اره دورکن چیست؟

0
اره دورکن چیست؟ همانطور که می دانید در انواع صنایع چوب از دستگاه های مختلفی جهت برش ورق های چوبی، ام دی اف و پی وی سی استفاده می شود. از آنجایی که چگونگی برش این ورق ها در کاربرد آن ها بسیار حائز اهمیت است؛ دستگاه های برش از جمله کاربردی ترین دستگاه ها هستند.

اره دورکن چیست؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از دستگاه های برش که در تمامی کارگاه های نجاری و صنایع چوبی وجود دارد؛ دستگاه اره دورکن است. این دستگاه براساس چگونگی ویژگی ها و کاربرد، انواع مختلفی دارد. به طوری که با خرید و استفاده از هر یک، از امکانات متفاوتی بهره مند خواهید شد.

در پاسخ به سوال شما مبنی بر اینکه اره دورکن چیست؛ در ادامه انواع دستگاه اره دور کن، قطعات و چگونگی کاربرد آن را توضیح می دهیم. دستگاه اره دورکن همچون بسیاری از دستگاه های دیگر در کارخانه جات، از قطعات مختلفی ساخته شده است. نکته مهم در رابطه با چگونگی قطعات این دستگاه، تفاوت قطعات نسبت به قابلیت اتوماتیک یا دستی دستگاه اره دور کن است. با توجه به این مسئله در اینجا برخی از قطعات اصلی و مهم دستگاه اره دورکن را نام می بریم. این دستگاه به طور کلی از بخش های مختلفی همچون موتورها، تیغ اره، گونیا پشت اره جلو، میز پشت گونیا، ریل دستگاه، میز برش جلو، نگهدارنده ورق و گونیای وسط ریل تشکیل می شود. در این رابطه باید بدانید که موتورها و تیغ اره از جمله اصلی ترین بخش های دستگاه اره دورکن هستند. به طوری که اره عمل برش کاری را انجام می دهد و موتورها باعث حرکت تیغ اره در دستگاه می شوند. جهت آشنایی بیشتر با موتورها و تیغ اره های این دستگاه باید انواع آن را بشناسید.

دسته بندی های دستگاه اره دورکن چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره شد؛ دستگاه های اره دورکن براساس امکانات خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به همین جهت این دستگاه ها براساس معیارهای زیر دسته بندی می شوند.

دستی و اتوماتیک

دستگاه های اره دورکن در در نوع دستی و اتوماتیک وجود دارند. نوع دستی این دستگاه ها به صورتی است که تغییر در زاویه برش با دست و با استفاده از گونیا انجام می شود. اما در نوع اتوماتیک امکانات بسیار پیشرفته ای وجود دارد که نیاز به کار با دست نیست. بلکه جهت تغییر زاویه برش کافی است از صفحه لمسی این دستگاه استفاده کنید.

چگونگی سیستم حرکتی

دستگاه های اره دورکن براساس سیستم حرکتی نیز به سه نوع ریل دار، واگنی و لوکوموتیوی تقسیم می شوند. این سه نوع دستگاه در کارکرد با یکدیگر تفاوت دارند. به طوری که در خرید دستگاه اره دورکن خود باید نوع سیستم حرکتی را مدنظر قرار دهید. اما به طور کلی نوع واگنی آن بسیار بهتر است.

ساده و خط زن دار

جهت اینکه بدانید دستگاه اره دورکن چیست؛ باید با یکی دیگر از انواع این دستگاه که ساده و خط زن دار هستند؛ آشنا شوید. تفاوت دستگاه اره دورکن ساده با مدل خط زن دار در اجزای تشکیل دهنده این دو دستگاه است. به طوری که در اره دورکن خطر زن دار از دو موتور استفاده می شود. یک موتور که موتور اصلی دستگاه است و دیگری جهت خط زنی در برش ورق استفاده می شود. همچنین مدل خط زن دار دو تیغه دارد. یکی از آن ها تیغه اصلی برش است و تیغه ای کوچک تر نیز جهت خطر زنی در این دستگاه وجود دارد.

دلیل بهره وری زیاد دستگاه اره دورکن چیست؟

همانطور که در ابتدا گفته شد؛ از دستگاه اره دورکن در انواع صنایع چوبی بسیار استفاه می شود. مهم ترین دلیل این است که تمامی صنایع چوبی نیازمند دستگاهی جهت برش ورق های چوب و ام دی اف هستند اما دلایل دیگری نیز باعث برتری این دستگاه شده است.

عدم محدودیت در اندازه های ورق

یکی از نکات بسیار قابل توجه در رابطه با دستگاه های اره دورکن این است که در این دستگاه ها محدودیت در اندازه های ورق وجود ندارد. از آنجایی که بسیاری از دستگاه های مورد استفاده در صنایع چوبی دارای محدودیت در طول و عرض ورق ها هستند؛ این دستگاه به شکل متفاوتی ساخته شده است. به طوری که با خرید و استفاده از این دستگاه انواع ورق ها در طول، عرض و ارتفاع متفاوت را می توانید برش دهید. چنان که این دستگاه قابلیت برش کوچک ترین ورق های چوبی و ام دی اف تا بزرگترین ورق ها را دارد.

عدم محدودیت در برش

دستگاه های اره دورکن هیچ گونه محدودیتی در برش و چگونگی این عمل ندارند. به شکلی که هر مقدار از ورق را با استفاده از این دستگاه می توانید برش دهید. همچنین قابلیت تنظیم در رابطه با چگونگی برش را دارند. به طوری که متناسب با نیاز شما، ورق را برش می دهند. بنابراین با استفاده از این دستگاه می توانید بیشترین تعداد ورق را در روز برش دهید. اما مسئله مهم این است که دستگاه اره دورکن ورق ها را به صورت تک به تک برش می دهد. یعنی چندین ورق را همزمان برش نخواهد داد.

نکته مهم در خرید اره دورکن چیست؟

یکی از دغدغه های افراد در خرید دستگاه های اره دور کن خصوصا صاحبان صنایع چوبی، قیمت و چگونگی تهیه این دستگاه ها است. در اینجا خوب است بدانید که بهترین نوع خرید این دستگاه به صورت آنلاین است. زیرا در خرید آنلاین ضمن برخورداری از خدماتی همچون مشاوره رایگان، ارسال رایگان دستگاه و مشاهده تصاویر و امکانات دستگاه، هزینه کمتری نیز پرداخت می کنید. همچنین با مراجعه به سایت خوگر پلاس و خرید دستگاه اره دورکن از این سایت از بهترین خدمات پس از فروش برخوردار خواهید شد. بنابراین جهت آشنایی بیشتر با دستگاه های اره دورکن و تهیه دستگاهی مناسب با قیمتی ارزان به این سایت مراجعه کنید. اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد