آشنایی با پانل بر افقی

0
آشنایی با پانل بر افقی از انواع ماشین آلاتی هستند که در تولید انواع محصولات چوبی از جمله کابینت، مبلمان و انواع وسایل خانگی و اداری کاربرد دارند. در واقع از این ابزارآلات جهت برش دقیق و ظریف صفحات پانل مانند ام دی اف، نئوپان وغیره استفاده می شود. پانل برها در دنیای خود دارای تنوع قابل توجهی هستند و به دو دسته اصلی اتوماتیک و دستی تقسیم بندی می شوند. هر یک از این دسته ها دارای نمونه های ایستاده یا افقی هستند که با توجه به نیازمندی های متفاوتی شکل گرفته­ اند.

آشنایی با پانل بر افقی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : پانل بر افقی که به آن کت مستر نیز گفته می­ شود؛ ساختار و عملکرد کاملا متفاوتی نسبت به نمونه های ایستاده دارد. بنابراین اپراتوری که به نمونه های ایستاده مسلط است؛ توان کنترل و مدیریت مدل افقی را ندارد و نیازمند آموزش های متناسب با آن است. اگرچه تمام دستگاه های پانل فارغ از مدل ها و کارایی های مختلفی که دارند؛ جهت برش دقیق و با کیفیت پانل ها پا به عرصه بازار گذاشته اند. هرچه کیفیت در طول زمان پیشرفته تر و کیفیت آن بیشتر شود؛ نتیجه نهایی کار و محصولات چوبی مرغوب تر خواهند شد!

عملکرد پانل بر افقی چگونه است و چرا هوشمند تلقی می شود؟

هر نوع دستگاهی که عملیات برش پانل ها را انجام دهد؛ نیاز به یک اپراتور متخصص دارد که کار با سیستم را به خوبی آموزش دیده است. از آنجایی که پانل بر کاملا هوشمند است؛ دارای نرم افزارهایی است که عملیات را به صورت خودکار انجام می دهند. اما اپراتور باید به صورت دستی مدیریت فرایندهای سیستم را به عهده بگیرد و اختلالات موجود را رفع کند. بر این اساس اپراتور تعداد ورقه هایی که قصد برش روی آن ها وجود دارد و همچنین ابعاد مورد نیاز را در جداول مشخصی یادداشت می کند. سپس اطلاعات توسط تکنسین به دستگاه داده می شود که بر اساس آن باید برش ها با دقت انجام شود. اپراتور در هماهنگی کامل با نرم افزار هوشمند، پانل ها را داخل دستگاه قرار می دهد و از گونیا بودن آن ها اطمینان حاصل می کند. دیگر مراحل کار به صورت خودکار توسط دستگاه انجام می شود و اپراتور نحوه انجام امور را از طریق مانیتور هوشمندی که در اختیار دارد بررسی می کند. در نهایت نمونه های برش کاری شده و نهایی از دستگاه خارج می شود. وجود نرم افزار هوشمند و ساچمه هایی که فرایند برش را ایمن می کنند؛ سبب هوشمندسازی سیستم می شوند. این ساچمه ها در واقع از ایجاد خش و خطوط روی سطح پانل مخصوصا پانل های هایگلاس جلوگیری می کنند.

ساختار پانل برهای افقی

آشنایی با پانل بر افقی : همانطور که از نام آن مشخص است؛ ساختار آن کاملا در محور افقی طراحی و ساخته شده است. در واقع تیغه هایی که سبب برش های اصلی و عمیق در صفحات پانل می شوند، در همین راستا قرار گرفته اند. از مهم ترین کاربردهای چنین ساختاری، امکان ارائه حجم بالایی از کار است که بر همین اساس در کارگاه ها و کارخانه های بزرگ بسیار پرکاربرد است. ریل هایی که در واقع گیرنده صفحات پانل هستند در ساختار پانل بر افقی در همین راستا قرار می گیرند و دارای یک هدایتگر به شکل استوانه ای هستند. تقریبا تمام اجزای انواع پانل برهای افقی یکسان و دارای یک تخت برش بسیار وسیع هستند. وجود راهنمای برش طولی در ساختار دستگاه سبب می شود که دقت و ظرافت در نمونه های نهایی افزایش یابد. بدیهی است که دیگر اجزای دستگاه تیغه هایی هستند که برش های اصلی و شیارهای مورد نظر را در قطعه کار ایجاد می کنند.

تفاوت های پانل برهای افقی اتوماتیک و دستی

تفاوت عمده و اساسی سیستم ها در دخالت انسان است که طبعا نمونه اتوماتیک به صورت مستقل و کاملا ماشینی تمام فرآیندها را هدایت می کند. اگرچه دقت و قدرت برش ها در نمونه تمام اتوماتیک بسیار بیشتر از دیگر انواع پانل برها است اما قیمت این سیستم ها بسیار زیاد است و خرید آن ها برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا یا تجارت های کوچک توجیه اقتصادی ندارد! معمولا نمونه های اتوماتیک دارای نرم افزارهایی هستند که عمده فرآیندها را به صورت خودکار انجام می دهند. تنظیم ارتفاع تیغ ها و جابجایی آن ها، حرکت های محورهای دستگاه و دیگر تنظیمات دستگاه توسط این نرم افزار انجام می شود و انسان هیچ گونه دخالتی در هیچ یک از این اتفاقات ندارد! دستگاه بر اساس اطلاعاتی که اپراتور در ابتدای کار به آن می دهد؛ تنظیمات مربوط به سایر اجزا را جهت بهترین عملکرد انجام می دهد! افزایش ایمنی نیز از دیگر مزیت هایی است که باعث ایجاد تفاوت در نمونه های دستی و اتوماتیک شده است. از آن جایی که تمام فرآیندها بدون دخالت افراد انجام می شود؛ بدیهی است که امنیت کاربران بیشتر از دیگر نمونه ها تامین می شود. در نمونه های دستی ساختار به گونه ای است که تیغه ها در دسترس هستند و امکان خطای انسانی بسیار زیاد است!

ویژگی های کلی دستگاه پانل بر افقی

اگر بخواهیم درباره مشخصه های کلی سیستم افقی پانل بر صحبت کنیم؛ باید به سرعت حرکت کشنده اشاره داشته باشیم. این صفحه به صورت متر در دقیقه قابلیت جابجایی ایجاد می کند و در نمونه هایی به عدد ۱۵ متر نیز می رسد! همچنین بر روی این کشنده کلمپ هایی وجود دارند که به خوبی در گرفتن قطعه کار به سایر اجزای دستگاه کمک می کند. از آن جایی که حجم و نوع کاری که با پانل برهای افقی صورت می گیرد سنگین است؛ معمولا قدرت و توان موتورهای آن ها بسیار زیاد است! توان تنها به موتور اصلی محدود نمی شود و حتی موتور خط زن نیز قدرت فوق العاده ای دارد که به بازدهی نهایی دستگاه کمک می کند. از دیگر مزیت های دستگاه پانل برهای افقی، توانایی برش چند ورقه به صورت همزمان است که به علت قدرت دستگاه در افزایش ارتفاع اره ها ایجاد شده است. بنابراین دستگاه قادر است ضخامت های کلی حتی در حدود ۱۶ میلیمتر را نیز برش دهد! بنابراین تیم تخصصی خوگر پلاس آماده ارائه بهترین خدمات و مشاوره های رایگان به افرادی است که قصد خرید انواع دستگاه های پانل بر افقی به صورت اورجینال یا دست دوم را دارند. همین حالا جهت خرید محصول و کسب اطلاعات تخصصی بیشتر به خوگر پلاس مراجعه کنید. اگر پانل بر انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد