آشنایی با آموزش کار با اره دور کن

0
آشنایی با آموزش کار با اره دور کن یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنایع چوب است. همانطور که می دانید در کارخانه جات و کارگاه های نجاری جهت برش ورق های چوبی یا ام دی اف از دستگاه های برش استفاده می شود. دستگاه اره دورکن نیز یکی از این دستگاه ها است.

آشنایی با آموزش کار با اره دور کن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اما نکته مهم در رابطه با استفاده از این دستگاه، آموزش کار با اره دورکن است. به طوری که جهت آشنایی با چگونگی کارکرد این دستگاه ابتدا باید با انواع و قطعات آن آگاه باشید. به همین جهت در ادامه هر آنچه که در آموزش کار با اره دورکن اهمیت دارد را برای شما بیان می کنیم. دستگاه های اره دورکن همچون بسیاری از دستگاه های دیگر براساس ویژگی ها و امکانات خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در چگونگی کار با آن ها تاثیر دارد. به همین جهت در اینجا دسته بندی های اره دورکن به همراه تفاوت استفاده از آن ها را توضیح می دهیم.

اره دورکن دستی و اتوماتیک

دستگاه های اره دورکن براساس اینکه دستی یا اتوماتیک باشند؛ کار با آن ها متفاوت است. به طوری که اگر به خرید و استفاده از دستگاه اره دورکن دستی بپردازید؛ جهت زاویه برش باید با دست و گونیا کار کنید. اما برخلاف دستگاه اره دورکن دستی، کار با نوع اتوماتیک آن بسیار آسان است. زیرا این نوع از اره دورکن تمام عملیات برش را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می دهد. به شکلی که تنها با استفاده از صفحه لمسی آن می توانید زاویه برش را تنظیم کنید.

اره دورکن ساده و خط دار زن

جهت آموزش کار با اره دورکن باید با نوع ساده و خط دار زن آن آشنا باشید. زیرا این دو دستگاه دارای اجزا و قطعات متفاوتی هستند که تفاوت در کارکرد را به همراه دارد. دستگاه اره دورکن خط دار زن برخلاف نوع ساده آن، دارای دو موتور و دو تیغ اره است. در این دستگاه یک موتور اصلی و یک موتور جهت خط زنی وجود دارد. همچنین در رابطه با تیغه های این دستگاه باید بدانید که از یکی از تیغ اره ها جهت برش و دیگری جهت خط زنی استفاده می شود. زیرا این دستگاه دارای امکانات خط زنی است.

اره دورکن براساس سیستم حرکتی

دستگاه های اره دورکن دارای سیستم های حرکتی مختلفی هستند. از جمله سیستم های حرکتی این دستگاه می توان به واگنی، ریل دار و لوکوموتیوی اشاره کرد. هریک از این دستگاه ها امکانات مختلفی در سیستم حرکتی دارند که نوع واگنی آن بسیار رایج است. به همین جهت در خرید و کار با آن باید نوع سیستم حرکتی را در نظر داشته باشید.

چگونه با دستگاه اره دورکن کار کنیم؟

پس از آشنایی با انواع دستگاه های اره دورکن و تفاوت کار با آن ها، جهت آموزش کار با اره دورکن نکات مهمی را در رابطه با این دستگاه باید بدانید. به همین جهت در ادامه مهم ترین موارد در رابطه با کار با دستگاه اره دورکن را ذکر می کنیم.

پیش از شروع کار با اره دورکن چه کنیم؟

همانطور که می دانید پیش از شروع کار با هر دستگاهی ابتدا باید نکاتی را رعایت کنید که در حین کار دچار مشکل نشوید. در رابطه با دستگاه اره دورکن ابتدا باید لباس مخصوص به تن داشته باشید. سپس اگر دستگاه شما اتوماتیک است؛ سیستم برق کارگاه را بررسی کنید. در این زمان قطعات چوب را در دستگاه قرار دهید. جهت دقت در برش قطعات چوب بهتر است قسمت های مورد نظر جهت برش را علامت بزنید. پس از این باید به تنظیمات اره دورکن رسیدگی کنید. به طوری که بالا یا پایین بودن اره دستگاه را مشخص کنید.

کار با اره دورکن را یاد بگیرید

پس از مراحل گفته شده؛ جهت شروع کار قطعات چوب را روی ریل به سمت تیغ اره حرکت بدهید. اگر در حرکت قطعات دقت نکنید؛ ممکن است به دلیل سرعت دستگاه، برش قطعات به صورت کج و نامناسب انجام شود. در رابطه با روشن شدن و سرعت دستگاه باید بدانید که در بدو روشن کردن دستگاه نباید به بریدن قطعات چوب اقدام کنید؛ بلکه اجازه دهید دستگاه به آخرین سرعت خود برسد؛ سپس برش را آغاز کنید. به این شکل برش قطعات چوب یا ام دی اف به بهترین شکل انجام خواهد شد. دقت کنید که دستگاه های اره دورکن محدودیتی در اندازه های قطعه و برش ندارند. به همین جهت باید تنظیمات این دستگاه را متناسب با قطعه و نوع زاویه موردنظر خود تنظیم کرده باشید.

دستگاه اره دورکن را از کجا بخریم؟

پس از آموزش کار با اره دورکن باید با چگونگی خرید این دستگاه آشنا شوید. همانطور که می دانید جهت خرید دستگاه اره دورکن می توان به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کرد. اما خرید آنلاین این دستگاه بسیار بهتر است. زیرا با مراجعه به سایت های مربوطه همچون خوگرپلاس ضمن دیدن متنوع ترین دستگاه ها، از آموزش کار با اره دورکن به طور تخصصی نیز برخوردار خواهید شد. همچنین که مهم ترین مزیت خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری، قیمت دستگاه است که در سایت ها ارزان تر از فروشگاه ها است. یکی دیگر از نکات مهم در کار با اره دورکن ها، چگونگی گارانتی و خدمات پس از فروش این دستگاه ها است. بنابراین اگر دستگاه مورد نظر خود را با مراجعه به این سایت تهیه کنید؛ از بهترین خدمات پس از فروش بهره مند می شوید. به شکلی در صورت بروز هرگونه مشکل، پرسنل این مرکز جهت تعمیر یا تعویض دستگاه به صورت رایگان عمل خواهند کرد. بنابراین جهت خرید دستگاه اره دورکن با قیمتی مناسب و خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب، همین الان به این سایت مراجعه کنید. اگر اره دورکن انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد