یراق آلات شیشه سکوریت

0

یراق آلات شیشه سکوریت یکی از جدیدترین نسل های شیشه در دنیای امروزی، شیشه سکوریت می­باشد. اختراع این نوع شیشه، زمینه ساز تحولات بزرگی در صنعت شیشه شد. سال های طولانی است که بشر شیشه را شناخته و از آن استفاده های گوناگونی می­کند. از جمله محصولات این وسیله پر طرفدار شیشه سکوریتی است که به همراه این محصول، در زندگی بسیاری از ما نقش پر رنگی را ایفا می­کند.

به گزارش دکوکده : یراق آلات شیشه سکوریت یکی از جدیدترین نسل های شیشه در دنیای امروزی، شیشه سکوریت می­باشد. اختراع این نوع شیشه، زمینه ساز تحولات بزرگی در صنعت شیشه شد. سال های طولانی است که بشر شیشه را شناخته و از آن استفاده های گوناگونی می­کند. از جمله محصولات این وسیله پر طرفدار شیشه سکوریتی است که به همراه یراق آلات شیشه سکوریت، در زندگی بسیاری از ما نقش پر رنگی را ایفا می­کند.

تولید شیشه سکوریت در طی فرآیندی کاملا عملیاتی حرارتی بر روی شیشه های مورد استفاده در مصارف ساختمانی، انجام می­شود. این فرآیند قابلیت اجرا بر روی شیشه های گوناگون، نظیر شیشه های رنگی، رفلکتیو، چاپ شده و لعاب خورده را دارد. به عبارت دیگر شیشه سکوریت محصولی از شیشه های ذکر شده در بالا می­باشد.

یراق آلات شیشه سکوریت

یراق آلات شیشه سکوریت تنوع زیادی داشته و نقش مکملی مهمی در کنار این نوع شیشه ایفا می­کنند. از جمله این محصولات می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگیره شیشه سکوریت

یکی از مهم ترین یراق آلات شیشه سکوریت، دستگیره می­باشد. دستگیره ها از جمله عناصر تشکیل دهنده و تکمیل کننده درب ها و پنجره ها فارغ از نوع آن ها می­باشند. در دوره های مختلف و با وجود سبک های گوناگون معماری، دستگیره ها جایگاه ویژه ای داشته و دارند. دستگیره ها در شکل ها و اندازه های مختلفی طراحی و به بازار عرضه می­شوند. با استفاده از این گروه از یراق آلات شیشه سکوریت می­توان درب و یا پنجره های سکوریتی را باز و بسته و یا در مواقع دلخواه، قفل کرد. تنوع طرح و جنس دستگیره های شیشه سکوریت بسیار بالا بوده و می­توان گفت برای هر سلیقه متفاوتی، دستگیره متفاوتی نیز وجود دارد.

  • ریل شیشه سکوریت

از جمله پر اهمیت ترین یراق آلات شیشه سکوریت، که غالبا برای درب های کشویی شیشه ای مورد استفاده قرار می­گیرد، ریل شیشه سکوریت است. ریل شیشه سکوریت قطعه ای است که قابلیت نصب بر روی لنگه شیشه ای ثابت مجاور و یا بر روی پروفیل اطراف درب شیشه ای را دارد و معمولا از جنس استیل ضد زنگ و یا آلومینیوم آب دیده و روکش دار ساخته می­شود. همین ویژگی باعث می­شود که این ریل در مقابل رطوبت هوا و زنگ زدن مقاوم بوده و آسیبی نبیند. این دسته از یراق آلات شیشه سکوریت موجب حرکت روان درب ریلی در هنگام باز و بسته شدن می­گردد. جنس این ریل استیل مقاوم در برابر رطوبت هوا و زنگ زدگی می­باشد.

  • فریم شیشه سکوریت

یکی از کاربردی ترین این محصولات، فریم شیشه سکوریت می­باشد. این فریم ها قابلیت رنگ شدن با استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک را دارند و غالبا در سه رنگ سفید، طوسی و بی رنگ به بازار عرضه می­شوند. فریم درب های شیشه ای با هدف هماهنگی با محیط اطراف درب، به صورت استیل ضد زنگ و نیز آلومینیومی روکش دار، موجود است. این قطعه از یراق آلات شیشه سکوریت در اطراف شیشه قرار گرفته و به همین دلیل تنوع بالایی در رنگ و طرح آن به کار گرفته می­شود تا پاسخ گوی تمام سلایق گوناگون باشد.

  • استوپ شیشه سکوریت

استوپ شیشه سکوریت از جمله مهم ترین این محصولات است. این وسیله در زمان نصب و اجرای درب های شیشه ای مورد استفاده قرار می­گیرد تا زمینه نرمی، سهولت و امنیت درب به هنگام باز و بسته شدن را فراهم سازد. داخل استوپ شیشه سکوریت با نوعی روغن پر می­شود که مانع تاثیرگذاری منفی بر حرکت روان و راحت درب، در اثر نوسانات دمایی د فصل های مختلف سال می­گردد. استوپ ها با توجه به محل استفاده از درب شیشه سکوریتی و چگونگی باز و بسته شدن این درب ها، در انواع مختلف طراحی، تولید و به بازار عرضه می­گردد. در حال حاضر استوپ روکار و استوپ توکار از جمله مهم ترین استوپ های موجود، می­باشند.

  • بست شیشه سکوریت

یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین این محصول، بست شیشه به دیوار است. این بست به منظور اتصال شیشه به دیوار مورد استفاده قرار می­گیرد. همچنین این بست برای اتصال دو شیشه به یکدیگر نیز کاربرد دارد. این قطعه از جنس استیل ضد زنگ و مقاوم در برابر رطوبت هوا بوده و طراحی و آبکاری متفاوت آن، سبب تمایزش با دیگر یراق آلات شیشه سکوریت شده است.

  • قفل شیشه سکوریت

قفل از جمله یراق آلات شیشه سکوریت است که به منظور ایجاد امنیت بر روی انواع درب ها و نیز درب ساخته شده از شیشه سکوریت، نصب می­گردد. استفاده از قفل از دیرباز تا کنون در شکل های مختلف آن رایج بوده است. مصارف خاص و امنیتی قفل شیشه سکوریت موجب شده است که انواع گوناگونی از آن تولید و به بازار عرضه شود. جنس، شکل و محل نصب قفل شیشه سکوریت موجب تنوع در آن ها شده و همان طور که می­دانید بیشترین کاربرد قفل شیشه سکوریت برقراری امنیت مکان مورد نظر توسط انواع درب های شیشه ای می­باشد. در حال حاضر قفل شیشه سکوریت در دو نوع داخلی و وارداتی موجود است.

  • لولای شیشه سکوریت

این دسته از محصولات قطعه ای مفصل مانند است که وظیفه اتصال دو طرف یک وسیله به هم را بر عهده دارد به گونه ی که بین آن ها زاویه ای چرخشی ایجاد می­شود. تمامی درب ها نظیر درب های ساخته شده از شیشه سکوریت، به این وسیله نیاز دارند تا بتوانند باز و بسته شوند. لولاهای شیشه سکوریت علاوه بر متنوع بودن از لحاظ مصرف، در جنس و ماده اولیه نیز متفاوت هستند.

اگر یراق آلات شیشه سکوریت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد