.

همچنین با استفاده از اره دورکن اتوماتیک دیگر نگران اتلاف وقت خود نخواهید بود. زیرا با تنظیم دستگاه متناسب با نوع برش مورد نظر، این دستگاه در زمانی کوتاه تعداد زیادی ورق چوب یا ام دی اف را برش می دهد.

اره دورکن ساده و خط زن دار

یکی دیگر از انواع اره دورکن، دستگاه های اره دورکن ساده یا خط زن دار هستند. این دو نوع دستگاه اره دورکن از نظر قطعات و نوع کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. به طوری دستگاه اره دورکن خط زن دار، دارای دو موتور و دو تیغ اره است.

در این دستگاه یک موتور اصلی جهت برش و یک موتور با قدرت کم تر جهت عمل خط زنی وجود دارد. همچنین اره دورکن خط زن دار دو تیغه اره جهت برش و خط زنی دارد. بنابراین تفاوت عملکرد این دستگاه با مدل ساده در کاربرد آن نیز هست.

به طوری که دستگاه اره دورکن خط زن دار علاوه بر عمل برش ورق های چوب، عمل خط زنی را انجام می دهد. به همین جهت در خرید دستگاه اره دورکن دقت کنید که دستگاهی متناسب با نیاز و کارایی خود را تهیه کنید.

انواع اره دورکن براساس سیستم حرکتی

دستگاه های اره دورکن به طور کلی براساس نوع سیستم حرکتی موجود در آن ها به سه نوع زیر تقسیم می شوند.

ریل دار

دستگاه اره دورکن ریل دار همانطور که از عنوان آن مشخص است؛ سیستم حرکتی ریلی دارد. در این نوع از اره دورکن، کاربرد گونیا و برش های زاویه ای بسیار با دقت است. به طوری که درصد خطا در برش با استفاده از این دستگاه بسیار پایین است.

نکته قابل توجه دیگر در رابطه با اره دورکن ریل دار این است که این دستگاه با طول های مختلف تولید می شود. به همین جهت هنگام خرید آن، مدلی با طول متناسب با فضای خود را می توانید تهیه کنید.

واگنی

از بین انواع اره دورکن از نظر سیستم حرکتی، نوع واگنی آن بسیار رایج تر و مناسب تر است. تفاوت اره دورکن واگنی با ریلی در عرض آن است. زیرا مدل واگنی عرض بیشتری نسبت به دستگاه های دیگر دارد. همچنین این دستگاه دارای دو تیغه است.

با توجه به عرض مناسب و تیغه های باکیفیت این دستگاه، امروزه بسیاری از صاحبان صنایع از این نوع در شرکت های خود استفاده می کنند. زیرا تیغه های این دستگاه باعث می شود که عمل برش زودتر و تمیزتر انجام شود. همچنین عرض دستگاه قابلیت برش انواع قطعات چوب و ام دی اف را فراهم کرده است.

لوکوموتیوی

بزرگ ترین و جاگیرترین نوع دستگاه های اره دورکن، دستگاه های لوکوموتیوی هستند. این دستگاه ها با توجه به امکانات و فضای خود بیشتر در کارخانه های بزرگ صنایع چوب قابل استفاده هستند. به طوری که امروزه در تولید انواع کابینت، مبلمان وغیره از این دستگاه استفاده می شود.

به همین دلیل دستگاه اره دورکن لوکوموتیوی جهت استفاده در کارگاه های نجاری کوچک اصلاً مناسب نیست. زیرا جای زیادی را اشغال می کند.

تأثیر نوع دستگاه در قیمت آن

همانطور که می دانید دستگاه های اره دورکن از جمله ضروری ترین دستگاه های برش ورق در صنایع چوب است. به همین دلیل قیمت آن دغدغه بسیاری از افراد در زمان خرید است. اما نکته مهم در رابطه با قیمت اره دورکن، تأثیر نوع دستگاه در قیمت آن است.

براساس آنچه پیش تر گفته شد؛ هر یک از دستگاه های اره دورکن، قابلیت ها و امکانات به خصوصی دارند. به همین جهت قیمت این دستگاه ها نسبت به نوع آن ها و امکاناتی که در زمان برش ارائه می دهند؛ متفاوت است. بنابراین دستگاهی را متناسب با نیازهای خود خریداری کنید.

به طوری که ضمن صرفه جویی در هزینه، از بیشترین و بهترین امکانات متناسب با کار خود بهره مند شوید. اما اگر می خواهید دستگاه اره دورکن خود را ارزان بخرید؛ بهتر است این دستگاه را به صورت اینترنتی تهیه کنید.

چرا دستگاه اره دورکن را آنلاین بخریم؟

امروزه با توجه به نیاز مردم و صرفه جویی در وقت، سایت های زیادی جهت فروش انواع اره دورکن وجود دارند. به طوری که با مراجعه به این سایت ها و مشاهده تصاویر و امکانات اره دورکن، می توانید دستگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

به طور کلی قیمت دستگاه های اره دورکن در سایت ها بسیار ارزان تر است. اما با مراجعه به سایت خوگرپلاس از بسیاری خدمات رایگان همچون مشاوره رایگان، ارسال رایگان، تخفیفات سایت در زمان های مختلف وغیره نیز بهره مند می شوید که باعث کاهش هزینه های شما می شود.

بنابراین با مراجعه به این سایت، بهترین دستگاه اره دورکن را با قیمتی ارزان و در زمانی کوتاه ضمن دریافت بیشترین خدمات، تهیه کنید.

اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد