یراق آلات خط انتقال

0

یراق آلات خط انتقال

میتوان گفت که امروزه استفاده از یراق آلات خط انتقال به شما کمک خواهد کرد که شبکه هایی را با توجه به برپایی سازه های خطوط هوایی و همچنین انواع مختلف این خطوط برپا کنید. در ایران هم شبکه های مختلفی وجود دارد که به شما اجازه می دهد کار آشنایی با یراق آلات خط انتقال را انجام دهید. در این بخش با ما و معرفی یراق آلات خط انتقال همراه شوید.

به گزارش دکوکده : میتوان گفت که امروزه استفاده از این محصول به شما کمک خواهد کرد که شبکه هایی را با توجه به برپایی سازه های خطوط هوایی و همچنین انواع مختلف این خطوط برپا کنید. در ایران هم شبکه های مختلفی وجود دارد که به شما اجازه می دهد کار آشنایی با یراق آلات خط انتقال را انجام دهید.

مشخصات فنی یراق آلات خط انتقال ممکن است با آنچه که شما تصور می کنید متفاوت باشد. دقت داشته باشید که اغلب اتصالاتی که در این نوع یراق آلات خط انتقال مورد استفاده قرار می گیرد از آلیاژ های مختلفی استفاده می کنند که از جمله آنها می توان به آلومینیوم و چدن نرم اشاره کرد. کلیه قطعات آهنی در این زمینه برای اینکه از زنگ زدگی جلوگیری شود باید گالوانیزه شوند.

دقت داشته باشید که این کار همچنین کیفیت آن ها را نیز افزایش می دهد. واضح است که هرچقدر هم از انواع مختلفی از یراق آلات در این زمینه استفاده شود، آنچه که مهم است پایداری و مقاومت این نوع یراق آلات است که بتوان توسط آن ها انرژی برق را انتقال داد. آنچه که باید بدانید این است که برق شوخی بردار نیست و اگر شما از انواع مختلف اما بی کیفیتی در این زمینه استفاده کنید ممکن است که با مشکلات بسیاری رو به رو شوید.

اینکه شما بتوانید کار انتقال انرژی الکتریکی را با کمک این محصول انجام دهید در واقع آسان نیست. این فرآیند معمولا شامل بخش های مختلفی می شود که هریک از آن ها به شما کمک می کنند که کار خود را انجام دهید. فرایند جابه جایی انرژی الکتریکی که توسط یراقهای خطوط انتقال انجام می شود در واقع در محدوده های مختلفی انجام خواهد شد که البته میتوان گفت که به دلیل سادگی و همچنین کم بودن هزینه سوخت میتوان گفت که بهترین کار استفاده از همین محصول است. در نهایت، در بسیاری از موارد میتوان گفت که انتقال انرژی هایی مانند باد و همچنین آب شدنی نیست و تنها مسیری که میتوانید توسط آن ها انتقال را انجام دهید مسیر های هوایی است.

در شبکه برق رسانی عمومی اما میتوان گفت که محلی که در آن انرژی فراوری می شود با سایر انرژی ها متفاوت است و میتوان گفت که احداث نیروگاه ها در مکان های مختلف معمولا محدودیت های بسیاری دارد. لذا گفته می شود که بهترین کار این است که شما بتوانید بهترین راه را برای استفاده از یراق آلات خط انتقال انجام دهید و آن ها را به صورت هوایی و یا زمینی نصب کنید.

در شبکه هایی که کار برق رسانی را انجام می دهند معمولا گفته می شود که برای انتقال انرژی الکتریکی باید یک فاصله ای در بین نیروگاه ها وجود داشته باشد چرا که ولتاژ بالا می تواند شما را دچار مشکل کند و معمولا هم پایه های فلزی و یا تیرهای بتونی بزرگ در این زمینه برای شما مشکل ساز خواهند شد چرا که انتقال در آن ها غیر ممکن است.

معمولا در این نوع تاسیسات، جریان های انتقالی هم بزرگتر هستند و به همین دلیل هم ممکن است کار شما سخت تر شوند. در این بین استفاده از یراق آلات خط انتقال مناسب میتواند راهی درست در زمینه نصب خطوط انتقال باشد.

یراق آلات خط انتقال در سیستم های هوایی و زمینی

زمانی که صحبت از معایب و مزایای نصب یراق آلات خط انتقال به میان می آید باید بدانید که سیستم های الکتریکی در واقع مقرون به صرفه تر هستند. شما میتوانید با بررسی انواع یراقها هوایی و زمینی در نهایت با مقایسه وضعیت ساختمان و بهره برداری از بخش های مختلف آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

در این محصول انرژی الکتریکی را میتوان به دو دسته مختلف تقسیم بندی کرد:

  • زمینی

شاید اولین نوع از این یراقها را بتوان نوع زمینی دانست. تاسیس این نوع خطوط، علاوه بر اینکه خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد، هزینه های هنگفتی را نیز در بر دارد و بسیار گران قیمت تر از سایرین است. برای ایجاد هرگونه انشعاب از این طریق، شما باید بتوانید وسایل گران قیمت را تهیه کنید که در نهایت میتواند هزینه های مربوطه را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. بهترین کاری که در این زمینه میتوانید انجام دهید این است که از نوع هوایی استفاده کنید.

  • هوایی

یکی دیگر از انواع یراق آلات خطوط انتقال، یراق های خطوط انتقال هوایی است که در آن از دکل ها و همچنین تیرهای مختلفی استفاده می شود تا بتوان کابل ها را در سطحی بالای سطح زمین قرار داد. معمولا گفته می شود که در این روش، از هوا به عنوان عایق استفاده می شود و این شیوه از رایج ترین شیوه های انتقال به شمار می آید. به طور کل گفته می شود که احداث شبکه های هوایی آسان تر است و شما میتوانید در هر نقطه و هر محل به وسیله این شبکه ها یک سری انتقالات برقی را انجام دهید. دقت داشته باشید که به طور کل، اگر بخواهید از سیستم های زمینی استفاده کنید، هزینه های بیشتری را متقبل خواهید شد.

اگر یراق آلات خط انتقال انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد